Custom...

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
vill bara visa min nyinförskaffade Honda Rebel...
(jag vet...det heter sporthoj.com men ändå...)
 

Bifogat

  • röd.jpg
    röd.jpg
    104 KB · Visningar: 110

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Snygg!! :tummenupp

Vi syns kanske i sommar då när jag å polarna kommer till åland lagom till Rock-off!!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Åh! Vilket läge!!

Sportcöstöm.com? :va :fatta! :D

Jag behöver väll inte säga att jag inte gillar dom igen... (ska det va custom, det ska det, för min del, iofs inte va, men iaf, då ska det va över 1000cc o man ska va 40+ med skägg o hästsvans... :rolleyes: , inte bli gubbe i 16årsålder... Men det är min åsikt) Så nu vet han vad jag tycker, så kommer han hata mig i all framtid nu :D

Hur är ljudet i den förresten? Det va ju ingen V-twin, så det ljudet kan det väll inte riktigt va, och det måste väll ändå höras att det är en 125...? Låter den som en såndär åkgräsklippare typ? :va :rolleyes: Är den högvarvig? Eller går den lika lugnt som en riktig custom och bara tuffar fram på tomgång?
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
NSR_Martin skrev:
Åh! Vilket läge!!

Sportcöstöm.com? :va :fatta! :D

Jag behöver väll inte säga att jag inte gillar dom igen... (ska det va custom, det ska det, för min del, iofs inte va, men iaf, då ska det va över 1000cc o man ska va 40+ med skägg o hästsvans... :rolleyes: , inte bli gubbe i 16årsålder... Men det är min åsikt) Så nu vet han vad jag tycker, så kommer han hata mig i all framtid nu :D

Hur är ljudet i den förresten? Det va ju ingen V-twin, så det ljudet kan det väll inte riktigt va, och det måste väll ändå höras att det är en 125...? Låter den som en såndär åkgräsklippare typ? :va :rolleyes: Är den högvarvig? Eller går den lika lugnt som en riktig custom och bara tuffar fram på tomgång?

hur kunde jag vara 120% säker att det inte änns skulle ta 1 timmeinnan du klagade! =P
å dedär me att ljudet e dåligt, kom till åland så ska du få höra att den IKKE låter som nån gräsklippare! man kan nämligen ta ut lite skit ur dämparna, ock vipps så låter de MYCKET bättre!!
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
miffo skrev:
Snygg!! :tummenupp

Vi syns kanske i sommar då när jag å polarna kommer till åland lagom till Rock-off!!

yeah!!! jag bor ju i Mariehamn!!! PM:a mig senare så kan du få mitt nummer...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
StewOo skrev:
hur kunde jag vara 120% säker att det inte änns skulle ta 1 timmeinnan du klagade! =P
å dedär me att ljudet e dåligt, kom till åland så ska du få höra att den IKKE låter som nån gräsklippare! man kan nämligen ta ut lite skit ur dämparna, ock vipps så låter de MYCKET bättre!!


Vet inte, du är väll tankeläsare :rolleyes:

Jag har aldrig sagt att ljudet va dåligt, var läste du det`? Jag fråga hur dom lät, ja tror inte dom låter som dom stora grabbarna, det va det jag undrade, men jag kanske har fel? Varför inte utrycka det på ett vättigt sätt och inte bli tjurig som en treåring?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Itacha75 skrev:
sportoffroad.com? sportsm.com? sporttouring.com?
Det finns plats för alla sluta tjura...

Varför då säga det... igen?

Jag tycker offroad och SM är lite åt samma håll som sporthoj, båda är SPORT-hojar på ett sätt, dom är gjorde för o va bra på ett visst underlag... båda är byggda för o gå snabbt, man kör dom på gränsen till vad uderlaget klarar osv, det är det många tycker är kul... Custom bara åker man runt på lite sakta, typ...

För jag trodde inte han hade varit på SH innan, då hade han förmoldigen ändå frågat vad jag tycker om custom...
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
NSR_Martin skrev:
Jag tycker offroad och SM är lite åt samma håll som sporthoj, båda är SPORT-hojar på ett sätt, dom är gjorde för o va bra på ett visst underlag... båda är byggda för o gå snabbt, man kör dom på gränsen till vad uderlaget klarar osv, det är det många tycker är kul... Custom bara åker man runt på lite sakta, typ...

För jag trodde inte han hade varit på SH innan, då hade han förmoldigen ändå frågat vad jag tycker om custom...

