Crutchlows besatthet av en "factory ride"?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Finns det överhuvudtaget någon förare i historien som har tacka nej till ett 2-årigt kontrakt för ett fabriksteam i MotoGP..?

Rossi måste väl ha tackat nej till Honda innan han gick till Yamaha, direkt eller indirekt?

För övrigt hade jag gjort samma sak om jag vore Cal, dels för pengarna men också för att han vet säkert att han kommer få svårt att slå Jorge på en Yamaha och Marquez på en Honda, kanske också Pedrosa. Han måste alltså chansa på något annat och hoppas att Ducce får till en bättre hoj under de kommande två åren.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
It's all 'bout the Benjamins baby!

Hoppas dock han är lika bra på att köra Ducce som Stoner var, det behövs för hela cirkusen att Ducati blir ett vinnarteam igen.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
7 miljoner £/år ryktas betalningen vara.

Samtidigt gå Philip Morris ut med att det inte blir något Wroom 2014. Förmodligen sponsrar dom inte mer från är nästa år kanske där anledningen var med att dom fått vänta med sin pressrealese för Cal.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Personlig åsikt:
Audi kommer inte att tillåta någon halvmessyr. Att ens ha den inställningen som Ducati hade när Rossi kom dit, är ta-mej-fan helt absurt: Låta stoltheten stå ivägen för segrar och viktig positiv PR... ofattbart.

Cal och Dovi kommer förmodligen att få bestämma ganska mycket i utvecklingen av den nya ´14.
Jag kommer följa detta med spänning då jag faktiskt tror att CC kommer sätta Duccen på pallen redan under 2014.
Sedan kommer vi nog att få höra en del "sanningar/kommentarer/klagan" från CC ändå. Han är sådan....

Smagatusk

Guest
2 - Den som timar sin övergång rätt har chansen att göra det Stoner och Rossi inte klarade - få tillbaka Ducati i vinnarcirkeln igen.

3 - Går det fortsatt dåligt de kommande åren, så har man i varje fall inte lyckats sämre än Rossi och Stoner.

Jag tycker att Stoner var den ende på senare tid som lyckats hålla lite heder i märket. Världsmästare 2007 och tre segrar de fem sista tävlingarna 2010 innan han lämnade över till Rossi.

Catman

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Har de en sådan klausul i Smiths avtal? Man får ju hoppas det ifall det fortsätter se ut som det gör, snacka om vwste of prototype space. Men det är ju ingen lätt situation, finns ju fortfarande en chans att han kommer underfund med något som gör att det går bättre.

Läs denna artikel om CC's kontrakt med Ducati.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...oGP/2013/August/aug0113-cal-signs-for-ducati/

Längst ner finns några rader som avhandlar Espargaro och Smith. Du kommer gilla dem :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
150 millar i lön? Dovi är ju knappast en dålig förare så varför sånt behov av ytterligare en förare av samma kaliber? I min värld känns det som dessa pengar hade spenderats bättre på utveckling av hojen?!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
150 millar i lön? Dovi är ju knappast en dålig förare så varför sånt behov av ytterligare en förare av samma kaliber? I min värld känns det som dessa pengar hade spenderats bättre på utveckling av hojen?!

:va Skulle de köra 1 mans team i Fabriks Ducati ? Eller skulle någon annan köra till ett reapris i ett MGP Fabriks team ?

Catman

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Hur märks det?

Kanske lyssna mer på sina förare, kanske andra personer i utvecklingen, kanske en annan policy......
Detta är vad jag tror.

Hur det faktiskt kommer att märkas, får väl framtiden utvisa eller hur?
Vi är inte där ännu så jag kan tyvärr inte tala om för dig, hur det kommer märkas.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ducati hoppas väl att Cal ska lyckas med något som varken Hayden, Melandri, Rossi eller Dovi gjort under flera års tid. Istället för att ifrågasätta den egna produkten följer man minsta motståndets lag.

Dessutom får Marlboro massor av uppmärksamhet i Storbritannien de närmsta åren.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Kanske lyssna mer på sina förare, kanske andra personer i utvecklingen, kanske en annan policy......
Detta är vad jag tror.

Vi är inte där ännu så jag kan tyvärr inte tala om för dig, hur det kommer märkas.
Men Audi har ju ägt Ducati sedan början av förrra säsongen och det som har pågått sedan dess är ju inget annat än en halvmessyr: andra rangens förare som talra om för media hur okörbar motorcykeln är. Man hör ingen av förararna prata förhoppningsfullt om framtiden. Varför inte?

Så jag undrar hur det märks att Audi kommer inte kommer acceptera något annat än vinst?

Jag tycker det är uppenbart att Audi inte har några sådana ambitioner och att den nuvarande kräftgången skulle kunna förebåda att Ducati drar sig ur MotoGP. Kanske till förmån för Superbike-VM där man har sina rötter och helt nyligen vann titeln.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Suzuki, Aprilia och Kawasaki tillät inte heller någon halvmesyr, det märktes :D
Exakt. Om man inte har vad som krävs för att vinna, då gör man knappast sitt varumärke någon tjänst genom att fortsätta bli förnedrad av sina konkurrenter varje helg.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker det är uppenbart att Audi inte har några sådana ambitioner och att den nuvarande kräftgången skulle kunna förebåda att Ducati drar sig ur MotoGP. Kanske till förmån för Superbike-VM där man har sina rötter och helt nyligen vann titeln.
Jag kan inte heller se att Audis ägande medfört något positivt på banan, snarare tvärtom, men om det fanns en plan på att dra sig ur vore det väl dumt att skriva ett tvåårskontrakt med Cal?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5863518 skrev:
Jag kan inte heller se att Audis ägande medfört något positivt på banan, snarare tvärtom, men om det fanns en plan på att dra sig ur vore det väl dumt att skriva ett tvåårskontrakt med Cal?
Säkert finns det klausuler som gör det möjligt för Audi att befria Crutchlow från sina förpliktelser innan två år har gått.

Catman

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Men Audi har ju ägt Ducati sedan början av förrra säsongen och det som har pågått sedan dess är ju inget annat än en halvmessyr: andra rangens förare som talra om för media hur okörbar motorcykeln är. Man hör ingen av förararna prata förhoppningsfullt om framtiden. Varför inte?

2:a rangens förare sedan förra säsongen?
Kul att just du tycker att Rossi är en andra rangens förare.
I övrigt så har jag ingen insikt i Ducati's MotoGP-team eller Audi's företagsledning, så på frågan "varför inte" är jag rädd för att du får fortsätta gissa/spekulera/insinuera på egen hand.

Så jag undrar hur det märks att Audi kommer inte kommer acceptera något annat än vinst?
Se tidigare svar.
Catman skrev:

Förklara gärna på vilket sätt DU tycker det är uppenbart att Audi inte har de ambitionerna.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
2:a rangens förare sedan förra säsongen? Kul att just du tycker att Rossi är en andra rangens förare.
Rossi körde Ducati innan Audi kom in i bilden. Audi värvade inte Rossi.

Förklara gärna på vilket sätt DU tycker det är uppenbart att Audi inte har de ambitionerna.
Efter Audis köp har man valt bland andrasorteringen av förare, vilket man förstås inte hade gjort om ambitionerna varit de högsta möjliga, vilket jag redan har skrivit.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!