Däckbyte i Göteborg?

Arre

Arre
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX9R-02
Snart kommer våren och det är dags att göra hojen körklar.
Jag funderar på att byta mitt bakdäck och det blir ett Michelin pilot power 2ct för 1654 kr på mcdäckonline.
Problemet är att jag inte hittar någon som byter däck i Göteborg för under 400-500 kr per däck.
Är det någon som har några förslag?

Scarpetta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
Aprilia Shiver, Ducati Hypermotard 1100
Kolla med TH Pettersson, finns en äldre gentleman där som brukar vara hjälpsam, och till en mindre peng än 400 riksdaler. :)

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Köpte min cykel från en kille som hade den ståendes på detta företaget förra året.
Autopoolen
De samarbertar med dcäkonline så kolla vad det skulle kosta att köpa där.
Jag köpte mina Dunlop RoadSmart där tilsammans med hojen. Fick då monteringen gratis. Men det var ju som en rabatt i köpet av cykeln så att säga.
Men kolla som sagt med dem.

//Andreas

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Mölndals däckservice är bra har jag hört. Mikael som jobbar där kör hoj och hänger även här.

Runt 150-200kr tror jag de tar. Ligger vid Astra i mölndal.

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Om ja inte minns helt fel så var ja inne på Däckimporten i Gamlestaden och fick bytt fram- o bakdäck med balansering för ca 400kr.

Dom var hjälpsamma o trevliga.:tummenupp

Arre

Arre
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX9R-02
Tack för tipsen. Jag har nu beställt däck. Har nämligen alla mina verktyg i en flyttlåda någonstans så det blir enklare om hela paketet med ned och på montering ingår. jag ska ringa runt till ovanstånde och höra vad de säger.
Är det någon som kan rekommendera en just verkstad?? jag försökte ta lös muttern till kugghjulen fram men den satt satan.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Tack för tipsen. Jag har nu beställt däck. Har nämligen alla mina verktyg i en flyttlåda någonstans så det blir enklare om hela paketet med ned och på montering ingår. jag ska ringa runt till ovanstånde och höra vad de säger.
Är det någon som kan rekommendera en just verkstad?? jag försökte ta lös muttern till kugghjulen fram men den satt satan.

Lämna på verkstad - dyrt
Meka lite själv - inte så dyrt
Göra allt själv - billigt

3 ofrånkomliga fakta :krama

Arre

Arre
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX9R-02
vilka kugghjul????:va menar du kedjedrevet fram i motorn... det behöver du inte lossa på , bara släpp kedjespänningen.

Jag tänkte byta drivpaket och dreva ned den kugg fram. En polare jobbar på en bil verkstad o jag var där med hojen. inte ens med tryckluft kompressor och 1 meter lång hävarm kunde vi rubba på muttern.

Lämna på verkstad - dyrt
Meka lite själv - inte så dyrt
Göra allt själv - billigt

3 ofrånkomliga fakta :krama

Meka själv och göra sönder blir ännu dyrare.
Det ska tydligen sitta en packning bakom framdrevet någonstans som kan smälta om man värmer upp kugghjulet med värmepistol för mycket. gör den det blir det :huvet
Jag är inte säker(bara en glad amatör)

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag tänkte byta drivpaket och dreva ned den kugg fram. En polare jobbar på en bil verkstad o jag var där med hojen. inte ens med tryckluft kompressor och 1 meter lång hävarm kunde vi rubba på muttern.

Muttern e loctitad och förmodligen fastrostad, vik tillbaka brickan ordentligt, var noga här, ta ett förlängningsskaft på en vanlig spärrnyckel, 6 kant då o sen ber du en polare sitta på hojen o hålla fotbromsen, givetvis med växeln i, lossar den inte nu gör du fel!

Arre

Arre
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX9R-02
Muttern e loctitad och förmodligen fastrostad, vik tillbaka brickan ordentligt, var noga här, ta ett förlängningsskaft på en vanlig spärrnyckel, 6 kant då o sen ber du en polare sitta på hojen o hålla fotbromsen, givetvis med växeln i, lossar den inte nu gör du fel!

Är den felgängad? ska jag öppna med eller moturs?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Kenneths MC service rekommenderar jag definitivt vid däckbyte:tummenupp
Tar 150-200:-/fälg och är rädda om fälgen dessutom:)
Gör ett kanonjobb som alltid.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...