Däck till 16 tums framhjul och byta till lägre profil bak

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Menar du att 16 tum skulle vara svårare än 17?

Det var ju som frågan om dom anses jävliga eller ej? Framhjulet till Thruxtonen 18" Michelin Road Classic var då riktigt jobbigt att få på med XL-motos däckmaskin trots däckvärmare.

Det har löst sig med däckvärmare då imorgon blir det förhoppningsvis byte av bägge hjulen bara bakdäcket dyker upp, annars så blir det bara framhjulet.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Det var ju som frågan om dom anses jävliga eller ej? Framhjulet till Thruxtonen 18" Michelin Road Classic var då riktigt jobbigt att få på med XL-motos däckmaskin trots däckvärmare.

Det har löst sig med däckvärmare då imorgon blir det förhoppningsvis byte av bägge hjulen bara bakdäcket dyker upp, annars så blir det bara framhjulet.
Okej, dom hojar jag haft 16 tum på har jag inte märkt något särskilt.
Men har inte krängt Michelin Road Classic någon gång.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Okej, dom hojar jag haft 16 tum på har jag inte märkt något särskilt.
Men har inte krängt Michelin Road Classic någon gång.

Då kan man nog utgå ifrån att 16 tums Bridgestone BT46 lär gå hyfsat bra att få på speciellt om man värmt dom.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu sitter däcken på hojen det svåra var att få dit ventilen, i framfälgen gick den dit direkt utan problem men bak var ett smärre helvet men tillslut efter att putsat hålet med smärjelduk gick den dit.

Dock verkar hålet litet, enligt Google så verkar hålet för ventilen som heter TR412 ska vara 11,3 mm och vissa anger också ett plusmått på +0.4 mm, andra uppger 11.5 mm håldiameter. Mitt hål är typ 11 mm eller just under kanske 10,8 mm, frågan är om man hade vågat borra ut hålet till 11 eller 11.5 mm?

Det gamla framdäcket var lite bökigt att få loss från fälgen men att få på det nya efter det legat i däckvärmaren var youtube lätt och bakdäcket ännu enklare. Till dessa däck funkade däckmaskinen klockrent till skillnad från däcken till Thruxtonen där man fick hjälpa till med däckjärn sista biten .
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top