Custom...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Daviid skrev:
förfan nsr_martin nu får du fan ge dig med dina helvetes klagande här, tror du alla vill höra din åsikt och hur bra du tycker din hoj är? nej!! så va lite positiv nu...

Edit:stavfel
Nu har du nog vaknat på fel sida eller något, han säger ju bara vad han tycker och undrar hur den låter. Han säger inte att den låter som en åkgräsklippare utan frågar bara om den gör det.
Hade det inte räckt med ett svar i stil med: Den låter inte som en åkgräsklippare men den är hyffsat högvarvig?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
kaZmur skrev:
Nu har du nog vaknat på fel sida eller något, han säger ju bara vad han tycker och undrar hur den låter. Han säger inte att den låter som en åkgräsklippare utan frågar bara om den gör det.
Hade det inte räckt med ett svar i stil med: Den låter inte som en åkgräsklippare men den är hyffsat högvarvig?

Tack, mig verkar han inte lyssna på iaf, hoppas han inser var felet låg snart...

Att anklaga nån för att klaga när det i själva värket bara va ett missförstånd som retts ut är riktigt svagt, DET är sanlådenivå...

Men jag har fortfarande inte fått klart för mig hur motorns karaktar är, är dom lika lugna o lågvarviga som dom stora grabbarna, och... ja, hur låter dom?

För en gångsskull va det svårt o få reda på fakta inne på SH :rolleyes:
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
NSR_Martin skrev:
Men jag har fortfarande inte fått klart för mig hur motorns karaktar är, är dom lika lugna o lågvarviga som dom stora grabbarna, och... ja, hur låter dom?

För en gångsskull va det svårt o få reda på fakta inne på SH :rolleyes:

I rollen som självutnämnd "125 4takts guru" :rofl träder jag in med ett svar:

De drar hårt redan från början, alltså redan ifrån du släpper kopplingen och gasar lite (tomgångsvarv).
Vid 6-8tusen varv kommer vanligtvis en "effektknöl" som mattas av fram mot 11-12tusenvarv...
Hur dom låter är ju svårt att svara på, beroende på avgasrör och motor karaktär så kan man sig att det är ett dovt och lite lätt mullrande ljud! :va Vid lite högre varv så tycker jag i alla fall att ljudet påminner lite om en rad4a på höga varv (enligt mig och min hoj)...

Skönare ljud än när motorn drar tungt får man leta efter, Tex. när man bromsar ner inför en vägbula men skiter i att växla och sen vrider fullt.... ljuvligt ljud... :tuttar :Bugar

Fast nu snackade jag ju både om min CB och min polares twin, alltså nått mellan ting...

/henke
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
NSR_Martin skrev:
Vet inte, du är väll tankeläsare :rolleyes:

Jag har aldrig sagt att ljudet va dåligt, var läste du det`? Jag fråga hur dom lät, ja tror inte dom låter som dom stora grabbarna, det va det jag undrade, men jag kanske har fel? Varför inte utrycka det på ett vättigt sätt och inte bli tjurig som en treåring?

de va inte meningenn att verka tjurig...
men ljudet e jävla skit om man inte gör något åt ljuddämparna..
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
SmackMan skrev:
ja inte för att jag älskar custom så.. men martina varför åka runt på en hoj som ser ut att gå i 220 när den knappt gör 150?? ljudet i en nsr låter väl inte som en r1:a?? eller?? nää jag ska inte klaga.. men jag tycker det e lite dumt att det första du gör är att klaga på hans hoj!

snygg hoj föresten: StewOo

tackar!!! de finns fortarande människor som INTE bara tänker på fart...
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
miffo skrev:
Slänger iväg ett PM sen nån gång! :tummenupp

Min polare har också en sån där 125 glidare fast ett annat märke, skönt ljud och mysig gång på dem...

