Däck fråga!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
sandstream skrev:
Nu ska du inte tycka det var roligt.
För jag såg dig åka genom Linkan på väg till Sviesta i sommras och svänga över hela körbanan. Det var 50-väg och hyffsat med trafik. Jag körde bil bakom och gissade på att det var du.
Jag var dessutom inte ensam i bilen så det finns flera vittnen.
 
Last edited:

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
sandstream skrev:
:hihi

Jag kan köpa att man kör med slicks på en gathoj (även om det är olagligt) om man kör mesta dels på bana.
Men att man skulle få något bättre grepp med slicks jämfört med mönstrade diton på gata vet jag inte om jag köper.

du har ju inte fattat någonting, det är ju respekt med slicks. spelar ingen roll hur fort du kör, för vid donken så är du endå snabbast med slicks.



obs: ovanstående uttalande kan innehålla en kontrollerad mängd ironi.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Victor skrev:
Äh, det räcker väl med att titta på mupparna som kör i zigzack på motorvägen. När man frågar varför så får man svaret:
"-Jag värmde bara däcken innan jag kom till favovägen. Det är skitsmart, testa det du."
Jamentjena.

:hihi

Men det är skitviktigt vettu, så att man inte blir att powerslide'a för mycket ut ur böjarna, det äter ju så jävligt med däck då... :fakta



:rolleyes:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Slicka på gata är grymt bra! TRXen är ju rätt effektintensiv, och jag kör på slicks för att få ner effekten i backen. Men det är som alla säger här, däckvärmare bör nog sättas på minst 6 timmar i förväg, så att temperaturen kommer upp.
 

sandstream

Guest
Victor skrev:
Nu ska du inte tycka det var roligt.
För jag såg dig åka genom Linkan på väg till Sviesta i sommras och svänga över hela körbanan. Det var 50-väg och hyffsat med trafik. Jag körde bil bakom och gissade på att det var du.
Jag var dessutom inte ensam i bilen så det finns flera vittnen.
Kan du utveckla dig lite mer, förstår inte ett pink av vad du skriver :va
Ta gärna med vad det har med däck att göra.
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Jag åker också med slicks på gatan anledningen till det är att i stället för att slänga mina gamla bandäck så får min gat hoj ärva dem, många mil kvar på gatan.
Ett mönstrat DOTmärkt ban däck slits snabbare änn ett slic vid hård körning på bana.
Pirelli/Mezeler däcken får upp temp rätt snabbt om man jämför med andra racingdäck därför är de rätt lämpliga även för gata.
Kör Pirelli SC1 fram och SC2 bak.




ocke skrev:
Nu kommer man säkert få en massa skit för man frågar, har testat lite olika däck och i sommras satte jag på pirellis DragonSlicks sc1 och det blev en mycket trevlig upplevelse, plus att det ser jälvigt ballt ut om jag får säga det själv. Varför är det inte fler som kör med slicks, det är ju inte så att man är ute och åker är det regnar. Varför en massa mönster? Vad kör ni på för däck och vad tycker ni om dom?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top