Cyklister på slingerbulten!

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
gixxermf skrev:
nu när girot går på TV saknar man det jävligt mycket... men hur kul är ett 6 timmars distanspass i motvind och duggregn?

När man höll på så var det helt :tummenupp
Men idag så orkar man ingenting längre...

(hmm, har det med åldern o göra :va )

.../Yoshi
 

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Ort
a
Hoj
a
gixxermf skrev:
Grejen är ju att det är helt tilllåtet att ligga 2 i bredd... dock så är det olagligt att ligga 3 i bredd!

Lagligt eller inte, är det så smart att ligga två i bredd på slingerbulten? Det kryllar av skymda kurvor och även om man 'bara' håller 70 så är det tillräckligt fort för att man skall bli överraskad av att ha kört ikapp en cyklist och en cyklist påkörd bakifrån i 70 har inte stora chanser att överleva.

När jag var liten fick man lära sig att hålla långt till höger och cykla på led, detta för att bilar är hårda och barn är mjuka. Vet inte om jag har haft oflyt men de cyklister jag stöter på ligger oftast i bredd och de fortsätter cykla i bredd oavsett om det ligger en bil, lastbil eller mc bakom dem och vill om!

Det är inte så att jag vill att de ska försvinna ifrån jordens yta men de får väl ta och visa lite hjärnaktivitet och värna om sin egen och vår säkerhet i trafiken!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hehe... har ni sett Performance Bikes Video Nasty där en sporthoj stryker en cyklist i en kurva med sparkyslidern hårt i backet så det gnistrar rejält och så kommer bildtexten ...DAMN! MISSED! :rofl :D
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
K-Man skrev:
Hehe... har ni sett Performance Bikes Video Nasty där en sporthoj stryker en cyklist i en kurva med sparkyslidern hårt i backet så det gnistrar rejält och så kommer bildtexten ...DAMN! MISSED! :rofl :D
länka då!
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
De som cyklar i klungor,4 i bredd osv.. och dessutom vägrar flytta på sig...

Näe, så länge de inte pröjsar vägskatt för sitt fordon ska de bort från vägen!
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Iceman1975 skrev:
De som cyklar i klungor,4 i bredd osv.. och dessutom vägrar flytta på sig...

Då är det kul med nya tutor på hojen(tröttnade på mesiga orginal). Snacka om att de vinglar till och håller på att köra i diket. :hihi
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Bikerbitch skrev:
Sege för fan. Se till att du får ha lite samlag snart så kanske du blir snäll igen.

Om jag minns rätt så hade jag samma problem för ett tag sen. Fast det kanske var kramar det handlade om. Fast det har jag fått nu så jag är snääll.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
eisbaer skrev:
Om jag minns rätt så hade jag samma problem för ett tag sen. Fast det kanske var kramar det handlade om. Fast det har jag fått nu så jag är snääll.

Japp det var kramar. Sedär, det funkade tydligen med lite love and understanding så blev du snäll. Tipsa Sege vettja, ett ligg kanske inte är nödvändigt om det bara räcker med en kram.

Grabbar som cyklar på lite högre nivå än andra har snygga rumpor :rock
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Bikerbitch skrev:
Japp det var kramar. Sedär, det funkade tydligen med lite love and understanding så blev du snäll. Tipsa Sege vettja, ett ligg kanske inte är nödvändigt om det bara räcker med en kram.

Grabbar som cyklar på lite högre nivå än andra har snygga rumpor :rock

Jag har ingen lust att ligga med Sege..
Ja så nu när jag är snäll så får du allt hälsa nästa gång vi ses.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
För att citera TLK: "In och ut, in och ut, du med din sol, jag med mitt spjut, in och ut, in och ut, tillslut - sprut"
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Bikerbitch skrev:
Grabbar som cyklar på lite högre nivå än andra har snygga rumpor :rock

Liten fast o vältränad :yoparty
Fast det gjorde ont i rumpan om man satt på ngt hårt underlag (fanns ju inge fett kvar :va )

.../yoshi
 

Corsa

Från nykläckt till kyckling
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille R -02 Gul
Blackadder skrev:
Är det bara jag som tröttnat på dessa 'jag-inser-inte-att-jag-ser-för-jävlig-ut-i-spandex' cyklister som ligger 2-3 pers i bredd :dummer
Vad är det för kamikazepiloter egentligen? Visst har de lika rätt att cykla där som vi har att åka men det är ju f-n idiotiskt och trafikfarligt att ligga 2-3 pers i bredd över hela filen!! :huvet

Har kommit ikapp ett par spandexbrallor ett par gånger men har inte haft några problem men när man ser bilist-åke tröttna på spandexarna (som aldrig i livet skulle få för sig att maka på sig heller) göra en idiotomkörning som tränger ner mötande offroadare i diket blir man ju förbannad. Mest på bilisten med det är ju cyklisterna som skapar situationen eftersom de inte har vett att ligga i rad istället för att vingla omkring i armkrok över hela vägbanan.

SO BE WARE! Det vimlar ju av potentiella kylarprydnader i spandex längs bulten på helgerna så det är väl bara en tidsfråga innan nått händer.

Åkte in i en cykeltävling. Hur ansvarslös kan man egentligen vara? Att lägga en cykeltävling på Tungelsta raceway är ju vanvett.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top