Cylle och topp

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
Tjena tänkte om någon vet någto sätt eller hur lång tid det tar för en aluminuim cylle att få unifär samma färg som toppen. Så att det inte skriker att det är bytt tänker jag. Någon som vet något knep eller hur lång tid det tar.

KEN1337

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha WR125R(180cc) 2010
Ja kleta in den med lera så blir de toppen

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Varför får det inte synas att den är bytt? Rädd att länsman ska se att det är trimmat?

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
hehe jag känner igen det där från när jag körde moppe. jag spraymålade cylinder o topp silver, sen körde i skogen och lerade ner hela skiten. därefter såg det ut som det suttit där i urminnes tider.

Motorn var en AM6.
Där är väl svaret, måla om toppen (och kanske den nya cylindern med om du inte hittar samma nyans) så att de är lika snygga! Farsan kan väl bara bli nöjd om du vill hålla hojen snygg och fin? :krama

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
hehe jag känner igen det där från när jag körde moppe. jag spraymålade cylinder o topp silver, sen körde i skogen och lerade ner hela skiten. därefter såg det ut som det suttit där i urminnes tider.

Motorn var en AM6.
Ja får nog bara spreta med typ nått fett och sen köra lite i skit så den ser lite andvönda ut

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
Där är väl svaret, måla om toppen (och kanske den nya cylindern med om du inte hittar samma nyans) så att de är lika snygga! Farsan kan väl bara bli nöjd om du vill hålla hojen snygg och fin? :krama
Ja jo men spraya toppen lär jag inte göra. Spray färg blir sällan bra så får väll helt enkelt bara ha lite bollar eller nått d löser nog sig efter lite väder och sådär

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Måste ju uppmuntra de här kiddsen som vill smutsa ner fingrarna....

Är man väligt försiktig kan man ta vanligt maskindiskmedel och tvätta cylindern med. Gör man det för länge i för varmt vatten blir den helt svart.... måste vara försitig så blir den lite gråare....

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
Måste ju uppmuntra de här kiddsen som vill smutsa ner fingrarna....

Är man väligt försiktig kan man ta vanligt maskindiskmedel och tvätta cylindern med. Gör man det för länge i för varmt vatten blir den helt svart.... måste vara försitig så blir den lite gråare....
Okej kanske kan vara något att testa. Eller så kanske det räcker att köra varje dag i en månad så den börjar den kanske se lite andvönda ut? Eller är det en kemisk reaktion som gäller?

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Ja jo men spraya toppen lär jag inte göra. Spray färg blir sällan bra så får väll helt enkelt bara ha lite bollar eller nått d löser nog sig efter lite väder och sådär
spraya toppen blir kanon, gör rent innan bara så e det lugnt. DEt är ingen altartavla du ska måla.

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
spraya toppen blir kanon, gör rent innan bara så e det lugnt. DEt är ingen altartavla du ska måla.
nej d är sant tror nog det är ganska lungt då far min för det mesta trakaserar min slöa 125.a då hgan själv kör lite mer effektfulla grejer. så tror inte riktigt han kommer inspektera varje dag men tänkte ifall ifall kanske man lika gärna kan köra lite och låta moder natur göra det åt mig

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...