Ok! You made your point! I accept, end of story.
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
ja inte för att jag älskar custom så.. men martina varför åka runt på en hoj som ser ut att gå i 220 när den knappt gör 150?? ljudet i en nsr låter väl inte som en r1:a?? eller?? nää jag ska inte klaga.. men jag tycker det e lite dumt att det första du gör är att klaga på hans hoj!

snygg hoj föresten: StewOo
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
SmackMan skrev:
ja inte för att jag älskar custom så.. men martina varför åka runt på en hoj som ser ut att gå i 220 när den knappt gör 150?? ljudet i en nsr låter väl inte som en r1:a?? eller?? nää jag ska inte klaga.. men jag tycker det e lite dumt att det första du gör är att klaga på hans hoj!

snygg hoj föresten: StewOo

:huvet :fatta!
Min avsikt va inte att klaga!!! :4skrika
Jag undrar hurdant ljud det är i dom, hoppades o få svar på det men istället blir alla arga... :gnissla

EDIT: Förtdligande:
Jag konstaterade att eftersom det inte är en V-twin kan det inte låta som en v-twin, logiskt va? Sen sa jag på skämt att den låter som en åkgräsklippare, därför la jag till :rolleyes: gubben efter, sen funderar jag på om den kan gå på lika lugna varv som en vanlig tung hoj, eftersom det bara är 125 cc...
Alla glada nu? Kanske man kunde få ett vättigt svar med?
 
Last edited:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
StewOo skrev:
yeah!!! jag bor ju i Mariehamn!!! PM:a mig senare så kan du få mitt nummer...

Slänger iväg ett PM sen nån gång! :tummenupp

Min polare har också en sån där 125 glidare fast ett annat märke, skönt ljud och mysig gång på dem...

/henke
 

Nilxz

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2004
Ort
Åland
Hoj
RS 125
Jag bor också på Åland :lol men jag har aldrig sett den där. Fick du den just?
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
förfan nsr_martin nu får du fan ge dig med dina helvetes klagande här, tror du alla vill höra din åsikt och hur bra du tycker din hoj är? nej!! så va lite positiv nu...

Edit:stavfel
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Daviid skrev:
förfan nsr_martin nu får du fan ge dig med dina helvetes klagande här, tror du alla vill höra din åsikt och hur bra du tycker din hoj är? nej!! så va lite positiv nu...

Vad är det med dig? Jag har inte ens klagat, det va det jag försökte förtydliga, men det fattar inte du... Får jag inte undra över hur ljudet är i den utan att ni ska börja gnälla på mig? Nu får ni fan ta o ge er... :dummer

Var sa jag att min hoj va bra i denna tråden? Har inte ens nämt min hoj... :fatta!

Jag tycker hojen är fin för o va en custom, ingen tvekan om det, han får jättegärna åka custom, men jag skulle aldrig vilja göra det...
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Vad är det med dig? Jag har inte ens klagat, det va det jag försökte förtydliga, men det fattar inte du... Får jag inte undra över hur ljudet är i den utan att ni ska börja gnälla på mig? Nu får ni fan ta o ge er... :dummer

Var sa jag att min hoj va bra i denna tråden? Har inte ens nämt min hoj... :fatta!

Jag tycker hojen är fin för o va en custom, ingen tvekan om det, han får jättegärna åka custom, men jag skulle aldrig vilja göra det...


för de första så klagade du i ditt första inlägg för det andra så säger du att den låter som en gräsklippare(jag vet att du sa att du la in den där gubben men ONÖDIGT) inte i den här tråden du tror att det är din hoj som gäller sen .slut de såg jag inte att du sa men varför ens orka göra ett klagade inlägg för en som köpt ny hoj? nej MEN jag bryr mig inte om vad du skulle göra och inte göra de tror jag dom andra inte heller gör..
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Daviid skrev:
för de första så klagade du i ditt första inlägg för det andra så säger du att den låter som en gräsklippare(jag vet att du sa att du la in den där gubben men ONÖDIGT) inte i den här tråden du tror att det är din hoj som gäller sen .slut de såg jag inte att du sa men varför ens orka göra ett klagade inlägg för en som köpt ny hoj? nej MEN jag bryr mig inte om vad du skulle göra och inte göra de tror jag dom andra inte heller gör..

Stackars liten :D
Så bara för att jag skämtade (på ett otydligt sätt) att den låter som en gräsklippare måste ni bli skitsura? Varför inte berätta hur den låter istälelt för o tjura ner sig? Hade ni sagt att min låter som en elmotor hade inte jag blivit arg, kan inte folk lära sig ta kritik på ett riktigt sätt? (även om det nu inte va nån kritik eller nått klagande från min sida...)

Anklaga mig inte för att klaga på hans hoj, det har jag inte gjorty :fatta! det va ni som missupfattade mig, jag kunde ha utryckigt mig bättre, men ändå, komma i efterhan när jag redan förklarat hur det låg till, o åter igen säga att jag klagar, det är omoget, skärp dig!

Nån mogen person som kan acceptera folks misstag och inse att missupfattningar kan hända, som kan förklara för mig hur dom låter, hur mkt dom varvar osv...? Så vi får nått slut på dethär snart... :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top