Cryptovaluta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tänker mig att om värdet dubblas när någon i USA säger sitt, så kan den kanske lika gärna bli nära värdelös om exempelvis kina dömer ut den helt?

Vart kan man för övrigt handla med en sånhär valuta?

Ebay, som allt annat.

Kineserna upplyses för övrigt om den i statliga media.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ebay, som allt annat.

Kineserna upplyses för övrigt om den i statliga media.

Vad ska vara fördelen med den då? Den måste väl fortfarande köpas för vanlig valuta och dessutom förvaras på något säkert sätt av nån "internetbank"? Så spårbart bör det ju vara oavsett? Iaf inte värre än växling till valfri annan valuta.

Jaha vad säger kineserna om den då?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad ska vara fördelen med den då? Den måste väl fortfarande köpas för vanlig valuta och dessutom förvaras på något säkert sätt av nån "internetbank"? Så spårbart bör det ju vara oavsett? Iaf inte värre än växling till valfri annan valuta.

Jaha vad säger kineserna om den då?

Min kinesiska är lite rostig, så jag har bara andrahandsuppgifter. Men då den nämns med trevliga ordalag av en statligt styrd media, kan vi nog utgå ifrån att de är positiva till investeringar i den.

Det positiva ligger väl primärt i att den för nuvarande är utan reglering.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
I december förra året funderade jag på att skaffa en ASIC och mine'a bitcoin och även feathercoin, räknade dock ut att utan en rejäl investering så fanns det föga pengar att tjäna på det i mitt fall då de ASIC'ar jag hade råd med ändå krävde att jag hade en dator igång och det dåvarande värdet på valutan var strax över vad det kostade mig att mine'a fram den i elräkning, så jag sket i det... gissa om jag är bitter över det med de senaste dagarnas explosionsartade inflation av valutan :huvet
Oavsett så är det nog dags att överge skepp nu, det kan inte finnas många personer kvar som faktiskt vill växla in "riktiga" pengar till bitcoin i den nuvarande valutakursen :näsblod

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
I december förra året funderade jag på att skaffa en ASIC och mine'a bitcoin och även feathercoin, räknade dock ut att utan en rejäl investering så fanns det föga pengar att tjäna på det i mitt fall då de ASIC'ar jag hade råd med ändå krävde att jag hade en dator igång och det dåvarande värdet på valutan var strax över vad det kostade mig att mine'a fram den i elräkning, så jag sket i det... gissa om jag är bitter över det med de senaste dagarnas explosionsartade inflation av valutan :huvet
Oavsett så är det nog dags att överge skepp nu, det kan inte finnas många personer kvar som faktiskt vill växla in "riktiga" pengar till bitcoin i den nuvarande valutakursen :näsblod

Säg inte det, jänkarna är ju inte överdrivet positiva till sin egen valuta, och det lär nog inte förändras i det snaraste.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Köpte 40 bitcins när de stod i 2 dollar, sålde dem på 3 dollar. Det ångrar man en aning idag :(
Nu har jag 6st som jag köpte som lite av en chansning när de stod i 640 dollar.

Edit: För er som vill handla så rekommenderar jag i nuläget att ni undviker kapiton.se som just nu har stängt och ligger efter jättemycket med alla transaktioner, och de svarar dessutom inte på mail. MtGox avråder jag också från eftersom att uttag därifrån verkar ta flera månader. Kör på antingen Bitstamp eller möjligen BTCX istället om ni tvunget vill ha en svensk sida. BTCX tar även insättningar via Swish och det är ju smidigt.

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
På vilket sätt är bitcoin säkrare än säg dollar, euro eller yen?

Det har jag aldrig fattat.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
På vilket sätt är bitcoin säkrare än säg dollar, euro eller yen?

Det har jag aldrig fattat.

Det finns de som tror att riksbankernas valutatryckande kommer leda till hyperinflation men med den volatilitet som bitcoin har så skulle jag inte vilja kalla den för säker.

Tror man på inflationsscenariot så är det nog bättre att investera i råvaror.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Var man skall satsa pengar kan ju alltid diskuteras.

Vem vet, det kanske bara är en fluga..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sedär, tur man är snabb av sig.

Skulle man varit det hade man gjort en 100% vinst sedan jag startade tråden. Hur fan kan det ta så lång tid att få in pengarna i systemet.:4skrika

Bara det faktumet att allt motarbetas av det etablerade valutasystemet får mig att satsa ännu mer.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Sedär, tur man är snabb av sig.

Skulle man varit det hade man gjort en 100% vinst sedan jag startade tråden. Hur fan kan det ta så lång tid att få in pengarna i systemet.:4skrika

Bara det faktumet att allt motarbetas av det etablerade valutasystemet får mig att satsa ännu mer.

Har en bunke BTC på MtGox du kan få köpa till maknadspris via Swish eller liknande om du vill börja handla direkt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har en bunke BTC på MtGox du kan få köpa till maknadspris via Swish eller liknande om du vill börja handla direkt.

Tackar:tummenupp, men under dagen borde jag vara igång.

Men vem vet, jag kanske tar erbjudandet, det är ju inte så att det har funkat klanderfritt hitintills.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Tackar:tummenupp, men under dagen borde jag vara igång.

Men vem vet, jag kanske tar erbjudandet, det är ju inte så att det har funkat klanderfritt hitintills.

Det segaste är att bli verifierad. Tog fan närmare tre veckor på MtGox och två veckor på Bitstamp.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO