https://hubstripping.files.wordpres...-fichtel-sachs-torpedo-duomatic-hub-small.jpg
Inbillar mig se hur de funkar men svårt att förklara
Återkommer när jag fixat skiten om ingen med erfarenhet råkar dyka upp här.
Ja men hur de hela driver skiljer nog inte så mycket
Hihi
Precis, jag har inga växlar eller det kallas kanske 1 växel. Nja, cykelnav ser lika ut men är ändå uppbyggda på olika sätt. Mitt nav har ganska få delar men förstår mig inte på ändå. Reggade mig på happyride cykelforum där det finns experter men det tar ju en vecka innan man får börja skriva på deras forum :-/ ..jag vill ju ut och "gasa" med min DBS-cykel nu!
Återkommer när jag fixat skiten om ingen med erfarenhet råkar dyka upp här.
Jo, det skiljer sig mycket.
Ja, du kan ju fortsätta att gissa, men jag hävdar att det är dom med blått inringade rullarna som pressas ut mot navhylsan och driver navet, men vad vet jag, det kanske finns någon med erfarenhet...
View attachment 436515
Jo, det skiljer sig mycket.
Ja, du kan ju fortsätta att gissa, men jag hävdar att det är dom med blått inringade rullarna som pressas ut mot navhylsan och driver navet, men vad vet jag, det kanske finns någon med erfarenhet...
View attachment 436515
Är det centri-fugal/petal-kraften som får navet att driva?
Bara smaska på med universalfett på allt, även rullarna. Mina börjar bli riktigt slitna på trotjänaren, men maken till fiffig konstruktion alltså. Kul att det löste sig för dig, du får många mil med det navetInfo för den som behöver: Kullager och bromsfunktion ska ha tjockare fett men drivrullarna ska ha olja. Det mesta ska smörjas, annars blir det riktigt trögtrampat.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|