Kontrollerade precis slangen och den ligger rätt runt om.
Borde inte cykelpump räcka? Man har ju 7-10 bar i ett cykeldäck
Man vill ha den snabba luftpåfyllningen. Tryckluft och spännband är grejen . Skruva även ur ventilen till slangen.
Man vill ha den snabba luftpåfyllningen. Tryckluft och spännband är grejen . Skruva även ur ventilen till slangen.
Jag har 7 bar i min racer och 4,5 bar i min MTB. Betydligt mycket smalare däck i en racer som ska bära ca 100kg än på en hoj där dom bär ca 300kg.nu skojar du va ? man ligger på 2.5-2.9 i bildäck . gör som grapparna säger.. pumpa med kompressor. på däckfirmorna kör dom upp till ca 3-3.5 bar vid själva poppmomentet om jag inte har fel . mackpumparna brukar ha lite svårt med trycket. ta hjälp av någon med kompressor. du kommer bara få gråa hår
spännband är bara otroligt onödigt meckigt., och inget man behöver hålla på med. Enklast är som henrik säger. skicka upp till 3-3.5 bar så poppar det satan. har aldrig slagit fel , mina slanghjul fick jag till och med att poppa med hål i slangen. så någe fel gör han
Kan faktiskt behövs om det är riktigt jävligt. Alla sätt är bra förutom de dåliga.
Men tryckluft är grejen.
Jag har 7 bar i min racer och 4,5 bar i min MTB. Betydligt mycket smalare däck i en racer som ska bära ca 100kg än på en hoj där dom bär ca 300kg.
För att återgå till ämnet, jag har lyckats ganska bra när jag har ploppat däck med cykelpumpen. Är fälg och däck bara lite uppsmorda så tätar det så man får lite tryck och det glider så fint
OT, men cykeldäck har max och min tryck. Har man för lågt bryts däcken sönder, man riskerar snakebites och man riskerar att slå sönder fälgen. Nu kan jag inte kolla min MTB, den står 20 mil bort, men jag är rätt säker på att min är bra mycket mer än 1,8. Om inte annat blir de ju rackarns trögtrampat ;-)räcer kanjag itne uttala mig om . mtbń ligger jag under 2 bar på . välidgt lågt tryck där. ca 1,8
Förresten, är det inte bara viktigt med snabb lufttillförsel när man kör slanglöst..?
OT, men cykeldäck har max och min tryck. Har man för lågt bryts däcken sönder, man riskerar snakebites och man riskerar att slå sönder fälgen. Nu kan jag inte kolla min MTB, den står 20 mil bort, men jag är rätt säker på att min är bra mycket mer än 1,8. Om inte annat blir de ju rackarns trögtrampat ;-)
helt sant.. tryckluft is the skit
räcer kanjag itne uttala mig om . mtbń ligger jag under 2 bar på . välidgt lågt tryck där. ca 1,8
Liten rättelser bara det heter "Klinche" inte cord, sen bör man använda montagepasta istället för diskmedel (diskmedel torkar för snabbt) så glider på plats lite lättare
givetvis utan ventil för att snabbfylla för att få lite chockverkan i däcket
och montage pasta är kalk o vatten i stort sett.. gissar...??
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|