CS Ikväll!

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Jag har precis formaterat om datorn igen pga ett satans virus. Jag installerade även steam+1.6 igår och var tvungen att gå igenom hela cfg-filen och återställa varenda 'bind' för att det skulle vara någorlunda smärtfritt att spela.. Men fps helvetet stannar på 60 och det kändes verkligen inte bra. När jag komer hem idag så blir det till att mixtra med alla datorinställningar, för att spela med 60fps är ju omöjligt, även om det gick bra igår.. Man får ju ont i ögonen/huvudet..

Sen undrar jag ifall det är någon här som har stenkoll på hur man öppnar portar på en Dlink di 604 så att man kan starta en dedicated server som en eller två pers kan joina...? :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
thopa skrev:
Men fps helvetet stannar på 60 och det kändes verkligen inte bra. När jag komer hem idag så blir det till att mixtra med alla datorinställningar, för att spela med 60fps är ju omöjligt, även om det gick bra igår.. Man får ju ont i ögonen/huvudet..

Det är såååååååå synd om dig! :arsele

Prova att lira med 35 i fps... :6surkart

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
när jag ligger på 140 i ping så ska du inte klaga :p

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
thopa skrev:
Jag har precis formaterat om datorn igen pga ett satans virus. Jag installerade även steam+1.6 igår och var tvungen att gå igenom hela cfg-filen och återställa varenda 'bind' för att det skulle vara någorlunda smärtfritt att spela.. Men fps helvetet stannar på 60 och det kändes verkligen inte bra. När jag komer hem idag så blir det till att mixtra med alla datorinställningar, för att spela med 60fps är ju omöjligt, även om det gick bra igår.. Man får ju ont i ögonen/huvudet..

Sen undrar jag ifall det är någon här som har stenkoll på hur man öppnar portar på en Dlink di 604 så att man kan starta en dedicated server som en eller två pers kan joina...? :)
www.portforward.com

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Max_fps 100
eller är det FPS_max 100
finns nåt värde där.
samt att kolla så du inte kör skärmen i 60hz, och vsync.

/N

thopa skrev:

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Jag ville spela, men det är helt tomt, tyst och ödsligt på servern.

Har ni redan spelat eller ska ni spela?

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Du kan kolla i skärmens OSD när du är i CS vilken HZ som körs.
Men kör du 60hz, lär det flimmra bra mycket (om du inte kör platt skärm).

Vsync finns bland de avancerade grafikinställningarna.
(finns en vsync instäölning för opengl, och en för directX oftast)

/N

Trango_B skrev:
Ursäkta en total nolla på datorer, men hur kollar man 60hz och vsync?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln