Däck från mcdackonline.com!

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
R6 Lego edition
mynetmoto har ännu bättre pris på Metzeler M3, hade extrapris när jag handlade för en månad sedan iaf.

Kört en bandag med dem och är ganska nöjd, lite nervöst vid fullt nerlägg, men det kan även varit fjädring/däcktryck som inte var optimalt inställt.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Herregud... Ni gissar ju bara och jämför äpplen med päron!

1. BT021 är ett sporttouringdäck, BT090 är ett sportdäck för lättare hojar; typ motord. Om du är ute efter ett däck att busa med och samtidigt vill ha lite mil så kolla på BT021 (har olika gummiblandningar, hårdare i mitten) eller kanske ännu hellre det nya BT016 som är ett rikitgt kanondäck om du är ute efter bridgestone.
2. Att jämföra Michelin pilot road med Metzeler M3 är inte rättvist heller. Road är ett touringdäck med "flack" profil vilket gör att cykeln kan bli trögare att styra, M3 har en vassare profil som ger en kvickare cykel som är lättare att lägga ner i kurvor. Sen ska man inte glömma att när man går från ett dåligt däck till ett helt nytt (och som i detta fallet med en vassare profil) så blir skillnaderna enorma vilket inte heller är helt rättvisande mot Pilot Road som faktiskt är/var ett bra däck för sitt ändamål.

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Tack för all bra hjälp. Jag är inte speciellt ute efter Bridgestone, men det var det enda jag fick upp efter att ha valt 'KTM' på mcdackonline. Men nu börjar jag få lite klarhet i det hela, Det lutar åt BT021/16 eller Metzeler M3 då jag inte vill ha någon trögstyrd hoj =)

Sen är jag inte så pro att jag orkar byta däck allt för ofta (inte bytt än dock, kanske går åt skogen haha) så det får gå att köra ett par mil!

Tack så mkt för all hjälp!

Dock en fråga till, slang till däcken, det bör väl vilken MC-handlare ha som helst, eller bör man ringa så de kan hinna beställa hem? Nog lika bra ifos!!!

Tackar!

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Det var ju satan rent. Varför ska det finnas så många olika, hade ju räckt med 2 till varje hoj/modell! haha!

Varför Dunlop då? Till mina endamål, lite bus på gata? :)

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Dunlop Qualifier RR :tummenupp

Ps. Det är verkligen värt 100kr att slippa :huvet när man byter däck själv.
Då får du det även ordentligt balanserat.

Last edited:

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Dunlop Qualifier RR :tummenupp

Ps. Det är verkligen värt 100kr att slippa :huvet när man byter däck själv.
Då får du det även ordentligt balanserat.

Tror jag det. Och det kanske slutar med att jag kör in med fälgen också.. Men jag är sugen på lite 'meck' och hoppas det ska gå lagom smärtfritt för mig.. Detta för att jag ev tänkte köpa in ett par crossdäck/fälg framåt, så jag tänkte att det är lika bra att lära sig! =)

Men som sagt, går det åt :näsblod så åker jag in med fälgen ngnstans!!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Får man inte gamla skitdäck från däckonline? Mina vinterpuckar till bilen var tillverkade 6 år tidigare... På en hoj vill jag jallafall ha fräsha puckar.

Last edited:

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Jag är inget jätte fan av bridgestone däcken... körde på ett BT021 med min lill-ninja och hjulspin i växling mellan 2-3:an är ifs jävligt keewlt :yoparty men inte om man får ut baken i en kurva. De däcket blev alltså jävligt halt när de var ½-slitna.

Väljer du mellan bridgestone och metzler så är valet givet: metzler

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Nä, Jag kom över en annan uppsättning friska hakka femmor. Någon som vill ha vinterpuckar på fälga till A6? torra men oanvända:huvet
Varför skickade du inte tillbaka däcken om du inte var nöjd?

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Jag är inget jätte fan av bridgestone däcken... körde på ett BT021 med min lill-ninja och hjulspin i växling mellan 2-3:an är ifs jävligt keewlt :yoparty men inte om man får ut baken i en kurva. De däcket blev alltså jävligt halt när de var ½-slitna.

Väljer du mellan bridgestone och metzler så är valet givet: metzler

Ok, så då står det alltså mellan Dunlop och Meteler nu då.. Det börjar ta sig! :D

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
BT021 är ett sportTOURINGdäck och de är de andra i testet oxå.
Bli nu inte så upprörd bara för att även Bridgestone kan vinna tester, detta var 2007.
Jag har inte lyckats hitta något test där Roadsmart, BT021, Z6 och Road 2 har möts.
Sen undrar jag om ett sporttouringdäck är bästa valet för en superbike/supersporthoj men det är ju min åsikt.

Vilka har utfört testet?
Det ser ut som tyska PS.

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Herregud... Ni gissar ju bara och jämför äpplen med päron!

1. BT021 är ett sporttouringdäck, BT090 är ett sportdäck för lättare hojar; typ motord. Om du är ute efter ett däck att busa med och samtidigt vill ha lite mil så kolla på BT021 (har olika gummiblandningar, hårdare i mitten) eller kanske ännu hellre det nya BT016 som är ett rikitgt kanondäck om du är ute efter bridgestone.
2. Att jämföra Michelin pilot road med Metzeler M3 är inte rättvist heller. Road är ett touringdäck med "flack" profil vilket gör att cykeln kan bli trögare att styra, M3 har en vassare profil som ger en kvickare cykel som är lättare att lägga ner i kurvor. Sen ska man inte glömma att när man går från ett dåligt däck till ett helt nytt (och som i detta fallet med en vassare profil) så blir skillnaderna enorma vilket inte heller är helt rättvisande mot Pilot Road som faktiskt är/var ett bra däck för sitt ändamål.

Jag håller med dig vad du säger, jag menade inte alls med mitt inlägg att klanka ner på Pilot Road.

Jag vill bara förmedla mina positiva intryck som jag fick efter bytet till Michelin M3, sen huruvida Bridgestones motsvarighet skulle vara bättre eller inte låter jag nån annan besluta eftersom det är ett däckmärke jag aldrig har testat.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...