Custom Caféracer bygge

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Skulle nog satsa på lite grövre gängstav, typ M16 eller något. M10 är nog i det klenaste laget.

Alt. göra något åt det här hållet.

// Linus
 

Bifogat

  • GSX-RLoweringLinks2.jpg
    GSX-RLoweringLinks2.jpg
    169.1 KB · Visningar: 235
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ingen dum ide!

Hem och fnula...

Fick precis reda på vad länkarna skulle kosta på Momentum.
500 pix drygt per del! = 2 lakan bara för länkarna.. helt magiskt. Glöm den idén!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Uniballs håller för att bygga framvagnar till bilar av, så nog håller det för dig.

Syns dom inte så brukar traktorfirmor ha billiga uniballs som är lite fulare i gjutningen, dom går ju att snygga till lite med dremel i värsta fall.

Nackdelen med uniballs är att dom oftast inte är dammtätade (det finns såna som är det, men dom är dyrare) så att dom blir glapp med tiden.

Det tror jag IOFS inte är ett problem för dig, men efter ett par hundra mil i framvagnen på en rallybil brukar det märkas.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Taget!

Min gamla jobbarpolare håller på att kika på en lösning med att ev. gänga slutdelen på dämparen istället. Vi får se vad farbror doktorn kan komma fram till ;)

Tack för tipset dock!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
blir en halvlösning med skjuts. blir 7ggr fräckare o bygga singel. de enda jag kan tänka mig vid skjuts som är snyggt är en kapad orginalskärm med sån där dyna med sugproppar. säger inte vad du måste göra utan vad jag el många med mig tycker om...

de är alltid ett aber när man vill kunna skjutsa.
jag gjorde helt enkelt så jag hade en extra hoj typ en sportis om jag ville ha med snäckan.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Här kommer ett förlsag trots den massiva kritiken :)

För övrigt så har jag ingenstans att fästa regplåt, blinkers, baklyse om jag inte har en röv eller motsv. Eller har ni tips på detta?

En sidmonterad är inte aktuellt.
rv1copy2.jpg


Måste tillverka en ram i 4kantsstål till denna i så fall


En test med röd lack på Robbans begäran :)
Tankmodd_rd_vitastripes.jpg


För er som snodde senaste numret av "MC-Folket" på mässan kan se "Westbay Bob". Har letat men inte hittat ngra bilder på nätet. Denna hojjen har bromsljus+blinkers placerade under sadeln. Kan knappast ha ngn praktiskt funktion, men snyggt var det. Frågan är annars vart man skall placera dessa tråkiga, men ack så nödvändiga atteraljer. :gnissla
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hojjen har för övrigt fått ett namn..

Tänkte mig "Hellbilly" från början, men med tanke på alla mer eller mindre dryga kommentarer om tanken så har jag döpt henne till:

*Famfar*

ChubbyBetty!

En redig kvinna har formet som få!

:backontop
 

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Blinkers och bromsljus kan du alltid fästa på svingen. De måste sitta symetriskt och ovanför hjulaxeln.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
blir en halvlösning med skjuts. blir 7ggr fräckare o bygga singel. de enda jag kan tänka mig vid skjuts som är snyggt är en kapad orginalskärm med sån där dyna med sugproppar. säger inte vad du måste göra utan vad jag el många med mig tycker om...

de är alltid ett aber när man vill kunna skjutsa.
jag gjorde helt enkelt så jag hade en extra hoj typ en sportis om jag ville ha med snäckan.

Själv så skjussade jag så kasst så att tjejen tog mc kort & köpte sig en egen hoj.
Har alldrig byggt så det går att skjutsa sen dess. Bromsa hårt så hon drar huvudet i ditt & leta potthål gärna med en stel hoj, bra recept tycker jag iallafall:tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Uppdate:

Fick glömma lösningen med nya dogbones.. Tillverkade ett par nya stag med hål som satt ca 1,5 cm längre ned (kortare mellan hålen). Detta resulterade i att kardanaxeln inta kan snurra fritt då vinkeln blir för stor mot infästningen i moton. Hojjen blir med andra ord så låg som den är nu..

Jag har funderat på att byta däck till 17" 180 (eller 190)/70, men hittar inga däck med 70 profil.. Har letat som en gnu. Tips?

Detta ger iaf hojjen en liten om än nödvändig höjjning.

Satte äntligen kapen i bakskärmen oxå :)

DSC02386.jpg


Andra bilden ligger skärmen snett eftersom jag har lepra i händerna
DSC02385.jpg


Justerbara fästen för svingmontaget av skärmen är även under tillverkning.

Ny rostfri axel med adaptrar för M6 anslutningen är färdigställda:
DSC02382.jpg

DSC02383.jpg


4-kantsrör för tillverkning av demonterbara skjutssadel införskaffat.
DSC02390.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den skärmen kan nog bli bra, du får leva med lite rengstänk ifall det ska bli snyggt:tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Absolut!

Jag ville inte ha den för lång, men inte för kort heller. En avvägning helt enkelt. Regplåtsplacering, baklyse m.m. kvarstår att lösas.
 

Micke Håkansson

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB 500 Four 1976 Kawasaki Z1 1974 Harley-Davidson Shovelhead 1969
Så där ja!!
Ser kanon ut med skärmen tycker jag.
Såg hojen på mässan, ska bli kul att se fortsättningen på den. Tror att det kommer att bli hur bra som helst!!!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hojjen har för övrigt fått ett namn..

Tänkte mig "Hellbilly" från början, men med tanke på alla mer eller mindre dryga kommentarer om tanken så har jag döpt henne till:

*Famfar*

ChubbyBetty!

En redig kvinna har formet som få!

:backontop

Så du var inne på LowbrowCustoms som jag tipsade dig om ändå! :D
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för creden och tipsen grabbar!

Jag tror jag skiter i det här bygget.... Har införskaffat mig en ny hoj istället:
DSC02403.jpg

DSC02405.jpg



Skämt åsido :)

Jag och farsgubben köpte denna ikväll. Vågar fan inte ens säga vad jag fick köpa den för, nästan så att man skäms! Låt oss säga att mitt vinterprojekt är betalt med råge!!! Farsan behåller denna så säljer har sin Dragge istället.

Lite gubbig, men den går att få riktigt fin! Blir vårens pillprojekt :fyllisar
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Sätt dit en Sprint sadel de är lägre & det går fort att få dit bara dremla om lite undertill & flytta bakfästet.
Sen så drar man ett spätt genom ljuddämparna ,kapar hål i främre luftburken i med ett KN filter. Så beställer du munstycken ifrån Joppe på Triumph center i LKPG 013-105040. Fick 74 hk på hjulet istället för 60 iförsig så satte jag på konfilter men ändå...
Här kommer en bild på tjejens förra Legend.
De har även sån sadel ligganges hälsa från Dan Örebro när du snackar med Joppe ifall ni nu vill alltså....
 

Bifogat

  • P1010018.jpg
    P1010018.jpg
    154.7 KB · Visningar: 122

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sätt dit en Sprint sadel de är lägre & det går fort att få dit bara dremla om lite undertill & flytta bakfästet.
Sen så drar man ett spätt genom ljuddämparna ,kapar hål i främre luftburken i med ett KN filter. Så beställer du munstycken ifrån Joppe på Triumph center i LKPG 013-105040. Fick 74 hk på hjulet istället för 60 iförsig så satte jag på konfilter men ändå...
Här kommer en bild på tjejens förra Legend.
De har även sån sadel ligganges hälsa från Dan Örebro när du snackar med Joppe ifall ni nu vill alltså....


Riktigt snögger!

Gillade det där bakarslet, lite cafestuk över det!
Fick faktiskt effektdämpare med så de åker på direkt i vår. Skall kolla med farsgubben vad han har för planer med hojjen. Kändes riktigt skönt att ha löst finansieringen av mitt pågående projekt dock! Jävlar vad man kan fynda under vintern! :banana

"Hasse Kongo"

Får ta på en gammal televerket regnjacka om inte annat :näsblod

"Micke Håkansson"

Cheers!

Som du såg så finns det en hel del saker kvar att lösa, men jag börjar iaf se ljuset i tunneln. Tyvärr verkar jag ha åkt på någe skit för jag har feber nu, får lägga mig och vila och ta nya tag i veckan.. :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top