Däck runt atletisk kropp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Då var det bytt.
Det som tog längst tid var att kränga av däcket från Marcus.
Jävlar vad det satt!

Sen så gick det bra.

Tur att han inte åkte en gammal Fireblade med 16 tums hjul.
Det hade aldrig funkat.

Kan inte grabben åka till Biltema och köpa depåstöd? Nu har de ju fått hem adapter till stödet fram. Så nu funkar de också, TROTS att de nästan är gratis. Båda kostar mindre än vad fakturan visar i arbetskostnad för byte av ETT däck.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Då hade han ju inte kunnat skryta om sin atletiska kropp här på SH?
Jag har bmi på ungefär samma och jag är 1,83 och rätt smal.
Tror nog trådskaparen vill skoja lite med oss bara.
Jaja... Om han går igång på det så är väl det trevligt för honom...

Nu tror jag inte du ska varken mig själv eller dig själv på för stort allvar. ;)
Men, BMI säger egentligen ingenting. Jag skulle säkert kunna deffa 10kg, minst 7-8, och hade jag då byggt upp mig till 100panner i muskler och behållt deffen så hade jag sett ut som Dolph gjorde. Nu ser jag bara ut som Van Damme. :(
Så, man ska inte stirra sig blind på BMI.
För övrigt ser du ju vad Kamikaze Kid skriver, han fick knappt av mig däcket för jag hade blivit arg på en grej på vägen ut så jag hade spänt några muskler så att jag var helt uppblåst. Lite som Hulken ungefär, fast jag blir inte grön.

Kan inte grabben åka till Biltema och köpa depåstöd? Nu har de ju fått hem adapter till stödet fram. Så nu funkar de också, TROTS att de nästan är gratis. Båda kostar mindre än vad fakturan visar i arbetskostnad för byte av ETT däck.

Fast man måste skruva av bromsar och sådant där som sitter på framhjulet om man ska byta däck, något jag definitivt inte tänker försöka mig på. :fakta

Håller med. I så fall är jag ju hulken med mina 190 cm och 107 kilo.:D

Ja, eller fet. :gnissla
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fast man måste skruva av bromsar och sådant där som sitter på framhjulet om man ska byta däck, något jag definitivt inte tänker försöka mig på. :fakta

Ja gud vad farligt! Du kommer att dö direkct!!1:näsblod





Så jävla svårt är det inte att göra det själv


:) :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fetma är inget alternativ, det är en folksjukdom. Jag är frisk.

Du kanske kan få sjukpenning?

Ja gud vad farligt! Du kommer att dö direkct!!1:näsblod





Så jävla svårt är det inte att göra det själv


:) :tummenupp

Jag skulle säkert kra det om jag ville förstöra en helg eller två.
Som idag, jag lät ett proffs göra det: ändå kom det tydligen luft i bromsarna eller vad det heter, så den var lite svampig. Det var inget onormalt eller farligt enligt proffset men hade det hänt mig hade jag bara stått där, ringt Triggerhappy som hade hånat mig, ringt någon som inte svarar, kanske sms:at Dr.Bike trots att han är i Kenya och så vidare. Nu stod jag och snackade med värsta trevliga tjejen som hette Malin medan proffset fixade däcket, låter inte det bättre. Och pengarna? 200:- Vad kostar det när man åker till någon som gör det bara på avplockade däck? Säkert samma.
Nä, låt de som kan göra det och låt de som inte kan slippa. Det är dessutom en grundregel i nationalekonomin att var och en ska endast göra det den är bäst på för maximal produktivitet, man ska alltså inte göra det man kan bara för att man kan utan man ska göra det man är bäst på och låta andra göra det de är bäst på. Men du kanske gillar Marx bättre? :mad:
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Du kanske kan få sjukpenning?



Jag skulle säkert kra det om jag ville förstöra en helg eller två.
Som idag, jag lät ett proffs göra det: ändå kom det tydligen luft i bromsarna eller vad det heter, så den var lite svampig. Det var inget onormalt eller farligt enligt proffset men hade det hänt mig hade jag bara stått där, ringt Triggerhappy som hade hånat mig, ringt någon som inte svarar, kanske sms:at Dr.Bike trots att han är i Kenya och så vidare. Nu stod jag och snackade med värsta trevliga tjejen som hette Malin medan proffset fixade däcket, låter inte det bättre. Och pengarna? 200:- Vad kostar det när man åker till någon som gör det bara på avplockade däck? Säkert samma.
Nä, låt de som kan göra det och låt de som inte kan slippa. Det är dessutom en grundregel i nationalekonomin att var och en ska endast göra det den är bäst på för maximal produktivitet, man ska alltså inte göra det man kan bara för att man kan utan man ska göra det man är bäst på och låta andra göra det de är bäst på. Men du kanske gillar Marx bättre? :mad:

Jag tycker att ditt upplägg lät lite Marx faktiskt :)
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Vad är en ryggsäcksmes? :confused:

För övrigt kom jag just från källaren och jag behöver nog köra lite mer rygg innan det här blir ett problem på riktigt. :gnissla

En ryggsäcksmes? Ingen som gjort lumpen här innan bärsystem 2000 poppade upp?
En ryggsäcksmes är den metallramen som själva säcken sitter på, om man nu har en sådan ryggsäck att tillgå. Ex LK 35 eller LK 70 som fanns på min tid. Fler användningsområden som man hade den till var att sätta en RA 180 på tex alt Grg bumpor på.
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Som idag, jag lät ett proffs göra det: ändå kom det tydligen luft i bromsarna eller vad det heter, så den var lite svampig. Det var inget onormalt eller farligt enligt proffset men hade det hänt mig hade jag bara stått där,

Ah! Ett vettigt inlägg!
Om man känner sig osäker på saker och ting så är det naturligtvis klokt att låta fackmän göra jobbet.
Och nej, jag tar varken dig eller mig på stort allvar. :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top