Cylinder till Honda CRM??

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Gör ett sista desperat försök här efter en begagnad cylinder + ev. kolv om det finns till en Honda CRM -92? Vill försöka komma ifrån de här skitet så billigt som möjligt, så är det någon som har en begagnad cylinder som inte är skuren eller defekt får ni gärna P.M:a!!

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
SkorvKalle skrev:
Gör ett sista desperat försök här efter en begagnad cylinder + ev. kolv om det finns till en Honda CRM -92? Vill försöka komma ifrån de här skitet så billigt som möjligt, så är det någon som har en begagnad cylinder som inte är skuren eller defekt får ni gärna P.M:a!!

Du kan gärna köpa min begagnade kolv till Malossi 180cc kitet, dock är den lite defekt. Man kan ta av delar av den, men det är lätt som en plätt att svetsa! Snacka med mig på msn så man vi diskutera pris.

Alvarligt.:tungan
Cylinder med kolv och allt går inte på mycket original, kolla upp med den lokala honda återförsäljare, annars kan du ju testa fåtag i en NSR cylinder/kolv från kanske samsmotor? NSR cylindern är portad för lite mer topp hk än crm.. :kär

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
SkorvKalle skrev:

Du skulle ju kunna nicasila om din skurna
cylinder hos Ebos kanske? Men det
kanske inte blir nå billigare, troligen dyare :(

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Fyxim skrev:
Du kan gärna köpa min begagnade kolv till Malossi 180cc kitet, dock är den lite defekt. Man kan ta av delar av den, men det är lätt som en plätt att svetsa! Snacka med mig på msn så man vi diskutera pris.

Alvarligt.:tungan
Cylinder med kolv och allt går inte på mycket original, kolla upp med den lokala honda återförsäljare, annars kan du ju testa fåtag i en NSR cylinder/kolv från kanske samsmotor? NSR cylindern är portad för lite mer topp hk än crm.. :kär

dom har slutat tillverka cylindrar till crm:en

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
SkorvKalle skrev:
dom har slutat tillverka cylindrar till crm:en

Säker? Jag kan inte tänka mig att dom skulle göra det. Det har förut varit problem med Hondas databassystem för att det har sagt att delar har utgått men att dom inte har gjort det. Jag skulle beställa ett väldigt ovanligt motordrev för kick'n som jag hade kickat sönder (fråga mig inte, högkompression eller nåt av Malossi grejen), dom på Mcvaruhuset sa att den hade utgått men när jag besökte Hela Hojen tyckte dom det verkade skumt och ringde upp Honda och frågade. Alldeles riktigt, det stod fel i deras system. Jag menar, den delen jag köpte var nog det sist på en CRM som skulle gå sönder. Andra har också beställt nyligen, ring Hela Hojen och fråga. Dom pysslar bara med Honda. http://www.helahojen.se/

Annars blir du _tvungen_ att köpa någon bigbore cylinder :näsblod

Last edited:

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Jag beställde och köpte cylinder och kolv (orginal) för ca en månad sen. 2100:- och det var inga problem.

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Mac skrev:
Jag beställde och köpte cylinder och kolv (orginal) för ca en månad sen. 2100:- och det var inga problem.

Exakt, dom säljer delarna billigt för att dom går åt. Det är det sista honda skulle utgå bland delarna till CRM och NSR. RIng och beställ från Hela Hojen, dom är klart dom bästa man kan beställa original delar ifrån Honda.

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Fyxim skrev:
Exakt, dom säljer delarna billigt för att dom går åt. Det är det sista honda skulle utgå bland delarna till CRM och NSR. RIng och beställ från Hela Hojen, dom är klart dom bästa man kan beställa original delar ifrån Honda.

Priserna är ju exakt samma som på McVaruhuset eftersom det är listpriser. Sen så har jag aldrig haft några problem med att beställa saker från mcvaruhuset. Det enda är att Hela Hojen har fler saker till CRM på lager. På mcvaruhuset så måste man komma in och lägga 10% handpenning innan dom beställer varan. Igår var jag tvungen att åka in till stan och betala 20 kr i handpenning för en hastighetswire....

