Crutchlows besatthet av en "factory ride"?

Finns det överhuvudtaget någon förare i historien som har tacka nej till ett 2-årigt kontrakt för ett fabriksteam i MotoGP..?

Rossi måste väl ha tackat nej till Honda innan han gick till Yamaha, direkt eller indirekt?

För övrigt hade jag gjort samma sak om jag vore Cal, dels för pengarna men också för att han vet säkert att han kommer få svårt att slå Jorge på en Yamaha och Marquez på en Honda, kanske också Pedrosa. Han måste alltså chansa på något annat och hoppas att Ducce får till en bättre hoj under de kommande två åren.
 
Last edited:
It's all 'bout the Benjamins baby!

Hoppas dock han är lika bra på att köra Ducce som Stoner var, det behövs för hela cirkusen att Ducati blir ett vinnarteam igen.
 
7 miljoner £/år ryktas betalningen vara.

Samtidigt gå Philip Morris ut med att det inte blir något Wroom 2014. Förmodligen sponsrar dom inte mer från är nästa år kanske där anledningen var med att dom fått vänta med sin pressrealese för Cal.
 
Personlig åsikt:
Audi kommer inte att tillåta någon halvmessyr. Att ens ha den inställningen som Ducati hade när Rossi kom dit, är ta-mej-fan helt absurt: Låta stoltheten stå ivägen för segrar och viktig positiv PR... ofattbart.

Cal och Dovi kommer förmodligen att få bestämma ganska mycket i utvecklingen av den nya ´14.
Jag kommer följa detta med spänning då jag faktiskt tror att CC kommer sätta Duccen på pallen redan under 2014.
Sedan kommer vi nog att få höra en del "sanningar/kommentarer/klagan" från CC ändå. Han är sådan....
 
2 - Den som timar sin övergång rätt har chansen att göra det Stoner och Rossi inte klarade - få tillbaka Ducati i vinnarcirkeln igen.

3 - Går det fortsatt dåligt de kommande åren, så har man i varje fall inte lyckats sämre än Rossi och Stoner.

Jag tycker att Stoner var den ende på senare tid som lyckats hålla lite heder i märket. Världsmästare 2007 och tre segrar de fem sista tävlingarna 2010 innan han lämnade över till Rossi.
 
Har de en sådan klausul i Smiths avtal? Man får ju hoppas det ifall det fortsätter se ut som det gör, snacka om vwste of prototype space. Men det är ju ingen lätt situation, finns ju fortfarande en chans att han kommer underfund med något som gör att det går bättre.

Läs denna artikel om CC's kontrakt med Ducati.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...oGP/2013/August/aug0113-cal-signs-for-ducati/

Längst ner finns några rader som avhandlar Espargaro och Smith. Du kommer gilla dem :)
 
150 millar i lön? Dovi är ju knappast en dålig förare så varför sånt behov av ytterligare en förare av samma kaliber? I min värld känns det som dessa pengar hade spenderats bättre på utveckling av hojen?!
 
150 millar i lön? Dovi är ju knappast en dålig förare så varför sånt behov av ytterligare en förare av samma kaliber? I min värld känns det som dessa pengar hade spenderats bättre på utveckling av hojen?!

:va Skulle de köra 1 mans team i Fabriks Ducati ? Eller skulle någon annan köra till ett reapris i ett MGP Fabriks team ?
 
Hur märks det?

Kanske lyssna mer på sina förare, kanske andra personer i utvecklingen, kanske en annan policy......
Detta är vad jag tror.

Hur det faktiskt kommer att märkas, får väl framtiden utvisa eller hur?
Vi är inte där ännu så jag kan tyvärr inte tala om för dig, hur det kommer märkas.
 
150 millar i lön? Dovi är ju knappast en dålig förare så varför sånt behov av ytterligare en förare av samma kaliber? I min värld känns det som dessa pengar hade spenderats bättre på utveckling av hojen?!
Ducati hoppas väl att Cal ska lyckas med något som varken Hayden, Melandri, Rossi eller Dovi gjort under flera års tid. Istället för att ifrågasätta den egna produkten följer man minsta motståndets lag.

Dessutom får Marlboro massor av uppmärksamhet i Storbritannien de närmsta åren.
 
Kanske lyssna mer på sina förare, kanske andra personer i utvecklingen, kanske en annan policy......
Detta är vad jag tror.

Hur det faktiskt kommer att märkas, får väl framtiden utvisa eller hur?
Vi är inte där ännu så jag kan tyvärr inte tala om för dig, hur det kommer märkas.
Men Audi har ju ägt Ducati sedan början av förrra säsongen och det som har pågått sedan dess är ju inget annat än en halvmessyr: andra rangens förare som talra om för media hur okörbar motorcykeln är. Man hör ingen av förararna prata förhoppningsfullt om framtiden. Varför inte?

Så jag undrar hur det märks att Audi kommer inte kommer acceptera något annat än vinst?

Jag tycker det är uppenbart att Audi inte har några sådana ambitioner och att den nuvarande kräftgången skulle kunna förebåda att Ducati drar sig ur MotoGP. Kanske till förmån för Superbike-VM där man har sina rötter och helt nyligen vann titeln.
 
Suzuki, Aprilia och Kawasaki tillät inte heller någon halvmesyr, det märktes :D
Exakt. Om man inte har vad som krävs för att vinna, då gör man knappast sitt varumärke någon tjänst genom att fortsätta bli förnedrad av sina konkurrenter varje helg.
 
Last edited:
Jag tycker det är uppenbart att Audi inte har några sådana ambitioner och att den nuvarande kräftgången skulle kunna förebåda att Ducati drar sig ur MotoGP. Kanske till förmån för Superbike-VM där man har sina rötter och helt nyligen vann titeln.
Jag kan inte heller se att Audis ägande medfört något positivt på banan, snarare tvärtom, men om det fanns en plan på att dra sig ur vore det väl dumt att skriva ett tvåårskontrakt med Cal?
 
P€RRA;5863518 skrev:
Jag kan inte heller se att Audis ägande medfört något positivt på banan, snarare tvärtom, men om det fanns en plan på att dra sig ur vore det väl dumt att skriva ett tvåårskontrakt med Cal?
Säkert finns det klausuler som gör det möjligt för Audi att befria Crutchlow från sina förpliktelser innan två år har gått.
 
Men Audi har ju ägt Ducati sedan början av förrra säsongen och det som har pågått sedan dess är ju inget annat än en halvmessyr: andra rangens förare som talra om för media hur okörbar motorcykeln är. Man hör ingen av förararna prata förhoppningsfullt om framtiden. Varför inte?

2:a rangens förare sedan förra säsongen?
Kul att just du tycker att Rossi är en andra rangens förare.
I övrigt så har jag ingen insikt i Ducati's MotoGP-team eller Audi's företagsledning, så på frågan "varför inte" är jag rädd för att du får fortsätta gissa/spekulera/insinuera på egen hand.

Så jag undrar hur det märks att Audi kommer inte kommer acceptera något annat än vinst?
Se tidigare svar.
Catman skrev:
Hur det faktiskt kommer att märkas, får väl framtiden utvisa eller hur?
Vi är inte där ännu så jag kan tyvärr inte tala om för dig, hur det kommer märkas.

Förklara gärna på vilket sätt DU tycker det är uppenbart att Audi inte har de ambitionerna.
Jag tycker det är uppenbart att Audi inte har några sådana ambitioner och att den nuvarande kräftgången skulle kunna förebåda att Ducati drar sig ur MotoGP. Kanske till förmån för Superbike-VM där man har sina rötter och helt nyligen vann titeln.
 
2:a rangens förare sedan förra säsongen? Kul att just du tycker att Rossi är en andra rangens förare.
Rossi körde Ducati innan Audi kom in i bilden. Audi värvade inte Rossi.

Förklara gärna på vilket sätt DU tycker det är uppenbart att Audi inte har de ambitionerna.
Efter Audis köp har man valt bland andrasorteringen av förare, vilket man förstås inte hade gjort om ambitionerna varit de högsta möjliga, vilket jag redan har skrivit.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top