CSS-kurs i Sverige/Norge 2006

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Det är synd att alla dagar är så sent på året. Sent i april elelr tidigt imaj hade ju varit bättre, så man kan utnyttja det man lär sig under året. Sugen på att gå är man.
Brukar ju vara så dåligt väder då.
I år hade vid regn och hagel på Kinnekulle i början av maj :död
I slutet av maj eller början på juni hade varit bra.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag är mycket sugen på att testa CSS. Men även jag vill ha en kurs senast i början på maj.
När kan jag anmäla mig?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
Den får nog vara något alldeles extra för att jag ska få fram 3.500:- :lol
Vad kostar ett slipon? eller ett par däck? hur fan kan man tycka att 3500 är för mycket pengar när man håller på med en i övrigt skitdyr sport/hobby? En sån kurs ger avsevärt mycket mer än ett slipon eller en uppsättning rejsfotpinnar.
sen räcker kunskapen livet ut, fotpinnarna böjer man av vid första klotningen.
3500 är billigt om det är en bra kurs vilket flera tycks vilja vara villiga att intyga.

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
Vad kostar ett slipon? eller ett par däck? hur fan kan man tycka att 3500 är för mycket pengar när man håller på med en i övrigt skitdyr sport/hobby? En sån kurs ger avsevärt mycket mer än ett slipon eller en uppsättning rejsfotpinnar.
sen räcker kunskapen livet ut, fotpinnarna böjer man av vid första klotningen.
3500 är billigt om det är en bra kurs vilket flera tycks vilja vara villiga att intyga.
Ja, hur fan kan någon tycka annorlunda än dig? :rolleyes:

Självklart är CSS bra men när det kostar 5-6 gånger mer än en kurs med lärare som själva har gått hos CSS måste man ju få fundera lite.

Jag har inget slipon eller någon fotpinnesats på min hoj eftersom jag prioriterar att lägga pengarna på bandagar och däck :)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
sandstream skrev:
Ja, hur fan kan någon tycka annorlunda än dig? :rolleyes:

Självklart är CSS bra men när det kostar 5-6 gånger mer än en kurs med lärare som själva har gått hos CSS måste man ju få fundera lite.
Visst är det mycket pengar. Vad tänker du på för kurser med CSS-utbildade lärare? Låter intressant, jag skulle väldigt gärna gå en kurs själv där folk med sådan enorm erfarenhet kan utvärdera ens körning.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

sandstream

Guest
samuel w skrev:
Visst är det mycket pengar. Vad tänker du på för kurser med CSS-utbildade lärare? Låter intressant, jag skulle väldigt gärna gå en kurs själv där folk med sådan enorm erfarenhet kan utvärdera ens körning.
Vet inte om du försöker vara fyndigt dryg eller vad men...

Jag gick en kurs på Midlanda med en del instruktörer som gått både SMCs sporthojsinstruktörskurs och CSS.
Kursen gick igenom ungefär samma punkter som Keith Code (grundaren av CSS) tar upp i sin bok "A Twist of The Wrist II".
Utan tvekan den bästa kurs jag deltagit i och den gav mig mycket.
(Körde ca 1.06 på Midlanda i juli, kursen var i augusti och i september körde jag på 1.01:43 med dåligt däck och 10 plus i luften).
Det går såklart inte att göra något likhetstecken mellan kursen och min förbättring i tid men jag intalar mig själv att jag hade stor nytta av kursen.

Sen så förstår ju jag också att CSS är proffs och att en sån kurs skulle ge mer men jag borde ändå få tycka att det är mycket pengar för en endagarskurs.

Men som jag skrev innan, vem vet, jag kanske står där i sommar nöjd som bara den för att jag la 3.500:- på kursen :)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
sandstream skrev:
Vet inte om du försöker vara fyndigt dryg eller vad men...

Jag gick en kurs på Midlanda med en del instruktörer som gått både SMCs sporthojsinstruktörskurs och CSS.
Kursen gick igenom ungefär samma punkter som Keith Code (grundaren av CSS) tar upp i sin bok "A Twist of The Wrist II".
Utan tvekan den bästa kurs jag deltagit i och den gav mig mycket.
(Körde ca 1.06 på Midlanda i juli, kursen var i augusti och i september körde jag på 1.01:43 med dåligt däck och 10 plus i luften).
Det går såklart inte att göra något likhetstecken mellan kursen och min förbättring i tid men jag intalar mig själv att jag hade stor nytta av kursen.

