Däck (Pilot Road)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Livslängd i jämförelse med Pilot Sport? Jag kör mest gata men kommer att åka mycket bana i år. Är iofs rookie men vill ha bra grepp.

Dunlop Sportmax har jag bra erfarenheter av (på gata). Hur funkar det på bana?

Skall du köra mycket bana är Bridgestone BT002 ett bra alternativ.

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Vad är det för skillnad på mönstret mellan 06 och 07 varianten av Pilot Road? :confused: Jag har kollat men kan inte upptäcka nån skillnad.

Pilot Road 2 ser annorlunda ut men det är ett helt annat däck.

Men då är det ännu bättre pris alltså:tummenupp om det är samma däck, då har det bara ett år åldradnde på nacken för gummit som försämrar det lite.

Fan nu får det bli vår detta med vinter är värdelöst!:huvet

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Jadu nu har jag pratat allvar med min däckleverantör.

Det däcket jag skulle kunna få köpa för 9XX:- var 190/50/17. Eftersom han strulade till det skulle jag kunna få köpa två sånna för 1700:- Men frågan är hur skulle min hoj funka med detta bredare däck? Är ju lite sugen när det är så billigt men min leverantör tycker att jag ska vara försiktig med bredare däck. Dessutom nämner han att jag bör ha lika märke och model i bak och i fram. Någon som har svar på alla mina förvirrade frågor?:confused:

Det han menade med nya Road var just Road 2 som är ett helt annat däck detta kan jag få pålagt och klart för 1675:- (Road 1 för 1525:):yoparty

Hur skulle ni göra?
Eller en annan tanke, köpa beggade race däck för 1200/set och lägga på.:gnissla

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jadu nu har jag pratat allvar med min däckleverantör.

Det däcket jag skulle kunna få köpa för 9XX:- var 190/50/17. Eftersom han strulade till det skulle jag kunna få köpa två sånna för 1700:- Men frågan är hur skulle min hoj funka med detta bredare däck? Är ju lite sugen när det är så billigt men min leverantör tycker att jag ska vara försiktig med bredare däck. Dessutom nämner han att jag bör ha lika märke och model i bak och i fram. Någon som har svar på alla mina förvirrade frågor?:confused:

Det han menade med nya Road var just Road 2 som är ett helt annat däck detta kan jag få pålagt och klart för 1675:- (Road 1 för 1525:):yoparty

Hur skulle ni göra?
Eller en annan tanke, köpa beggade race däck för 1200/set och lägga på.:gnissla

Det va många frågor. Jag har kört med olika märken fram och bak utan probbs. Enligt mig e det ingen biggie, men frågar du nån annan så är det säkert en katastrof. Jagar du hundradelar på bana så skall du förstås inte göra det.

Ang däcken där så har jag ett nytt Pilot Road 180/55-17 kvar som du kan få för 998.- Eller om nån annan vill köpa däcket.

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Lade på ett Pilot Road i bak på min ZX9:a och upplevde den som spårkänslig (vita linjer mm). Har inte hunnit testa att öka trycket. Någon som haft liknande erfarenhet vid "normalt" (2,9) ringtryck?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...