L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Hur vore det att diskutera racet i tråden?
Idag ser det ut att fungeraChrome vägrar att Streama från MotoGP.comför mig idag.
Inte helt förtjust i nya gränssnittet ännu...
jag är dock nyfiken på vad det var som skiljde Martins omkörning/avbaxning av Marini jämfört med Quartens omkörning av Savadori. Situationen såg rätt lik ut men i första fallet betraktas det som en racing incident och i andra så är det ”irresponsible riding”.Stewards visar sin kvalitet som vanligt. Delar ut en bestraffning i efterhand som i det stora hela är symbolisk, då det inte påverkar resultatet på nåt sätt. Håller med Luca Marini i det här:
Edit: Missuppfattning av mig. Trodde de la ett long lap på honom efter racet, men det är ett long lap i söndagens race. Vidhåller dock fortfarande att Marini har en poäng.
Jag tyckte också det såg rätt lika ut i sändningen.jag är dock nyfiken på vad det var som skiljde Martins omkörning/avbaxning av Marini jämfört med Quartens omkörning av Savadori. Situationen såg rätt lik ut men i första fallet betraktas det som en racing incident och i andra så är det ”irresponsible riding”.
Ja, han är helt klart på en annan nivå när allt klaffar. Och det verkar som att han har hittat alla klaffarna nu. Påminner lite om Lorenzo men med skillnaden att Pecco ofta fightar tillbaka riktigt hårt när han blir utmanad av andra förare (ex vs Marc Marquez på Aragon 2021.Jävlar va fint han kör just nu Pecco! ?
Verkar vara flera som delar den inställningen. Typ halva paddocken…Jag tyckte också det såg rätt lika ut i sändningen.
Kan det ha skiljt ett halvt framhjul kanske?
RD fortsätter charma motogp publiken...Verkar vara flera som delar den inställningen. Typ halva paddocken…
Penalty delay confuses riders, teams: ‘Fabio was penalised but Martin wasn‘t?'
Several MotoGP teams and riders were at a loss to understand why Fabio Quartararo was given a swift in-race penalty for light contact with Lorenzo Savadori, while Jorge Martin went unpunished until late in the evening.www.crash.net
Ja, och som Comback skriver, när han också vägrar stressas till misstag så är han i det närmaste oslagbar.Ja, han är helt klart på en annan nivå när allt klaffar. Och det verkar som att han har hittat alla klaffarna nu. Påminner lite om Lorenzo men med skillnaden att Pecco ofta fightar tillbaka riktigt hårt när han blir utmanad av andra förare (ex vs Marc Marquez på Aragon 2021.
Han måste väl ta straffet inom tre varv efter att meddelandet tänds på displayen?Hade det inte varit smartare av JMar att ta long lap så sent som möjligt? ?
Ah.?Han måste väl ta straffet inom tre varv efter att meddelandet tänds på displayen?
Vad är det Miller gör galet mot Binder? Det går sämre var efter varv.
Ja, det funderade jag på också. När han körde Ducati så var väl den allmänna uppfattningen att han brände däcken för snabbt och tappade prestanda efter de första tio varven eller så. Nu på KTMen känns det dock som mer som att han kvalar snabbt, sticker iväg snabbt i starten men sen sakta men säkert faller bakåt i fältet, 15e plats, liksom, han kan bättre än så? å andra sidan, ser man till säsongen så här långt så har han oftast tagit sig i mål runt en 6e-7e-plats. brad har bara varit marginellt bättre, men har dock fler pallplatser, samt två sprint-vinster.Han måste väl ta straffet inom tre varv efter att meddelandet tänds på displayen?
Vad är det Miller gör galet mot Binder? Det går sämre var efter varv.
Jag tror att tävlingsledningen kan välja när de ger meddelandet (godtycke...) och att det kom efter något varv.Ah.?
Så när han fick straffet efter racet igår så blir det bland de första tre varven idag.
Martin var aningen före Marini när de vek in i kurvan.jag är dock nyfiken på vad det var som skiljde Martins omkörning/avbaxning av Marini jämfört med Quartens omkörning av Savadori. Situationen såg rätt lik ut men i första fallet betraktas det som en racing incident och i andra så är det ”irresponsible riding”.
Nej, de ställer sig frågande varför Quartararo fick straffet direkt medans Martins straff - som är för incidenten i första böj - inte kom förräns senare på kvällen. Martin/Marini-incidenten förblev obestraffad, vilket de flesta (inklusive Marini) verkar hålla med om enligt artikeln du länkade:Verkar vara flera som delar den inställningen. Typ halva paddocken…
Penalty delay confuses riders, teams: ‘Fabio was penalised but Martin wasn‘t?'
Several MotoGP teams and riders were at a loss to understand why Fabio Quartararo was given a swift in-race penalty for light contact with Lorenzo Savadori, while Jorge Martin went unpunished until late in the evening.www.crash.net
The FIM Stewards soon ruled that Marini’s fall was a racing incident, a verdict most, including Marini, agreed with.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|