Däck BT016 (Bridgestone) - erfarenheter?

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Förstår er inte...
Var på Gelleråsen i Lördags, ösregn på fm, upptorkande runt middag och torrspår på em.
Inte en tendens till släpp eller obehagliga överraskningar.
Vet ej hur de funkar på en liters rad 4:a, men på en 1100 twin funkar det finfint...

Hur "kööör" DU egentligen?!:)

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Ni som tycker BT 016 är bra pröva Metzeler M3 eller K3 om ni kör lite på bana.
Så kommer ni förstå hur ett riktigt däck ska funka.

Kan garantera att även Metzeler Sportec M5 Interact regerar! Körde bana på dem senast idag och kommer med största sannolikhet köpa dem igen!:tummenupp

Kan tillägga att jag kör i snabb gatgrupp.

Last edited:

cbrmicke

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
-00 Honda Cbr Fireblade. XR 650r Grus å Motard. RD 350 YPVS
Glömde bort dom nya M5:eek:rna inte kört dom själv, kör Interact K3.
1:16.-- på Gelleråsen.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
1.06 på Gelleråsen med Pirelli Diablo Rosso Corsa och originalsystem.

Räknat från start till Ejes kurva :tungan

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Sitter på min kawa... Tc lyser nästan ut varje kurva på Gelleråsen när det är torrt o man har lite fart men känslan är väl helt okej tycker jag...
Livslängden verkar vara okej, marginellt slitna efter 200 mil o 4 bandagar...

Det kommer monteras D211 gp racer sedan mest för jag är van o åka dunlop...

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Var det inte också skillnad på BT016 ifall de var orginaldäck från fabrik eller köpta hos däckverkstad?

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Hoj
z1000 espressoblack-08
Hade bt016 en sommar.Fick aldrig upp någon värme plus att hojen kändes trögstyrd hela tiden. Bytte till dunlop sportsmart o det blev kul att köra hoj igen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Förstår er inte...
Var på Gelleråsen i Lördags, ösregn på fm, upptorkande runt middag och torrspår på em.
Inte en tendens till släpp eller obehagliga överraskningar.
Vet ej hur de funkar på en liters rad 4:a, men på en 1100 twin funkar det finfint...

Bana är ju alltid bana men passa dig på väg iaf, nu kanske den upprätta körställningen på din hoj underlättar en del men jag tror det ligger många spöken begravda i det där däcket. Hur långt har ditt däck rullat på ett ca? Jag började märka av strulet efter 300 mil (hade gått 180 mil när jag köpte hojen som det satt på) sen om det berodde på däckets slitage eller mitt körsätt låter jag vara osagt.

Citerar mig själv när jag frågade om det när de var aktuellt:

Nu på CB´n så är det framförallt om man acc iväg och sedan släpper av och håller antingen jämn fart eller sänker farten med lätt motorbroms så börjar den bråka lite. Det är inte så påtagligt att det känns särskilt farligt men inte helt som det ska trots allt. Det skulle kunna vara att den spårar pga vägen, min första hoj med lite bredare sulor men samtidigt tycker jag att det är lite för ofta och att "alla" vägar inte borde vara så dåliga.

Alltifrån felgjutning av däck till styrlagererror enligt Honda åf´s kontakt hos Honda.

Råkade ut för mer spännande upplevelser än jag beskriver där, när jag bytte bakdäck blev det som en helt annan hoj och likaså med VFR´n som hade det där skräpet från fabrik, kommer dock inte ihåg vilket nr. Provkörde VFR 1200 6-7 mil häromveckan, den dansade den med och naturligtvis satt det Battlax även där. Något jag upptäckte efteråt så det var inte förutfattade meningar :tummenupp

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife