Beskrivning kring kameror(na) och bildkvalite
http://gizmodo.com/5932521/why-do-the-mars-rovers-images-look-so-bad
Jag längtar efter ett web-interface som gör att jag kan styra mars-bilen själv från min dator
När kommer det?
Den är från den där andra bilen va?
Oavsett så är det grymt coolt att man kna sitta och kolla på hur det ser ut på en annan planet.
Jag längtar efter ett web-interface som gör att jag kan styra mars-bilen själv från min dator
När kommer det?
Fan va mycket rullgrus där är. Jag hade tjört ihjäl mig direckt!
Ok, missförstå mig rätt nu..
Men låt säga att dom finner en fossil av en räka som levde där för 3miljarder år sen, eller något som kanske kan ha varit en pöl med vatten. Vilken "nytta" har dagens forskare av den informationen? Minns jag inte helt fel från skolan så har väl Mars typ 25% av vår gravitation & -50grader är att betrakta som sommar. Ur vilken syn (utöver rent rymdnörderi) är Mars en intressant planet? När vi fuckat upp vår egen så kan vi ju ändå inte flytta dit utan att bo helt instängda, utan tillgång på vatten?! Det är av ren okunskap jag frågar, ej skepsis.
Ok, missförstå mig rätt nu..
Men låt säga att dom finner en fossil av en räka som levde där för 3miljarder år sen, eller något som kanske kan ha varit en pöl med vatten. Vilken "nytta" har dagens forskare av den informationen? Minns jag inte helt fel från skolan så har väl Mars typ 25% av vår gravitation & -50grader är att betrakta som sommar. Ur vilken syn (utöver rent rymdnörderi) är Mars en intressant planet? När vi fuckat upp vår egen så kan vi ju ändå inte flytta dit utan att bo helt instängda, utan tillgång på vatten?! Det är av ren okunskap jag frågar, ej skepsis.
Det korta svaret: Det är hopp för ateister.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|