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Ok! Tackar så mycket för alla svaren, då ska jag ringa runt och kolla på måndag då, 2.100 e grymt billigt för att vara originaldelar! :tummenupp

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
SkorvKalle skrev:
Ok! Tackar så mycket för alla svaren, då ska jag ringa runt och kolla på måndag då, 2.100 e grymt billigt för att vara originaldelar! :tummenupp

Glömde säga att kolvringarna kostar 500 :3freak

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
SkorvKalle skrev:

Köp Bigbore istället, Polini 155cc NSR från addemoto, dom har säkert den i lager. Då kan nog nästan hänga på mig när min hoj är färdig renoverad. :tummenupp

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Fyxim skrev:
Köp Bigbore istället, Polini 155cc NSR från addemoto, dom har säkert den i lager. Då kan nog nästan hänga på mig när min hoj är färdig renoverad. :tummenupp

Hur går det för dig då? Hur långt har du kommit?

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
SkorvKalle skrev:
bara nytt foder går på 3000:-

Ok, kostigt jag skicka ner den till
Ebos och 2000:- fick jag ge, då
borra dem ur den och satte i nytt
foder sen stripa. Sen köpte jag
kolvkit på addemoto ca 800 spänn.
Så jag kom undan billigt iaf.

M.v.h // nomolas

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
nomolas skrev:

M.v.h // nomolas

frågan är om det inte blir billigare o köpa helt nya grejer då 2000 + 500kr för kolvringarna...

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
nomolas skrev:

M.v.h // nomolas

Synd bara att det kostar 3000kr att nicesil bearbeta den hos dom, vilket dom själva inte gör, utan skickar den till england för det det. Kollade upp om dom kunde borra upp min Malossi 180cc till större diameter, 1300kr kostar det tillsammans med kolv för gjutjärns cyllar, sen 3000kr för att nicesil bearbeta den.

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Fyxim skrev:
Synd bara att det kostar 3000kr att nicesil bearbeta den hos dom, vilket dom själva inte gör, utan skickar den till england för det det. Kollade upp om dom kunde borra upp min Malossi 180cc till större diameter, 1300kr kostar det tillsammans med kolv för gjutjärns cyllar, sen 3000kr för att nicesil bearbeta den.

Nej? det är inte synd eftersom
jag fick mitt för två tusen :7peta
Dem skicakde den till england
för migockså. Men det tog en
jävla tid, tror jag väntade 2
månader på min. :mad: Men
allt blev bra till slut.

M.v.h //nomolas

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
SkorvKalle skrev:
frågan är om det inte blir billigare o köpa helt nya grejer då 2000 + 500kr för kolvringarna...

Jo såklart om du får en orginal
cyl för det priset så slå till
direkct! :yoparty

M.v.h //nomolas

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Mac skrev:
Hur går det för dig då? Hur långt har du kommit?

Monterat cylindern, väntar på lite små delar från Hela hojen som ska nog komma imorn. Annars är kylaren och allt på.

Det verkar som att det nästan alltid har varit "lite" hål i kolven, av att föra ägaren körde med fördålig bränsle blandning i sin 28mm förgasare på 180cc cylindern. Så nu när jag monterade ny kolven hade den mycket högre kompression än förut, tidigare har den kanske haft ungefär samma kompression som i en vanlig CRM. Nu märks det att jag har högkompressions topplock på. Hoppas bara inte att den börjar låta som en custom hoj :brinnerup

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Fyxim skrev:
Monterat cylindern, väntar på lite små delar från Hela hojen som ska nog komma imorn. Annars är kylaren och allt på.

Det verkar som att det nästan alltid har varit "lite" hål i kolven, av att föra ägaren körde med fördålig bränsle blandning i sin 28mm förgasare på 180cc cylindern. Så nu när jag monterade ny kolven hade den mycket högre kompression än förut, tidigare har den kanske haft ungefär samma kompression som i en vanlig CRM. Nu märks det att jag har högkompressions topplock på. Hoppas bara inte att den börjar låta som en custom hoj :brinnerup

Yepp, känns att det är mycket mer
komp i 180cc, så roligt när polare
ska kicka och dem inte får kicken
att röra på sig typ :hihi

Sorry om jag lånar tråden lite.

Vart köpa högkompressionstopplock?

Sen skulle jag behöva en större fögge
men har inte råd med nå sånt nu när
man lär renovera veven :(

M.v.h //nomolas

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln