Cykeltråden

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Grattis! Känner mig inte alls stressad att få ihop min nu :)

Tycker förresten att du ska sälja framhjulet och frambromsen till mig så att du kan köra med skiva fram istället :tummenupp

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
jag fick för övrigt hem mina nya däck idag, plus ett par nya handtag och en ny bakfälg :) så det ska monteras imorgon hoppas jag, sen får man väl skotta bort all snö om det ska bli någon runda :(

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
JiMpA skrev:
jag fick för övrigt hem mina nya däck idag, plus ett par nya handtag och en ny bakfälg :) så det ska monteras imorgon hoppas jag, sen får man väl skotta bort all snö om det ska bli någon runda :(

Och så här fint blev det :) hoppas bara på att det slutar snöa i år.. :3freak

Bifogat

• Monty Sh.jpg
    Monty Sh.jpg
    36.1 KB · Visningar: 57

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Chrilla är antagligen upptagen med sin nya flickvän (hörde att han köpt hallondoftande kedjespray till henne) och jag är mest arg på snön.
Men jag har beställt delar till hjul nu i alla fall så med lite tur ska det byggas mot slutet av veckan. Sen blir det väl jungfrufärd i vardagsrummet om inte snön ger upp :rolleyes:

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
JiMpA skrev:
här var det dött :(

mattsson skrev:
Chrilla är antagligen upptagen med sin nya flickvän (hörde att han köpt hallondoftande kedjespray till henne) och jag är mest arg på snön.
Men jag har beställt delar till hjul nu i alla fall så med lite tur ska det byggas mot slutet av veckan. Sen blir det väl jungfrufärd i vardagsrummet om inte snön ger upp :rolleyes:

Jo, är redigt trött på snö och kyla nu. Vill ju ut med nya hojen och lära mig!

Kört nåt JiMpA? Är 20'' rätt för dig? Gött med nya grejer... :tummenupp

Vad gäller min nya kärlek så ska du inte uttala dig mattsson, du som köper en begagnad ram och har oralsex med! Så mycket annat verkar ju inte hända med den... :hihi

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Jimpa;
Är du van vid Maguras bromsar? Tycker att det där riktiga bettet saknas i mina, speciellt frambromsen. Då är skivbromsarna på Scotten både mer lättdoserade och effektivare.

Vad tror du om att skaffa skivbromsar till orangen?

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
chrilla skrev:
Jimpa;
Är du van vid Maguras bromsar? Tycker att det där riktiga bettet saknas i mina, speciellt frambromsen. Då är skivbromsarna på Scotten både mer lättdoserade och effektivare.

Vad tror du om att skaffa skivbromsar till orangen?

Mina är det ett underbart bett i, har du en bra slipning på fälgen? är det fett på fälgen? (t.ex 5-56 från att ha sprejat kedjan el dylikt).. det som annars kan vara fel är att du kan ha taskiga klossar, dåligt inställda bromsar (dom e för långt ifrån fälgen, har du testat att skruva på inställningen?) och sist men inte minst, Luft i bromsen, det e bara att lufta igenom slavoket, ungefär som på en mc. Du får köpa ett luftningskit med olja på cykelaffären isåfall :)
Skivbromsar e alltid bra, det e vanligast att man har det fram, men vissa har även bak.. det är i viktsynpunkt som de flesta väljer Hs33:an.

Jo jag har som sagt nya däck, ny och nyslipad bakfälg, perfekt inställning på bromsar etc etc :) väntar precis som mattson på att snön ska ge upp, eventuellt så ska jag få vara inne i en lokal med en massa pallar, hoppas på att det går för sig :rofl hittills har det bara varit lite åkning inne i huset, och cykeln känns underbar, väger bara ca 8 kg så den följer med vad man än gör :banana

Last edited:

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
*mys mys* Har precis tagit nya flickvännens oskuld. Två timmar höll vi på ungefär och jag är svettig som en gris nu. Hon är fortfarande blöt (och lite lerig) för det va lite dirty när vi höll på. Ibland skrek hon till, men det var nog bara för att hon var extra blöt just då... om hjulen alltså.
Kan meddela att hon är mycket skönare än förra flickvännen. Inte alls lika stor o klumpig, så det är lättare att göra lite mer avancerade "trix" och varianter. Försökte hålla mig ganska lugn eftersom jag inte hade något skydd mer än hjälm (var ju första gången så jag trodde inte det skulle hända så mycket) men jag är redan lika duktig(?) med den nya som jag var med den gamla. Tror hon känner sig rätt nöjd också. Gav henne till och med lite tidningspapper att torka av sig den värsta skiten med, eller rättare sagt för att hon inte ska söla på mitt sovrumsgolv. Ska nog spola av henne med slangen sen också så hon verkligen känner att hon är speciell.

