Däckbyte i Oskarshamn

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Behöver byta bakdäck på min hoj, men har sparsamt med verktyg och inte ens ett depåstöd för närvarande.
Lutar åt att beställa däck från Hojdäck.se men undrar nu om det finns nån bra verkstad i Oskarshamn som gör däckbyten?
Har ringt både Euromaster och Vianor men ingen vill byta däck där på en hoj...
Finns det nån med verktyg, garage och tid/lust att hjälpa en vän i nöd får ni gärna hojta till!

Vianor har ju avtal med hojdäck.se.
Konstigt att Vianor Oskarshamn inte vill göra jobbet då.....
SV 650 är ju en enkel hoj att byta bakhjul på.

Däckfirmor brukar byta om man kommer in med bara hjulen annars är det nog bara hojfirmor som byter om man kommer in med hojen .

Däckfirmor brukar byta om man kommer in med bara hjulen annars är det nog bara hojfirmor som byter om man kommer in med hojen .

På en viss däckfirmas hemsida har Vianor en liten reklambanner. Där står kostnad för däckbyte på fälg och på hoj. Men i Oskarshamn gör man inte den biten.
I värsta fall får jag köra 7 mil norrut eller söderut, finns hojfirmor i både V-vik och Kalmar. Men ändå störigt! :brinnerup

På en viss däckfirmas hemsida har Vianor en liten reklambanner. Där står kostnad för däckbyte på fälg och på hoj. Men i Oskarshamn gör man inte den biten.
Jag vet :)
Det var därför jag blev frågande. Har nämligen inte hört något om att Oskarshamn inte ska ta hela hojar på förfrågan....

I värsta fall får jag köra 7 mil norrut eller söderut, finns hojfirmor i både V-vik och Kalmar. Men ändå störigt! :brinnerup
I Västervik finns Gummicentralen/Amring; 0490-10774
De ska ta hela hojar på förfrågan och i mån av tid.
Du kan även skicka däcket dit om du gör upp det med dem innan.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick