Däck till minicross (Extreme 107)?

teposen

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
-
Hoj
Extreme 107cc
Var kan man köpa däck till min minicross? Just nu sitter det Pirelli 2.50 fram, och 2.75bak (10" båda) med crossmönster. Sen har jag sm-däck som jag använde i sommras också som är på 3.50 båda två. Finns det några fetare med crossdäck nånstans??
 

barchetta

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
FYM 110cc Pitbike
teposen skrev:
Var kan man köpa däck till min minicross? Just nu sitter det Pirelli 2.50 fram, och 2.75bak (10" båda) med crossmönster. Sen har jag sm-däck som jag använde i sommras också som är på 3.50 båda två. Finns det några fetare med crossdäck nånstans??



Jag köpte Pirelli 2,75 både till bak o fram på söders. Har inte hängt på dem ännu bara...Hur funkade motardhjulen föresten?
 

teposen

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
-
Hoj
Extreme 107cc
barchetta skrev:
Jag köpte Pirelli 2,75 både till bak o fram på söders. Har inte hängt på dem ännu bara...Hur funkade motardhjulen föresten?

Mjo det är från soders som man fixat dom här.. Sm-däcken funkade fint, men bakdäcket hade inte satt sig riktigt så i typ 80-90km/h så började hela hojjen vingla som fan.. Mindre kul.. Men nästa sommar så ska dom på igen :)
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
teposen skrev:
Mjo det är från soders som man fixat dom här.. Sm-däcken funkade fint, men bakdäcket hade inte satt sig riktigt så i typ 80-90km/h så började hela hojjen vingla som fan.. Mindre kul.. Men nästa sommar så ska dom på igen :)

Det finns nog inte så m ycket större utbud än det som joel/söders kan fixa hem..

Fråga honom om det inte finns nån bredare tum på pirelli däcken om du ska ha då...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top