Synd att du inte hängde på Chrilla, du hade gärna fått vara med och leka... om du haft med dig nån av dina tjejer förstås

Bifogat

• trial.jpg
    trial.jpg
    84.3 KB · Visningar: 48
Last edited:

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
mattsson skrev:
*mys mys* Har precis tagit nya flickvännens oskuld. Två timmar höll vi på ungefär och jag är svettig som en gris nu. Hon är fortfarande blöt (och lite lerig) för det va lite dirty när vi höll på. Ibland skrek hon till, men det var nog bara för att hon var extra blöt just då... om hjulen alltså.
Kan meddela att hon är mycket skönare än förra flickvännen. Inte alls lika stor o klumpig, så det är lättare att göra lite mer avancerade "trix" och varianter. Försökte hålla mig ganska lugn eftersom jag inte hade något skydd mer än hjälm (var ju första gången så jag trodde inte det skulle hända så mycket) men jag är redan lika duktig(?) med den nya som jag var med den gamla. Tror hon känner sig rätt nöjd också. Gav henne till och med lite tidningspapper att torka av sig den värsta skiten med, eller rättare sagt för att hon inte ska söla på mitt sovrumsgolv. Ska nog spola av henne med slangen sen också så hon verkligen känner att hon är speciell.

Synd att du inte hängde på Chrilla, du hade gärna fått vara med och leka... om du haft med dig nån av dina tjejer förstås

Du behöver en människoflicka har jag ju sagt :7peta

Fick du upp'na på bakan nåt då?

Själv har jag ju fått smärtor i fingrarna efter liknande aktiviteter + att jag har lovat att pusta och stånka med fabbron några gånger i veckan. Men i morgon kanske det blir dubbeldate... :)

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
mattsson skrev:

det låter/ser fint ut!

här e min film som jag gjorde för ganska längesen.. för de som är intresserade :) inga otroliga grejer som utförs, och jag ska fixa en ny film i vår!

http://cayle.homeftp.net/sporthoj/OT/TrialJimmy.mpg

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
JiMpA skrev:
det låter/ser fint ut!

här e min film som jag gjorde för ganska längesen.. för de som är intresserade :) inga otroliga grejer som utförs, och jag ska fixa en ny film i vår!

http://cayle.homeftp.net/sporthoj/OT/TrialJimmy.mpg

Den är grymt häftig även om jag sett den tio gånger tidigare. :banana

Ska väl också lägga upp lite film nån gång, men man är ju nybörjare och iom detta är ju nivån satt... :rolleyes:

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Är du redan uppe Chrilla? Tycker du ska gå o lägga dig igen eller hänga med ut o cykla, valet är ditt :)

Jimpa, mycket imponerande :tummenupp Trial-filmer är alltid kul att titta på, men när man själv försökt sig på grejerna och vet hur svårt det är så blir det bara ännu bättre.

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
mattsson skrev:
Är du redan uppe Chrilla? Tycker du ska gå o lägga dig igen eller hänga med ut o cykla, valet är ditt :)

Jimpa, mycket imponerande :tummenupp Trial-filmer är alltid kul att titta på, men när man själv försökt sig på grejerna och vet hur svårt det är så blir det bara ännu bättre.

Har svårt att hinna med cyklingen. Är en dubbelarbetande man, packar bröd på nätterna och dejtar på dagarna.

Människoflicka, du borde prova det nån gång mattsson. :rolleyes: :hihi

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
chrilla skrev:
Har svårt att hinna med cyklingen. Är en dubbelarbetande man, packar bröd på nätterna och dejtar på dagarna.

Människoflicka, du borde prova det nån gång mattsson. :rolleyes: :hihi

Jag gör tvärt om, cyklar på dagarna och smeker bullar på nätterna :tungan

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
mattsson skrev:
Jag gör tvärt om, cyklar på dagarna och smeker bullar på nätterna :tungan

haha :rock

det ser ut som om våren börjar komma nu! det e nästan +10 här ute och torrt, om man bortser från några gråtande snöhögar här och där :)

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Mina cyklar har visst beblandat sig med varandra, så numera har orangen skivbroms.

Jag och mattsson tänkte sticka ut i dag på eftermiddagen, de som vill är välkomna!

Bifogat

• Bild 357.jpg
    Bild 357.jpg
    74.3 KB · Visningar: 54

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
chrilla skrev:
Mina cyklar har visst beblandat sig med varandra, så numera har orangen skivbroms.

Jag och mattsson tänkte sticka ut i dag på eftermiddagen, de som vill är välkomna!

Ser ut som det är den madrassen som du använder när du träffar människoflickor tycker jag :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept