Däckexplosion Kunde gått illa!(bilder)

Freelancer

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
suzuki sv650s
Men hur kan någon så långt ner i ett så STORT företag som har mycket bemötande med kunderna säga en sådan sak?

Tyvärr är det ju så att det i princip bara är just de stora företagen som kan göra såna här saker, för dem spelar nämligen en kund mer eller mindre inte så stor roll - företaget överlever i alla fall. Det är ju nästan bara de stora företagen vi klagar på, den lilla butiken på hörnet klagas det inte lika mycket på eftersom vi där (oftast) får bra service och mottagande om något gått fel - då de som jobbar i butiken vet att en kund mer eller mindre kan spela rätt stor roll för dem.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Var däcket ett i serien som hade kända tillverkningsfel? 980T eller 979T "Made in France".

Har själv 981T "Made in Spain"

/U

Last edited:

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Tack! Som jag trodde. :tummenupp

Trådskaperen: Michelin gjorde såklart fel om telefonisten var otrevlig på något sätt men reklamera gör man som sagt inte till producenten.

När min Xbox360 gick sönder reklamera jag tillbax den till microsoft inte Elgiganten.:gnissla

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
När min Xbox360 gick sönder reklamera jag tillbax den till microsoft inte Elgiganten.:gnissla

Då är det kanske ett garantiärende? Eller så är det Microsoft som har ett "erkännt" fel på några av sina produkter och har någon form av reparation/utbytesprogram.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Ser ju ut som om däcket är vänt åt fel håll

///Micke

Håller med! Med det där mönstret och rotationsriktningen kommer ju ytterkanten av mönstret (däcksidan) träffa vägbanan först. Är det då vatten på vägen kommer detta pressas inåt däckets mitt. Ser djäkligt skumt ut.

RobRas

Guest
Håller med! Med det där mönstret och rotationsriktningen kommer ju ytterkanten av mönstret (däcksidan) träffa vägbanan först. Är det då vatten på vägen kommer detta pressas inåt däckets mitt. Ser djäkligt skumt ut.

Enligt vissa så spelar det ingen roll om däcket är rätt eller felvänt. Ska se om jag hittar tråden jag läste det i!

EDIT http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4218283#post4218283

EDIT2: Om man nu skiter i däckets egenskaper på blöta vägar. Däcket lär ju inte gått sönder pga att rotationsriktningen är/var åt fel håll mao.

Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Det sitter rätt.

/U

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Så vitt jag kommer ihåg däcktesten var det just Pilot Road 2ct som var bästa regndäcket .....

själv tycker jag Michelin Rain är rätt bra regndäck, funkar sådär i torrt dock..

Bifogat

• michelinrain.jpg
    michelinrain.jpg
    156.1 KB · Visningar: 50
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kanske tur att däckfabrikanten som står bakom mönsterframtagningen även markerar avsedd rotationsrikting på sina däck så att det inte blir upp till var och en att fundera ut sina egna teorier.

strokey

kåtsominihelv**e
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
R1
Som sagt till ALLA som spekulerar! DÄCKET ÄR INTE FELVÄNT!!!

Freelancer: Vad tur då! att nu när ja sitter här med tre sidor svar i min tråd och ca 500 pers inloggade på SH (kanske nån som läser denna tråd?!) att michelins kundservice vart trevliga mot mig så dom bara förlorar en kund;)

IBLAND är internetspriding faktiskt riktigt bra!! ;)

Har förövrigt inte fått nåt samtal idag men väntar en dag eller två till innan jag kontaktar dem igen!

psxcare: tack för hjälpen ang den juridiska biten! man blir mer taggad att stå på sig om man läst på lite!!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vafan....DOT 6UCW 980T....detta däck har ju jag på min
Hur fan skall jag göra nu... är det bara att åka till auktoriserade michelin däckverkstad o reklamera eller hur fan jör man....

Ja, har du tillverkningsår 2007 samt att det står "France" på sidan av däcket så ska du kontakta Michelin eller en återförsäljare som kan hjälpa dig ta denna kontakten.

Freelancer

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
suzuki sv650s
Freelancer: Vad tur då! att nu när ja sitter här med tre sidor svar i min tråd och ca 500 pers inloggade på SH (kanske nån som läser denna tråd?!) att michelins kundservice vart trevliga mot mig så dom bara förlorar en kund;)

IBLAND är internetspriding faktiskt riktigt bra!! ;)

Har förövrigt inte fått nåt samtal idag men väntar en dag eller två till innan jag kontaktar dem igen!

Jag håller helt med om att man ska sprida sån här info, företagen behöver bli medvetna om att det inte är bara en kund de riskerar att förlora.

Hoppas det löser sig för dig!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...