Det skiljer en del.
Till att börja med så är det annat mönster/delning på topplocksskruvarna.
Det går dock att bygga TC ovandel på evo-bottendel, men då ska det till ett eftermarknadsblock som man beställer med rätt mönster. Sen skiljer det även i cylinderlängd. En Evo Big Twin är 5.550" en TC88 4.937".
Evo big Twin har .792" diameter på kolvbultarna, TC har .927".
Vidare så skiljer det i stötstångsvinklar eftersom TC har två kammar och BT Evo har en. Så förmodligen är sätesvinklarna för stötstångsrören olika mellan TC resp BT evo-toppar. Det skiljer även i staklängd, evo 7.440" och TC 7.667.
Jag är för dåligt påläst för resten, jag kan mest sportster, men det skiljer förmodligen även vad gäller "spigot bore", dvs hålen för cylinderfodren i blocket, eftersom Evon är långslagigare.
Så kort och gott, en motorbyggare kan få ihop det mha bla ett evo-eftermarknadsblock. Många eftermarknadsmotorer har även TC-baserade ovandelar på Evo-baserade bottendelar. Men då är delarna tillverkade för att matcha varann.
Hoppas det hjälper.
Billigast är nog att skicka cylindrarna på borrning/honing samt nya kolvar. Se till att skicka cylindrarna till en firma som är van vid HD. Mycket viktigt att de använder stressplattor på dessa cylindrar. En bra firma kollar/justerar även kolvikten på de nya kolvarna mot de gamla, samt kollar/filar in rätt kolvringsgap åt er. Viktigt att även kolla att det inte ligger partiklar från kolvringshaveriet kvar i vevhuset/motorn. Byta olja och filter samt göra ren oljesilen till lyftarhusen.
/Jörgen