CS Ikväll!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Knappast, iceworld fylldes med dofter av kamomill när du gjorde entré :)

En fråga, den där sidan med statistik, vem sköter den? Det står att jag var online senast runt 28e oktober, det var ju ett tag sedan, eller har den dött ut så det är inget att bry sig i



abstruse skrev:
Grym bild! :yoparty

luktade jag illa? :näsblod
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Heda skrev:
Knappast, iceworld fylldes med dofter av kamomill när du gjorde entré :)

Hmmm, är du skyldig mig pengar? :va

Heda skrev:
En fråga, den där sidan med statistik, vem sköter den? Det står att jag var online senast runt 28e oktober, det var ju ett tag sedan, eller har den dött ut så det är inget att bry sig i

Kolla med Tom-ponken.
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Lite reflektioner som kanske kan bidra till en förbättring av servern :)


Jag tycker att roundtime´n ska ändras till 15 el 20 min... för alltid! Den verkar hoppa tillbaks till 75 min av nån skum anledning.

Votemap-funktionen är i dagsläget inställt på så sätt att exakt alla som spelar måste rösta på samma map. Om någon råkar rösta (skriva) fel så är det kört och man kan ju inte rösta igen + att man måste spela banan ut. Den borde därför ställas in så att t.ex bara 4/6 behöver rösta osv.

AWP? Jag vet att många klassar den som ett smått fuskigt "noobvapen". Dock har jag aldrig sett en noob hantera den på ett bra sätt. Så jag tycker vi borde ge den en chans åtminstone några dagar. Sen om det finns de personer som hanterar den för bra kan man ju komma överens om att personen i fråga inte får använda det vapnet osv.

En eller 2 till admins skulle inte heller skada.

(osäker på det där med votemap, jag kanske har fel?)

Åsikter, andra synpunkter?
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Roundtime, ja, av någon anledning verkar det som den hoppar tillbaks. Vi får kika på detta. Nästa vecka är acrid back in business och fr o m januari är hon back in business på riktigt då hon då flyttar hem igen från Örebro. F ö är det sällsynt att inte någon admin/mod är på servern, 24/7 kommer det likväl aldrig att bli.

Vad gäller votemap har den mig veterligen fungerat klanderfritt hela tiden frånsett ett tillfälle för någon vecka sedan då Trango (tror jag det var) anmärkte på att den buggat ur. Vad gäller AWP tror jag Rexen bannade den för några veckor sedan. Jag kan tänka mig att låsa upp den och se hur det fungerar ett tag. Dock förstår jag inte varför du vill låsa upp den, du och Egget skulle ändå aldrig få använda den... ;)

Fler får gärna komma med synpunkter på AWP:n. Just det ärendet har ju varit en het potatis sedan servern startades och har i omgångar bannats/låsts upp.
 

Akra-Linkan

Intendent
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC, TL1000S
abstruse skrev:
Roundtime, ja, av någon anledning verkar det som den hoppar tillbaks. Vi får kika på detta. Nästa vecka är acrid back in business och fr o m januari är hon back in business på riktigt då hon då flyttar hem igen från Örebro. F ö är det sällsynt att inte någon admin/mod är på servern, 24/7 kommer det likväl aldrig att bli.

Vad gäller votemap har den mig veterligen fungerat klanderfritt hela tiden frånsett ett tillfälle för någon vecka sedan då Trango (tror jag det var) anmärkte på att den buggat ur. Vad gäller AWP tror jag Rexen bannade den för några veckor sedan. Jag kan tänka mig att låsa upp den och se hur det fungerar ett tag. Dock förstår jag inte varför du vill låsa upp den, du och Egget skulle ändå aldrig få använda den... ;)

Fler får gärna komma med synpunkter på AWP:n. Just det ärendet har ju varit en het potatis sedan servern startades och har i omgångar bannats/låsts upp.


Förbjud HS! :död
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
abstruse skrev:
Vad gäller AWP tror jag Rexen bannade den för några veckor sedan. Jag kan tänka mig att låsa upp den och se hur det fungerar ett tag.

