Dåligt med beggade Crossplanes ute! Letar efter en -09 eller 10 för en rimlig peng. Någon som känner någon som känner någon? tjoa till isåfall!
Såklart det finns få till försäljning - Har man väl lagt rabarber på en så släpper man den inte
Bara lite nyfiken, vad är enligt dig rimligt pris på en 09:a eller 10:a med kanske 1500-2500 mil på mätaren. Inte så att jag ska sälja min, utan mest för att få ett hum om vad en köpare anser att han skulle kunna tänka sig betala.
Får nöja mig med något kinesiskt asSå du hade tänkt dig säg en 900mila 2010a för 60 loppor? Det är väl ingen hoysung eller?
Sålde min S1000RR för att det skulle bli en smula billigare med R1, men jag börjar tvivla på att det blir så mycket billigare.
Inte gratis med sporthoj, men som sagt det är värt varenda spänn!Vet ej ägandekostnaderna på BMW:n - Men min egen R1:a kalkylerar jag nog till någonstans runt 45-50 kr milen. 6 000 kr i trafikförsäkring, 8 000 - 10 000 kr (grovt uppskattat de första 5 åren) värdeminskning per år. service/underhåll/däck/utrustning/tillbehör 5000 kr (återigen grovt uppskattat) Soppa 600 mil gånger 15kr (drar litern ungefär vid inspirerad körning) 9000 kr - Så någonstans runt 30 000 kr per säsong blir det nog om alla kostnader läggs ihop
- Värt varenda krona tycker jag. Alltså vad jag menar är att vill man köra R-hoj får man nog vara beredd att pynta lite stålar och det känns helt enkelt inte rätt att räkna på milkostnad på en sådan hoj - Att räkna på milkostnad för ett transportfordon tycker personligen jag känns mer "rätt" i så fall.
Hojen däremot får kosta - Sedan om det är 45 eller 50 spänn milen det är rätt egalt.
Mina personliga reflektioner - hoppas inte du tar mitt inlägg som kritik
Slog till på en 09, lågmilad i nyskick för 95 loppor.
Förutom Ebay finns det något schysst ställe att shoppa tillbehör, skylthållare, baklampa med blinkers, slip on, högt kåpglas. Måste piffa till den lite, orginal ser den lite tråkig och klumpig ut
Nu minns jag inte om jag frågat detta innan men ni som har 2012 o nyare R1or har ni "problem" med att motorlampan tänder sig när ni slangar?
bromskydd för frambromsen med 800kr ebay =) jag skäms nästan nu...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|