Jocke W skrev:Så det är valfritt om man kör med slicks eller mönstrade slicks på tävlingar o Rookie klasserna?..Hur är det i STD 600 då?
Magnus skrev:Oj va många som delar med sig av sina erfararenheter
Vilken hårdhet kör ni med på däcken då? supersoft fram och soft bak eller är det bättre med soft fram och medium bak? Annat?
Senate_43 skrev:Finns det nått intresse för er att köpa av oss?
Magnus skrev:Som yberRookie så har man ju lite frågor kring däck.
Slicks eller mönstrade?
Är det nån större skillnad på Pirelli/Metzeler/Michelin/Dunlop?
Pris/livslängd mm
Vad rekomenderar ni som tävlar?
ecce skrev:Jag satte på ett medium bak och det ska jag alldrig göra igen! Det släppte i tid och otid. Detta kan ju bero på helt fel körteknink ev fel fjädringsinställning men jag blev så skraj att jag nog inte kommer använda det igen...
Strandelin skrev:Vilken bana provade du på? Vad var det för väder/temperatur?
ecce skrev:Satte på det till Sm finalen på Svistad, om jag inte har helt fel gick med det också över Gelleråsen första kval. Där av kan däcket snarare blivit för varmt, men jag tror det beror på min fjädring. Arselet åkte ut lite här och var samt att det kändes osäkert. Men jag måste lura hjärnan att jag har bra gjejor annars går det inte fort. Har jag bestämt mig för att däcket är skit kan inget ändra mig (kanske skral buget samt snö).
Strandelin skrev:Vad hade vi för väder under rookieracen på Sviestad? Var det inte ganska varmt?
Litar man inte på däcken blir det såklart aldrig ett bra däck.
ecce skrev:Det var väl 25C och blå himmel
Elgasen skrev:Jag har ett par bättre beg Bridgestone BT002R hemma som skall krängas på i sommar. Hör inga här på forumet som kör på dessa, är de sämre än övriga racedäck?
Elgasen skrev:Jag har ett par bättre beg Bridgestone BT002R hemma som skall krängas på i sommar. Hör inga här på forumet som kör på dessa, är de sämre än övriga racedäck?
Greppet duger nog för att ta mig till skolan iaf... hehe
I år körde dom BT012, efterföljaren till BT002oscar skrev:Bike-Events hade Bridgestones senaste, vilka nu det var, och de funkade utmärkt i tempo som var några snäpp över snabb grupp!
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|