Däckfunderingar

Totto

Slö, slapp och likgiltig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Husa Fs650e -03
Kör på pilot race nu men backdäcket är snart slut. Funderar på om man ska ha pilot sport sen, men en kompis sa att det var ganska halkigt, stämmer det? Tycker att racedäcket funkar perfekt förutom att om det är lite kallare ute eller lite blött så är det ju värdelöst. Har fått för mig att sportdäcket får upp värmen lite lättare/snabbare. Undrar alltså om sport däcket funkar till vanlig buskörning i stan plus lite banåka? Eller har ni nå andra bra förslag?
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag åkte pilot race medium ibak

Underbart på bana helt hopplöst på gata

Ebbe å Bilbryggan har åkt med tonvis med Race soft å de verkar funka hyggligt både och

Jag åker nu Pilot sport, håller en evighet utan att slitas och hyggligt fäste på bana (rörken)

Ska du åka mest gata å bara "prova på" bana lite då coh då så tror jag du får mest mil å säkrast fäste med pilot sport

Det går att göra stoppis på blöt asfalt med dem *viktigt*

Tom åker ju på Sportech å de verkar bli varmare fortare, vilket ju är bra.

Men jag kan göra stoppis med i princip kalla däck



Totto skrev:
Kör på pilot race nu men backdäcket är snart slut. Funderar på om man ska ha pilot sport sen, men en kompis sa att det var ganska halkigt, stämmer det? Tycker att racedäcket funkar perfekt förutom att om det är lite kallare ute eller lite blött så är det ju värdelöst. Har fått för mig att sportdäcket får upp värmen lite lättare/snabbare. Undrar alltså om sport däcket funkar till vanlig buskörning i stan plus lite banåka? Eller har ni nå andra bra förslag?
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Om det är dom som sitter orginal på Husaberg motardera så ska dom inte va dåliga. Det var en Husa åkare som hade kört lite med dem och han hade knappt några fotpinnar kvar, hojen har stått nere på Husaberg och kompisen som jobbar där hade kollat på hojen, så jag tror dom kan funka.

Någon Martin Lind var det som hade kört och inte Martin som är ordförande i SSMK en annan Martin.

// Martin. många Martin blir det.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Inget fel på däcken för gatåkning eller bana tycker jag heller

Men vill man åka snabbare på bana, (bromsa senare/slå på tidigare) och inte är så beroende av uppvärmningstiden...... då e ju rejsdäcken vassare men håller kortare oxå

Det finns alltid däck för olika typer av förare/hojar och användningsområden

Jag köper mina däck för jag e fattig å vill ha många mil.......då får man lägga till någon sekund/varv för att få ut en 400mil på bakdäcket.........

Obs, alla tycker olika, men det är ju bra egentligen

Evil M skrev:
Om det är dom som sitter orginal på Husaberg motardera så ska dom inte va dåliga. Det var en Husa åkare som hade kört lite med dem och han hade knappt några fotpinnar kvar, hojen har stått nere på Husaberg och kompisen som jobbar där hade kollat på hojen, så jag tror dom kan funka.

Någon Martin Lind var det som hade kört och inte Martin som är ordförande i SSMK en annan Martin.

// Martin. många Martin blir det.
 

Totto

Slö, slapp och likgiltig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Husa Fs650e -03
Måste nog säga att jag åker mest gata, blir väl gocartbana en eller kanska två gånger i veckan. Tror nog att det får bli ett pilot sport.
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Sportech funkar fint för mig. Har aldrig haft problem med fäste. Ang livslängd vet jag inte jag har bara avverkat 250 mil med mina. Men de ser ut att hålla minst lika mycket till.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top