Fler får gärna komma med synpunkter på AWP:n. Just det ärendet har ju varit en het potatis sedan servern startades och har i omgångar bannats/låsts upp.

Aha är det därför man inte har sett/hört Awp på ett tag, BRA gjort Rex!

Jag själv mer eller mindre hatar Awp´n och autosnipern, för det första så kan jag knappt använda skiten sen är det ett gay vapen helt enkelt. Blir bara förbannad om jag dör av ett Awp skott och småmuttrar fula ord åt killen/tjejen som sköt mig med Awp. Blir bara lite små sur om jag dör av ett Ak skott för Ak kan man ju ha schansen att undvika iaf.

Ska försöka vara med och spela ikväll, har varit en massa annat skit hela tiden sen glömmer jag bort att det är 21 som gäller nu så om man kikar in vid 23 så finns det inte en själ på servern.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Om man ska spela för att det är kul och inte för att vissa ska få grymma stats så ska AWP vara förbjuden. Det är riktigt tråkigt att spela mot en motståndare
som alltid sätter ett AWPskott i dig 10sek in i varje runda och sedan sitta som spectator några minuter tills händelsen upprepar sig igen, igen och igen.
Om en spelare kan hantera en AWP och brukar spela med den vet han precis var på alla mappar man bör stå för maximal överblick och kontroll. Man har inte en chans att undkomma en sådan person mer än väldigt sällan och hela nöjet med CS går förlorat. Om en nybörjare kör med AWP spelar ingen roll för min del eftersom dom varken placerar sig rätt eller träffar.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Evil M skrev:
...BRA gjort Rex!

...


I rule.

Jag stängde av den när ett par matcher blev ställningskrig. Totalt meningslöst, och vill man syssla med sådant finns det säkert finfina servrar för det. Sedan glömde jag iofs att sätta på den igen, erkännes, men den verkar inte direkt ha varit saknad.

FÖ testade jag autosnipern igår. Den är helt ofarlig i mina händer, eftersom jag inte har något aim. Dock, i vanlig ordning har jag inga problem att stänga av alla scopevapen om de "missbrukas". Missbrukas skall förstås så att någon som är väldigt duktig med dem sätter sig i ett hörn och plockar folk hela tiden. Gillar ni sånt, spela i klan, eftersom "det tillhör spelet". På SH ligger ambitionen lägre, och så länge som inte alla ställer sig upp och med en röst förkunnar att jag har fel så fortsätter jag på detta sättet.

Vad gäller Admin tycker jag dock att det kan vara läge att ersätta LasseB, alternativt skicka hotbrev till honom så att han börjar spela igen. Jag har inga ambitioner att slaviskt finnas på servern varje dag mellan 21-00, men samtidigt bör det naturligtvis alltid finnas en admin inne.





ps - det blev mycket -jag- i detta. Jag tror att Abbe håller med om en del, gör han det inte så kommenterar han säkert deta när han kommit ur sängen vid 17-1730 tiden. Gamlingen.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
ps - det blev mycket -jag- i detta. Jag tror att Abbe håller med om en del, gör han det inte så kommenterar han säkert deta när han kommit ur sängen vid 17-1730 tiden. Gamlingen.

-Joo madda*f*kking*maddaf*kk! [tm Kopps] :D

Jag är minsann uppe, håller ju på och toktvättar idag. Man får passa på när man väl får tag i en tvättid.

Jag ska höra med Lasse om han är sugen igen, annars får Dino, acrid och undertecknad ta ett rådslag för att se om vi kan se ett nytt admin-ansikte ta form i kaffesumpen, vi återkommer.

Vad gäller AWP och övriga kikarsiktevapen håller jag med i stort. Det är trist när det blir ställningskrig och flera i varje lag, eller företrädelsevis ett gäng i det vinnande laget med pengar, sätter sig på den rödvitrutiga fikaduken och häckar i flera matcher.

