Förstår er inte...
Var på Gelleråsen i Lördags, ösregn på fm, upptorkande runt middag och torrspår på em.
Inte en tendens till släpp eller obehagliga överraskningar.
Vet ej hur de funkar på en liters rad 4:a, men på en 1100 twin funkar det finfint...
Bana är ju alltid bana men passa dig på väg iaf, nu kanske den upprätta körställningen på din hoj underlättar en del men jag tror det ligger många spöken begravda i det där däcket. Hur långt har ditt däck rullat på ett ca? Jag började märka av strulet efter 300 mil (hade gått 180 mil när jag köpte hojen som det satt på) sen om det berodde på däckets slitage eller mitt körsätt låter jag vara osagt.
Citerar mig själv när jag frågade om det när de var aktuellt:
Nu på CB´n så är det framförallt om man acc iväg och sedan släpper av och håller antingen jämn fart eller sänker farten med lätt motorbroms så börjar den bråka lite. Det är inte så påtagligt att det känns särskilt farligt men inte helt som det ska trots allt. Det skulle kunna vara att den spårar pga vägen, min första hoj med lite bredare sulor men samtidigt tycker jag att det är lite för ofta och att "alla" vägar inte borde vara så dåliga.
Alltifrån felgjutning av däck till styrlagererror enligt Honda åf´s kontakt hos Honda.
Råkade ut för mer spännande upplevelser än jag beskriver där, när jag bytte bakdäck blev det som en helt annan hoj och likaså med VFR´n som hade det där skräpet från fabrik, kommer dock inte ihåg vilket nr. Provkörde VFR 1200 6-7 mil häromveckan, den dansade den med och naturligtvis satt det Battlax även där. Något jag upptäckte efteråt så det var inte förutfattade meningar
