chrilla skrev:
Jimpa;
Är du van vid Maguras bromsar? Tycker att det där riktiga bettet saknas i mina, speciellt frambromsen. Då är skivbromsarna på Scotten både mer lättdoserade och effektivare.
Vad tror du om att skaffa skivbromsar till orangen?
Mina är det ett underbart bett i, har du en bra slipning på fälgen? är det fett på fälgen? (t.ex 5-56 från att ha sprejat kedjan el dylikt).. det som annars kan vara fel är att du kan ha taskiga klossar, dåligt inställda bromsar (dom e för långt ifrån fälgen, har du testat att skruva på inställningen?) och sist men inte minst, Luft i bromsen, det e bara att lufta igenom slavoket, ungefär som på en mc. Du får köpa ett luftningskit med olja på cykelaffären isåfall
Skivbromsar e alltid bra, det e vanligast att man har det fram, men vissa har även bak.. det är i viktsynpunkt som de flesta väljer Hs33:an.
Jo jag har som sagt nya däck, ny och nyslipad bakfälg, perfekt inställning på bromsar etc etc
väntar precis som mattson på att snön ska ge upp, eventuellt så ska jag få vara inne i en lokal med en massa pallar, hoppas på att det går för sig
hittills har det bara varit lite åkning inne i huset, och cykeln känns underbar, väger bara ca 8 kg så den följer med vad man än gör