Däck slitage?

pokerface__

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
2008, Suzuki GSX-R 600
Undrar hur många mil man tar sig på ett däck på ett ungefär?

Har åkt 400mil med hojen, blandad körning, däcket börjar bli platt mitt på känns det som?

Tacksam för svar.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
beror väldigt mycket på hur man kör med...
Jag tror inte jag kramar ur mer än max 200mil.. på ett framdäck.. men det går o andra sidan på gata, stunt och bana..

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
finns väl 1000 svar :) det beror så mycket på din körstil men ett däck som är plattslitet ska man absolut byta.
När jag körde aktivt ute höll mina däck ungefär 1 till 1,5 säsong i snitt med några bandagar varje säsong. (sidorna slits ju inte så mycket på gata så gjorde inget om det var lite för slitet där i slutet av däckens liv) Kasst minne på hur många mil jag drog runt däcken dock

pokerface__

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
2008, Suzuki GSX-R 600
finns väl 1000 svar :) det beror så mycket på din körstil men ett däck som är plattslitet ska man absolut byta.
När jag körde aktivt ute höll mina däck ungefär 1 till 1,5 säsong i snitt med några bandagar varje säsong. (sidorna slits ju inte så mycket på gata så gjorde inget om det var lite för slitet där i slutet av däckens liv) Kasst minne på hur många mil jag drog runt däcken dock

Tack för svar!

Vet du va däck plus byte kan kosta på ett ungefär??

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
oj då, körde själv alltid skurna slicks, 1500 per set (polisen kollar sällan något annat än tillräkcilgt mönster, annars runt 2500 -3000 för gat däck

(jag försökte alltid få tag i hårda skurna slicks, håller länge)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tack för svar!

Vet du va däck plus byte kan kosta på ett ungefär??
Jag kan nog köra 800 mil +/- 100 på Pilot Power, blandad buskörning å bana. Fast jag körde slut på ett spretans Racetec K2 på 45-50 mil bana också. Eller ja, det var slut på sidorna, på mitten var gjutskägget kvar, snudd på :D

Priset beror på vars du handlar, vem som kränger å vad du ska ha för däck. Jag brukar köpa från Düskland, ca 2300 inkl frakt för Pilot Power fram å bak, å sen nån hundring för att kränga, om man inte ids göra de själv :tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...