/henke

va e de för märke på den då?
jag tänkte först köpa en Yamaha dragstar v-twin men dom e så dyra...=/
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
NSR_Martin skrev:
Vad är det med dig? Jag har inte ens klagat, det va det jag försökte förtydliga, men det fattar inte du... Får jag inte undra över hur ljudet är i den utan att ni ska börja gnälla på mig? Nu får ni fan ta o ge er... :dummer

Var sa jag att min hoj va bra i denna tråden? Har inte ens nämt min hoj... :fatta!

Jag tycker hojen är fin för o va en custom, ingen tvekan om det, han får jättegärna åka custom, men jag skulle aldrig vilja göra det...


jag säger bara EN sak!

Once u gone Custon, u will NEVER go back...=P
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
StewOo sjyst hoj :tummenupp

men försök i framtiden att citera flera inlägg i ett o samma svar :7peta
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Vanish skrev:
StewOo sjyst hoj :tummenupp

men försök i framtiden att citera flera inlägg i ett o samma svar :7peta

tackar..=)
de blev lite fel...går det inte att ta bort inlägg som man själv har skrivit?!
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
StewOo skrev:
va e de för märke på den då?
jag tänkte först köpa en Yamaha dragstar v-twin men dom e så dyra...=/

Han har en sån där Hyousung Aquila eller nått... :va
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
miffo skrev:
Han har en sån där Hyousung Aquila eller nått... :va

"Hyosung GV 125 - Pris: 40.900:-
Kanske en 125:a för 16-åringen som drömmer om H-D? Eller för nybörjaren som vill ta det riktigt, riktigt vackert i början? En luftkyld V-twin ger rätt look. Dubbla ljuddämpare och mycket krom fullbordar verket. Färgerna är silvermetallic eller svart.

Kategori: 125
Motor: 2-cylindrig luftkyld V-motor, 124,7 cc, 4-takt, DOHC, 4 vent/cyl.
Bränsle: Förgasare.
Borr x slag: 42x45 mm.
Effekt: Ej angivet.
Vridmoment: Ej angivet.
Transmission: 6-växlad, våtkoppling, kedja.
Fjädring f/b: Teleskopgaffel / dubbla dämpare.
Däck f/b: 110/90-16 / 130/90-15.
Bromsar f/b: Skiva / trumma.
Hjulbas: 1.490 mm.
Sitthöjd: 690 mm.
Torrvikt: 150 kg.
Tankrymd: 14 liter."


Enda glidaren jag hittade från Hyosung.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Itacha75 skrev:
Enda glidaren jag hittade från Hyosung.

Tror det är den, viste inte att den hade 4ventiler/cylinder... avancerat... :D

Polaren och jag kappkörde en gång vid ett rödljus på den tiden då bådas hojar var i originalskick:

Han drog om mig rejält i starten (ruggigt bottendrag i dessa maskiner) men så kom min upp i varv och jag passerade. Jag lägger i 2an och han går förbi igen ända tills jag hinner få upp flåset i motorn då är han nånstans i backspegeln....

Det visar ganska klart och tydligt att 15 hästar kan uppföra sig olika pågrund av växellägena och motorkaraktären….

Kanske ska nämna att den tredje hojen vid denna kappkörning var en sukka rg125a vilken inte räknas...

/henke
 

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Härligt

Härlig Hoj, kompisen köpte ju en "sym husky" för ett tag sen riktig härligt o köra, o fint ljud är det också!
Denna tråd vart lika rolig som när han hade köpt hans o la ut här på sporthoj..
Tycker att det är kul att det kommer lite andra 125: or också =)

Snygg hoj :tummenupp
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
BEEFnoodles skrev:
Härlig Hoj, kompisen köpte ju en "sym husky" för ett tag sen riktig härligt o köra, o fint ljud är det också!
Denna tråd vart lika rolig som när han hade köpt hans o la ut här på sporthoj..
Tycker att det är kul att det kommer lite andra 125: or också =)

Snygg hoj :tummenupp


tackar!!!

jag tänkte: "någon måste ju köra custom, då kan det lika gärna vara jag"
och så köpte jag den..=)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top