Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Foggy skrev:Äh, erkänn - det är en avancerad kökstermometer till morsan Ser man ju på 144C!
/F.
Och HDn är egentligen en Zanussi spis med bra energi förbrukning!
Foggy skrev:Äh, erkänn - det är en avancerad kökstermometer till morsan Ser man ju på 144C!
/F.
hittar fan inte denKamikaze kid skrev:Bilder och förklaringr på mätarna finns på deras hemsida...
Du ser en reklam länk på startsidan på Sporthoj om inte annat.
Eller denna länk. : http://www.lqt-racing.se/
Hygglo skrev:Magneten ska placeras på svänghjulet för å kolla varvtalet
Kamikaze_kid
Magneten skall plaseras på ett av hjulen.... (Ett sånt med mönstrat svart gummi runt om)
Förslagsvis fram!
Magneten har en färdig gänga som kan ersätta en bult till en bromsskiva!
Och då mäter man hastighet och kilometer med den!
Långa farbron skrev:Den är en hastighetsmätare!
Snyggt med det blå ljuset,och schyst med alla instrument i ett.
Om jag minns rätt så har mamma även har en Fireblade gaffel på sin HD ?
blom skrev:hittar fan inte den
Mrlind skrev:, fast det är kul att läsa hur ni går igång på alla cylindrar
Kul att du är nöjd med mätarn Kamikaze Kid, jag ska hälsa från Martin också!
Vill inte göra smygreklam så jag hoppas att jag inte blir påhoppad nu
Kamikaze kid skrev:Visst är det kul..
Jo jag är riktigt nöjd..
Har dock inte monterat och provat ännu men den var riktigt fräch och såg rejäl ut!
Frågan är hur mycket man ser av informatinen på HDn som vibrera rätt bra...
Men man ser nog det man behöver dvs HASTIGHETEN!
Påhoppad blir man på SH så fort det fins en chans till det!
(du har inte en påse spons pengar över till mitt team? )
Mrlind skrev:Sponsring Om du visste hur många timmar jag lagt ner på att jaga sponsorer, däremot så får teamet gärna köpa mätare till racehojen till "Licenspris", som sagt så kan vi inte göra reklam här på SH utan att snacka med Swedie, så maila gärna eller ring så fixar vi till nåt
Kamikaze kid skrev:Det är rätt upfattat...
Överblivet material från mitt eget bygge!
Och fälgar från en Blackbird!
Ser ut så med mig på..(om bilden nu hoppar upp!)
Långa farbron skrev:När jag ändå har dig på tråden
Du har ju grejat en massa med Blackbirdmotorer.
Hur ofta behöver man ljustera spänningen till balansaxelkedjan,och i sådan fall hur märker man att det är dags ?
Skall väl tillägas att jag bara har en balansaxel i min X11:a
Kamikaze kid skrev:Det kan du hoppa över...
Du har ingen!
Dom är drivna direkt på vevaxeln!
Långa farbron skrev:Ok kan det vara så att det finns på X11:an?
Enl ett 11 forum så skall det iaf finnas en
With the engine cold and turned off, slacken the pinch bolt and turn the central adjuster to the right until resistance is felt. (Big flat screwdriver). Then back it off one mark of the graduation... is the method in the manual, I do it by ear with the engine running.
The BBird has two shafts we only get the one... designed to smooth out the vibes from the motor.
hthCheers
Eddy
Kamikaze kid skrev:Ja dreven går att justera!
Men det är ingen kedja utan kugghjul.
Axeln dom sitter på är lite exentrisk!
Så du justerar spelet på drevet på balansaxeln gentemot vevaxeln!
Kan tänka mig att det börjar skramla efter ett tag då dessa kugghjul är rakskurna!
Så du kan lyssna på ljud därifrån på tomgång och justera när du tycker det börjar låta!
Passa dig bara för att lägga an det hela för hårt när den är kall...
Detta är min åsikt ...Jag har inte justerat sådana saker på min tidigare.
Men jag vet hur det funkar i praktiken!
Jag gjorde så att jag kastade bort dom dreven...Onödig dövikt
Vet du om det sitter samma kamaxlar i dessa motorer?
Att det är olika lyft och duration kan jag tänka mig men passar dom att byta emellan BB och x11?
Det var nån som undrade för jag har ett set "steg 2" kammar till övers!
Långa farbron skrev:Tackar och bockar för infon.
Vet inte säkert,men har inte hört att det skall skilja något mer än just lyft och duration.
Men jag kan höra runt
Kamikaze kid skrev:Varsågod...
Vore trevligt om någon som vet om dessa kammar funkar mellan dessa motorer...
Kanske sugen på lite mer effekt?
Långa farbron skrev:Jo det hade varit skoj
Du har inte sett min film om att vara outlaw hör jag
Det som ligger högst upp på listan är att få den att sluta låta som en elvisp,dvs på med ett par slip-on.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |