CS Ikväll!

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Nisse Järnet skrev:
Neee dom får du inte ha me :tungan


Åjo. De ska vara med. Annars får jag väll göra en egen film med mig som huvudperson då :mad:

Men nackdelen med det alternativet är ju att den filmen kommer bli flera timmar lång pga alla headshots och snygga frags :(
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
thopa skrev:
Åjo. De ska vara med. Annars får jag väll göra en egen film med mig som huvudperson då :mad:

Men nackdelen med det alternativet är ju att den filmen kommer bli flera timmar lång pga alla headshots och snygga frags :(
Hahaha bläää :tungan
 

Egget

Vild, galen och för ung!
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kanske när jag bli äldre
thopa skrev:
egget, jag har en del snygga frags du måste ha med i filmen. Dock från min synvinkel :D

Har du nån msn eller nått?


Tyvärr så kommer filmen endast att bestå av klipp från HLTV-demos för dom ser lite anorlunda ut.

Men om du vill ha min msn ändå så har du den här: Egget_88@hotmail.com :tomten

By the way, jag har nog fått med det mesta av dina "snygga" (där satt den :hihi ) frags och headshots.

Nu när jag tittar tillbaka på när jag spelar så märker jag att jag blir dödad av min far hela tiden :4skrika ! vi får nog ha en "far vs son"-sektion i filmen...
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Egget skrev:
Tyvärr så kommer filmen endast att bestå av klipp från HLTV-demos för dom ser lite anorlunda ut.

Men om du vill ha min msn ändå så har du den här: Egget_88@hotmail.com :tomten

By the way, jag har nog fått med det mesta av dina "snygga" (där satt den :hihi ) frags och headshots.

Nu när jag tittar tillbaka på när jag spelar så märker jag att jag blir dödad av min far hela tiden :4skrika ! vi får nog ha en "far vs son"-sektion i filmen...


Men du har ju missat alla de jag har recordat innan du drog in HLTV :(

Jaja, jag får väll tamejfan göra en egen rulle då. Men den kommer ju vara en "Conan" i jämförelse med din "Memento" pga mina obefintliga redigeringskunskaper. Dock går ju även Conan att se på :)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Egget skrev:
Tyvärr så kommer filmen endast att bestå av klipp från HLTV-demos för dom ser lite anorlunda ut.

Frågar med anledning att jag inte gjort någon CS-film än:

Är det lika omständigt som att göra film från RTCW-demos? Dvs man måste konvertera .dem-filerna till .bmp och sedan konvertera dessa till .avi och därefter sätta sig och redigera i valfritt videoprog?

Tycker att någon borde gjort en .dem -> .avi-konverter för länge sedan. Särskilt med tanke på hur stor CS-communityn är och allt kunnande som finns. Går ju nästan konvertera allt annat.

Hur gör du?
 

Egget

Vild, galen och för ung!
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kanske när jag bli äldre
abstruse skrev:
Frågar med anledning att jag inte gjort någon CS-film än:

Är det lika omständigt som att göra film från RTCW-demos? Dvs man måste konvertera .dem-filerna till .bmp och sedan konvertera dessa till .avi och därefter sätta sig och redigera i valfritt videoprog?


Hur gör du?

Jag konverterar de delar av demot jag vill ha till .bmp-filer som jag sedan gör till en enda stor .avi-fil, precis som du beskrev, om du vill ha mer info om exakt hur man gör så kan jag skriva det, jag hoppas det här svarade på din fråga.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Egget skrev:
Jag konverterar de delar av demot jag vill ha till .bmp-filer som jag sedan gör till en enda stor .avi-fil, precis som du beskrev, om du vill ha mer info om exakt hur man gör så kan jag skriva det, jag hoppas det här svarade på din fråga.

Jodå, jag vet hur man gör då. Man gör exakt som med RTCW-filerna. Trist att de inte tagit fram ett smidigare sätt.
 

MikkE

Guest
jag kan då säga för både mig å nesse... vi kommer INTE att spela ikväll.. så de så, nu ska vi filma race å skit
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
phettig träjler !!!

Måste ju ha med några av t-rex våldskommandon oxå, DÖDA !!! eller............ HANDLA FORTARE...........SPRING !!!! :lol
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Btw, vill att ni hjälper admins med att säga till oss vilka som inte är medlemmar, vilka som missköter sig etc.
 

Egget

Vild, galen och för ung!
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kanske när jag bli äldre
Jag drar in när jag ser att det är lite folk på servern. Säg bara till :)
 

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Yamaha R1
Egget skrev:
Jag konverterar de delar av demot jag vill ha till .bmp-filer som jag sedan gör till en enda stor .avi-fil, precis som du beskrev, om du vill ha mer info om exakt hur man gör så kan jag skriva det, jag hoppas det här svarade på din fråga.

Jag vore tacksam över lite mer info om hur du gör :)

Om inte så får ja adda dig på msn o spamma dig :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top