Kan själv tycka det är kul med scout/AWP etc, men då jag tränat så otroligt lite med dessa vapen och sålunda är ofantlig kass med desamma brukar det vare sig gynna laget eller mina stats att spela med desamma. Men visst, någon gång emellanåt kan det vara kul att snipe:a lite.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag tycker scouten e okej av "zoom"-vapen.... men elefantautosniper och div, annat zoomtjafs e fusk.

Jag kör oftast med ak eller colt då de är mera sport, som någon skrev tidigare så e det ju ingen elitserver utan vi spelar för att ha skoj :tummenupp Bra att poängtera.

Ska det impas så dra fram kniven vettja :)
 

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
suck...
det borde juh vara samma för alla isf. Antingen avstängd eller öppen för alla!
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Heda skrev:
Jag tycker scouten e okej av "zoom"-vapen.... men elefantautosniper och div, annat zoomtjafs e fusk.

Jag kör oftast med ak eller colt då de är mera sport, som någon skrev tidigare så e det ju ingen elitserver utan vi spelar för att ha skoj :tummenupp Bra att poängtera.

Ska det impas så dra fram kniven vettja :)


Scout är ju helt ok, man måste träffa med 2st skott om man inte råkar träffa i skallen för att döda fienden och då blir det samma sak som att ta 2st på en gång med awp vilket inte är jättenkelt. Som sagt är väl alla vapen ok sålänge dom inte missbrukas. Nämner inga namn men jag kan dra ett litet exempel, jag spelar som ensam T mot 2st CT på aztec och förlorar ca 20st rundor på rad mot grabbarna varav en med sköld och en med autosniper, kul kul att i det läget springa ut genom porten utan armor och med glocken :död
Det är ju nästan en engångsgrej som tur är på denna servern men ändå ett varnande exempel på när det är lite tråkigt att spela.
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Mina åsikter kort och gott:

AWP + Autosnajper - NEJ
Adminförslag - Thopa
Tid på varje map - 25 min
 

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
suck...
scout e ok? så att sitta på arslet å campa med scouten e ok? t ex vid italy, t sitter uppe i huset å bevakar med scout...eller att hålla långa på dust2 som ct med scout...?

aja...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
AWPn får gärna vara avstängd för min del, men scouten tycker jag ska va kvar. Autosnipern kan nog också få va kvar, är ju knappt nån som lirar med nån av dom vapnena ändå :tungan Annars håller jag med Thopa!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
mmm skrev:
scout e ok? så att sitta på arslet å campa med scouten e ok? t ex vid italy, t sitter uppe i huset å bevakar med scout...eller att hålla långa på dust2 som ct med scout...?

aja...


Återigen, vapen bannas inte, missbruk gör det.

Sitt på Italy en gång med scout/awp/autosniper=ok.

Gör det 3* gånger=vapnet bannas.

Enkelt.





*missuppfatta nu inte siffran 3 för en absolut gräns, det är missbruket det handlar om.
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Det kanske är bäst att fortsätta hålla AWPn låst. Den verkar bara ha fler nackdelar än fördelar som ni säger. Visst kan det vara kul att använda den men om man sätter sig in i motståndarens perspektiv så kanske det inte är lika roligt vilket får till följd av att personen lämnar servern = trist.

Autosnipern och scouten har jag inga som helst problem med då dessa är lite mer 'humana', dvs de kräver oftast fler än ett skott liksom de flesta andra vapen. Autosniperns aim är ju totalt sneprogrammerat och jag har inte hajjat hur den fungerar än, kanske pga att jag inte använder den.
Men huruvida scouten är sämre än awpn går ju att diskutera. Den är snabb, man kan skjuta i farten och den har bra träffsäkerhet även utan sikte. Awpn gör bara stor skada, och i fel händer, ingen skada alls. Trots det så tycker jag ändå scouten ska behålla sin plas på servern då det är ett utav mina favvovapen :)

Fler maps på mapcyclen? bahrainv2 är en riktigt rolig!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top