Sen så förstår ju jag också att CSS är proffs och att en sån kurs skulle ge mer men jag borde ändå få tycka att det är mycket pengar för en endagarskurs.

Men som jag skrev innan, vem vet, jag kanske står där i sommar nöjd som bara den för att jag la 3.500:- på kursen :)
nope, var inte meningen att låta dryg om jag nu gjorde det. Jag vill också gå en kurs som inte är lika dyr men ändå få ut nåt av det. Har inte hittat något sånt.

sandstream

Guest
samuel w skrev:
nope, var inte meningen att låta dryg om jag nu gjorde det. Jag vill också gå en kurs som inte är lika dyr men ändå få ut nåt av det. Har inte hittat något sånt.
Okej, då ber jag om ursäkt för mitt tvivel :tummenupp

De jag körde med förra året hade oss som testgrupp för att utvärdera och jag är övertygad om att de kommer att köra kurser i flera steg nästa år, det verkar ju finnas en efterfrågan.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
Ja, hur fan kan någon tycka annorlunda än dig? :rolleyes
ja hur fan vågar du tycka annorlunda än mig

Vad jag menar är att i sammanhanget är 3500 inte mycket pengar. Inte med tanke på vad man får ut av en bra kurs. Det är inte många kurser du får för 3500 kr. Och jämfört med hojdelspriser så är det ett klipp ju.
föresten, menar du att du åker hoj utan slip on? :confused: :fatta! :fatta! fel gör om gör rätt :fatta! slip on och miniblinkers gör minst två sek runt korvkiosken

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
ja hur fan vågar du tycka annorlunda än mig

Vad jag menar är att i sammanhanget är 3500 inte mycket pengar. Inte med tanke på vad man får ut av en bra kurs. Det är inte många kurser du får för 3500 kr. Och jämfört med hojdelspriser så är det ett klipp ju.
föresten, menar du att du åker hoj utan slip on? :confused: :fatta! :fatta! fel gör om gör rätt :fatta! slip on och miniblinkers gör minst två sek runt korvkiosken
På moderna hojar är blinkersena integrerade så jag vette fan hur jag ska göra :va :D

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
sandstream skrev:
På moderna hojar är blinkersena integrerade så jag vette fan hur jag ska göra :va :D
var bara tyst och håll med. :D
gå kursen nu sandström, och pip inte över småpengar. du behöver bara sälja en hembioduk eller 2 så har du råd. så kanske vi ses på kursen för jag vill gå den. :tummenupp

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
var bara tyst och håll med. :D
gå kursen nu sandström, och pip inte över småpengar. du behöver bara sälja en hembioduk eller 2 så har du råd. så kanske vi ses på kursen för jag vill gå den. :tummenupp
Om alla här på SH köper varsin plasma av mig så lovar jag att bjuda dig på kursen :D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
sandstream skrev:
1 dag med CSS eller 8-9 st på tex Midlanda :va

Det är ungefär samma inlärningsgrad på 1 dag med CSS som 8-9 själv på midlanda...
EDIT: Netural, vi drar till Silverstone o kör lite! :tummenupp

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
håkan skrev:
EDIT: Netural, vi drar till Silverstone o kör lite! :tummenupp
Äsch, jag har en gratis flygresa till USA. Vi sticker till Californien och kör med Keith själv och sedan kör vi cabbat till Las Vegas och går kurs med Freddie Spencer. Kanske kan klämma in en kurs med Kevin Schwantz också. :banana

PS. Jag menar allvar.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Neutral skrev:
Äsch, jag har en gratis flygresa till USA. Vi sticker till Californien och kör med Keith själv och sedan kör vi cabbat till Las Vegas och går kurs med Freddie Spencer. Kanske kan klämma in en kurs med Kevin Schwantz också. :banana

PS. Jag menar allvar.
tips från coatchen, åk inte nercabbat till vegas fr. LA. ökensolen i death vally tar håååårt. :hihi

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Äsch, jag har en gratis flygresa till USA. Vi sticker till Californien och kör med Keith själv...
Sen är det bara Tom Cruise och Travolta rullar som gäller :lol

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
crashtestdummy skrev:
tips från coatchen, åk inte nercabbat till vegas fr. LA. ökensolen i death vally tar håååårt. :hihi
Tips från en som vet - man åker inte genom Death Valley för att ta sig från LA till LV. :mattias

:pannkyss

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...