Däck till hayabusa

renegade

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
05 turbobusa
Finns det ngn som kan rekommendera ett bra bakdäck till en busa,originalet höll 340mil sen var det slut. Bara på vanlig körning,det borde väl hålla längre tycker man? :confused:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
renegade skrev:
Finns det ngn som kan rekommendera ett bra bakdäck till en busa,originalet höll 340mil sen var det slut. Bara på vanlig körning,det borde väl hålla längre tycker man? :confused:

Är det ett riktigt klisterdäck håller dom inte så mycket längre, i synnerhet inte på en så tung och stark hoj som busan!
 

renegade

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
05 turbobusa
Hoztic skrev:
Är det ett riktigt klisterdäck håller dom inte så mycket längre, i synnerhet inte på en så tung och stark hoj som busan!
Originaldäcket är ju inte direkt klibbigt eller mjukt.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
renegade skrev:
Finns det ngn som kan rekommendera ett bra bakdäck till en busa,originalet höll 340mil sen var det slut. Bara på vanlig körning,det borde väl hålla längre tycker man? :confused:

Sen beror det till står del hur man kör! Snabba mil nöter ner fort, riviga starter och hårda inbromsningar, kanske någon börnis?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kör Michelin Pilot ROad bak och Michelin Pilot Power fram. Då går bakdäcket säkert 450 mil iaf. Ta det easy med gasen i svängarna, bara.
 

renegade

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
05 turbobusa
Mattias skrev:
Kör Michelin Pilot ROad bak och Michelin Pilot Power fram. Då går bakdäcket säkert 450 mil iaf. Ta det easy med gasen i svängarna, bara.
tack för tipset,ska inhandla ett sånt och prova. :tummenupp
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Mattias skrev:
Kör Michelin Pilot ROad bak och Michelin Pilot Power fram. Då går bakdäcket säkert 450 mil iaf. Ta det easy med gasen i svängarna, bara.

Du kan testa Pirelli Dragon MTR24 också, ungefär som Pilot Road lite hårdare men tillräckligt för gatåkning.
 

Dr.Bike

Guest
Är det bara Michcelin som har hårdare gummi mitt i slitbanan?
Det om något borde ju borga för lång livslängd, då 99% av all körning blir inom detta område.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Dr.Bike skrev:
Är det bara Michcelin som har hårdare gummi mitt i slitbanan?
Det om något borde ju borga för lång livslängd, då 99% av all körning blir inom detta område.

Bridgestone Battlax har också det,
men jag skulle köpa Michelin iaf.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Dr.Bike skrev:
Är det bara Michcelin som har hårdare gummi mitt i slitbanan?
Det om något borde ju borga för lång livslängd, då 99% av all körning blir inom detta område.

Gäller det alla Michelin, eller bara vissa modeller?

Jag har för övrigt nyss fått på Power fram och Road bak, och det känns som en bra kombination än så länge, även om jag inte har hunnit testa på bana och så. Båda däcken är ganska toppiga jämfört med Avon-kombinationen jag hade tidigare, så hojen känns betydligt smidigare nu. Livslängden vet jag ju tyvärr inte så mycket om än.
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
renegade skrev:
Finns det ngn som kan rekommendera ett bra bakdäck till en busa,originalet höll 340mil sen var det slut. Bara på vanlig körning,det borde väl hålla längre tycker man? :confused:

Hmmm... gjort samma erfarenhet -300 mil, sedan var bakdäcket slut. Klart att man gasar annars kan man ju åka något annat, men trots allt inga burnisar eller andra speciellt däckslitande hyss- bara normal körning.

Bytte till annat fabrikat som verkar hålla löngre....
 

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Sverige
Hoj
mc
skall byta däck på busan nu. jag köpte uppsättning med michelin pilot road däck. får se hur länge de håller.
tänkte det också jag kör ej så sportigt precis snabba kurvor etc så varför köpa mjukt däck som slits upp snabbt bara.
Är mest vanlig körning och dra på lite extra på rakor och så ibland :).

Fått lite känsla av att många köper super duper mjuka sportdäcket sen kör de runt med blanksliten mitt och helt nytt däck på sidorna efter väldigt kort körsträcka.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dr.Bike skrev:
Är det bara Michcelin som har hårdare gummi mitt i slitbanan?
Det om något borde ju borga för lång livslängd, då 99% av all körning blir inom detta område.

Pirelli evo dragon mtr 21 har så också!
 

neo-MATRIX

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
GÄVLE
Hoj
SUZUKI 1300R
renegade skrev:
Finns det ngn som kan rekommendera ett bra bakdäck till en busa,originalet höll 340mil sen var det slut. Bara på vanlig körning,det borde väl hålla längre tycker man? :confused:

HEJ RENEGADE !
DU KANSKE ÅKER OCH TJUVBROMSAR EFTER SOM DÄCKET SLITS SÅ MYCKET I BAK , FÖRSÖK ATT ANVÄNDA LITE FRAM BROMS OCKSÅ !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top