Däck fråga...

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Går det att sm kitta min husqvarna genom att bara ekra om och bytta fälgbana på framfälgen och sedan bytta till sm däck fram och bak? Original har jag 120/90-18 bak och 80/100-21 fram.

Hade tänkt mig typ 160/60-18 bak och 120/70-18 fram(om det går?). Om jag fattat det är så betyder 60 och respektive 70 höjden på däcket ?:va

Power to the NoObS:yoparty

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
profilen är procent av bredden. T.ex. om du har 120 bredd och 70-profil så är alltså däcket ca 85 mm högt.

Mät avstånden kanske? (!)
Låter som mycket meck.. är det värt det?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
profilen är procent av bredden. T.ex. om du har 120 bredd och 70-profil så är alltså däcket ca 85 mm högt.

Mät avstånden kanske? (!)
Låter som mycket meck.. är det värt det?

Enligt mig så är det värt det men eftersom dem flesta säger att det blir jäkligt mycket jobb så vet jag inte längre om jag vågar ge mig på detta. Nån som har erfarenhet och kan säga på ett ungefär hur lång tid det tar? hörde att det var nån med en tm här på 125 delen som gjort samma sak ifall det stämmer?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Enligt mig så är det värt det men eftersom dem flesta säger att det blir jäkligt mycket jobb så vet jag inte längre om jag vågar ge mig på detta. Nån som har erfarenhet och kan säga på ett ungefär hur lång tid det tar? hörde att det var nån med en tm här på 125 delen som gjort samma sak ifall det stämmer?

kan du inte smälla på fäjar från någon gammal sport 125? typ nsr rs

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
kan du inte smälla på fäjar från någon gammal sport 125? typ nsr rs

På tal om det så har jag pappa en yamaha rd 125:tungan och han ska bytta upp sig men fälgarna är inte vackra och så kan jag inte själv göra distanser och känner ingen som kan heller. Tror inte dem passar rakt av..:tuttar

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Går det att sm kitta min husqvarna genom att bara ekra om och bytta fälgbana på framfälgen och sedan bytta till sm däck fram och bak? Original har jag 120/90-18 bak och 80/100-21 fram.

Hade tänkt mig typ 160/60-18 bak och 120/70-18 fram(om det går?). Om jag fattat det är så betyder 60 och respektive 70 höjden på däcket ?:va

Power to the NoObS:yoparty

Måste bara säga att vet du inte vad siffrorna står för bör du nog inte ge dej på att ekra om ett par fälgar. Sen så kommer du att behöva större bromsar om du ska ha motardhjul också, kan vara bra att räkna med i kostnaderna.

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
#Husqvarna 250
Måste bara säga att vet du inte vad siffrorna står för bör du nog inte ge dej på att ekra om ett par fälgar. Sen så kommer du att behöva större bromsar om du ska ha motardhjul också, kan vara bra att räkna med i kostnaderna.

Ehh, va inte så negativ... Det värsta som kan hända att det går jättefel, eller hur?

Du får nog räkna med att det kommer att kosta en slant, men va f*n, visst är det värt bestväret? Klart att du kommer greja det! :yoparty

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM

Varför inte köra med original bromsarna till motard hjul?

Nån som vet ifall det finns fälgar som passar rakt av? Såg att en kille på ebay sålde nya ktm fälgbanor och ekrar till ktm,honda och yamahas fälgar mfl men kan dem passa mina nav med tro? har sökt på google utan resultat.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Ehh, va inte så negativ... Det värsta som kan hända att det går jättefel, eller hur?

Du får nog räkna med att det kommer att kosta en slant, men va f*n, visst är det värt bestväret? Klart att du kommer greja det! :yoparty

Realistisk heter de. Men vill grabben försöka så är de klart han ska de.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy