Helt korrekt! Tills man kör fort är dom dock klockrena på bana också, som vanligt ska man anpassa utrustningen efter behovet. Att köra långsamt med slicks kan vara lika farligt som att köra för fort med gatdäck. Men ska man köra bana ska man isf köra med vanliga Power, inte 2CT som är känsligare för överhettning i skuldrorna.Det behövs inget supertempo för att överhetta ett par pilot power en varm bandag.
Det är att dom inte varnar innan dom släpper när dom gått över gränsen som gör det till ett dåligt val för bana. Det kan lätt framkalla konstiga reaktioner hos en oerfaren förare som förvärrar situationen i onödan.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |