Ctek laddare på Jula

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Hur menar du att laddaren förstör batteriet? Jag skulle säga att 99% av trasiga batterier beror på avsaknad av underhållsladdning och vibrationer.

Jag har ingen aning hur laddaren förstör batteriet, hade jag vetat det hade jag fixat den :)
Batteriet fungerade innan jag lät laddaren vara inkopplad i en månad, men inte efter. Det enda batteriet har varit utsatt för är laddaren, då misstänker jag att laddaren inte fungerar som den ska, men det går ju inte att säga säkert.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
har en som jag haft. nu i 3 år.. funkar kanon haft samma batteri i hojen sen jag köpte den me o det e med i bra skick hittills. kör underhålls laddning under vinter..

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är den gamla modellen på zafir 45 som dom säljer.
Det innebär att det inte funkar med denna som har laddindikator utan att skaffa denna adapter, http://www.toolab.se/produkt/CTEK-Adapter-gamla-till-nya

Finns den med den gamla kontakten fortfarande kvar ute i handeln? Såg att det fanns två artikelnummer på hemsidan med samma produkt och funderade på vad skillnaden var. Någon hållhake borde det allt vara. Trodde dock inte det skulle vara kontakten.

Jag har den gamla kontakten på min ca 10 år gamla CTEK.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Finns den med den gamla kontakten fortfarande kvar ute i handeln? Såg att det fanns två artikelnummer på hemsidan med samma produkt och funderade på vad skillnaden var. Någon hållhake borde det allt vara. Trodde dock inte det skulle vara kontakten.

Jag har den gamla kontakten på min ca 10 år gamla CTEK.

Det ruttna i detta är ju att man anger ordinarie priset på den nya modellen och säljer den gamla.

Jag plockade den nya i hyllan men fick i kassan besked på att den dom hade på erbjudande låg på hyllan under i en kartong istf blisterförpackad, enl kassörskan var det samma men i en annan förpackning bara.

Ja det är ju ett hyfsat pris ändå men lite fult.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jag har ingen aning hur laddaren förstör batteriet, hade jag vetat det hade jag fixat den :)
Batteriet fungerade innan jag lät laddaren vara inkopplad i en månad, men inte efter. Det enda batteriet har varit utsatt för är laddaren, då misstänker jag att laddaren inte fungerar som den ska, men det går ju inte att säga säkert.

Har samma problem med mitt spritt nya kylskåp.
Jag stoppar in mjölk i det och en månad senare är den sur.
Det enda mjölken varit utsatt för är kylskåpet.
I dunno?
:rolleyes:

:hej

/e

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det ruttna i detta är ju att man anger ordinarie priset på den nya modellen och säljer den gamla.

Jag plockade den nya i hyllan men fick i kassan besked på att den dom hade på erbjudande låg på hyllan under i en kartong istf blisterförpackad, enl kassörskan var det samma men i en annan förpackning bara.

Ja det är ju ett hyfsat pris ändå men lite fult.

Är du säker på det där med kontakten att det är det är den äldre varianten man säljer. I så fall borde det röra sig om ett riktigt gammat parti. Sedan är väl priset ändå bra får man väl säga. När jag tittade på Julas hemsida gick det inte att se om det var någon skillnad förutom pris och artikelnummer. Har haft funderingar på att komplettera med ytterligare en laddare så att jag slipper alternera mellan mina bilar och motorcykel.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
jag har en äldre variant av denna som jag haft i cirka 8 år och den laddar ju bra och så men:
-Man måste välja "mode" varje gång man kopplar in den, annars laddar den inte -kass om strömmen går en stund, då går den i standbyläge.( trist om man underhållsladdar över vintern)
-Knappen för att välja mode glappar så emellanåt får man trycka som attans på knappen innan den byter till rätt läge(mc/bil/vinterläge)
Men som sagt, den laddar bra och har fått liv i gamla utdömda batterier några gånger.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Är du säker på det där med kontakten att det är det är den äldre varianten man säljer. I så fall borde det röra sig om ett riktigt gammat parti. Sedan är väl priset ändå bra får man väl säga. När jag tittade på Julas hemsida gick det inte att se om det var någon skillnad förutom pris och artikelnummer. Har haft funderingar på att komplettera med ytterligare en laddare så att jag slipper alternera mellan mina bilar och motorcykel.

Helt säker..

Snowman89

Guest
jag har en äldre variant av denna som jag haft i cirka 8 år och den laddar ju bra och så men:
-Man måste välja "mode" varje gång man kopplar in den, annars laddar den inte -kass om strömmen går en stund, då går den i standbyläge.( trist om man underhållsladdar över vintern)
-Knappen för att välja mode glappar så emellanåt får man trycka som attans på knappen innan den byter till rätt läge(mc/bil/vinterläge)
Men som sagt, den laddar bra och har fått liv i gamla utdömda batterier några gånger.
Jag har EXAKT samma problem som dig med knappen.
Skulle inte förvåna mig om vi har samma modell också :crash

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nja, dom större/dyrare laddarna har mer avancerade program för underhållsladdning, avsulfatering och lägen för strömförsörjning mm. Kanske inte är nödvändigt för de flesta men visst är det skillnad på mer än laddströmmen.
Bägge har de grundläggande funktionerna för underhållsladdning, de dyrare har fler steg men jag tror inte det är prisvärt att lägga till dessa funktionerna.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000

jag har 2 stycken och den ena har flippat ur som du beskriver till den nivån att den är oanvändbar. Höll väl 3-4 år

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Har testat bägge varianterna av C-tec laddarna (den enkla och en avancerad). Enligt mig var det ingen större skillnad. Gick inte att få fart i ett urdraget batteri med någon av laddarna. Däremot fungerar dom kanon för underhållsladdning. Jag kan dock inte märka någon skillnad i prestanda på batterierna beroende på vilken som använts.

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Har samma problem med mitt spritt nya kylskåp.
Jag stoppar in mjölk i det och en månad senare är den sur.
Det enda mjölken varit utsatt för är kylskåpet.
I dunno?
:rolleyes:

:hej

/e

:hej på dej!
Jag kan förklara för dig vad ditt problem är. Kan du förklara för mig vad mitt problem är? Jag förstår inte din poäng.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år