Däcknyheter 2008?

sandstream

Guest
Ni som sitter inne med info om 2008-års däck för roadracing kan väl skriva ett par rader.

Vad jag har hört så kommer Pirelli att höja sina priser.
Någon som vet om det blir samma gummiblandningar som förra året eller har de ändrat något för att öka livslängden?
Hur stor blir prishöjningen?

Bridgestone ska enligt hörsägen sänka sina priser en aning.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bridgestone är skitbra ! :D Seså kör ni det oxå... så blir vi ett gött gäng som kan tjata o gnata i depån om att vi är bäst.. :hihi

Allvarligt dock, ni borde iaf testa!

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Bridgestone är skitbra ! :D Seså kör ni det oxå... så blir vi ett gött gäng som kan tjata o gnata i depån om att vi är bäst.. :hihi

Allvarligt dock, ni borde iaf testa!

De är så infernaaaliskt dyra bara...vad var det jag såg, 2800 för ett backdäck och nästan 2000 för ett framdäck?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
De är så infernaaaliskt dyra bara...vad var det jag såg, 2800 för ett backdäck och nästan 2000 för ett framdäck?
Det där är ju rekommenderat utpris, vem betalar det nuförtiden? Alla frågar om rabatt först och sen introducerar man sig :rolleyes:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ni som körde supertstock i år vad körde ni på för däck och vad tyckte ni om dom ?

Såg att Greven säljer både Pirelli Diablo Super Corsa och Metzeler Rennsport, åsikter om dom ?

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6

Haha va fan de där e as billigt jämfört med pirellis utpris...

där snackar vi typ 2995 för fram och 3200 för bak.

Mönstrade bridgstone ligger billigare än pirelli alla fall. Pirelli låg på 3300:- från greven. Bridgstone kommer ligga under 3000 setet skulle jag alla fall tippa!

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Ni som körde supertstock i år vad körde ni på för däck och vad tyckte ni om dom ?

Såg att Greven säljer både Pirelli Diablo Super Corsa och Metzeler Rennsport, åsikter om dom ?

Jag körde Pirelli dragon super corsa pro (alltså 2006 års däck)
De fungerade hur bra som helst...
Till sista tävlingen testade jag Pirellis 2007 däck (diablo supercorsa )

Märkte en grym skillnad på livslängd och grepp, alla fall på bakdäcket.
Fram var väl som vanligt. Själv kan jag inte säga att de funkade bra då jag lowsidade 2ggr den helgen. Men det berodde nog på andra faktorer.. :D

Man kan väl säga att Pirelli är ett säkert kort vad gäller grepp, livslängd mm. De andra däcken är inte lika utforskade. Men de kommer mer och mer pga Pirellis höjningar på pris hela tiden.

MC Doktorn

Guest
Vi kommer att köra Bridgestone hela 2008.

Glöm inte att Bridgestons regndäck är bland det bästa och hållbarheten i slicksen är utöver det vanliga.

Detta är perfekt för ERF och rookie åkare med begränsad ekonomi.

trille

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
R1 + 2x GRC
Har kört på metzeler, pirelli och bridgestone tidigare men inget kommer äns i närheten av grepp och livslängd som dunlop.

sandstream

Guest
Kul att tråden fick liv men tanken var inte att vi skulle utbyta erfarenheter från tidigare år utan istället diskutera vilka nyheter tillverkarna kommer med :pannkyss

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Kul att tråden fick liv men tanken var inte att vi skulle utbyta erfarenheter från tidigare år utan istället diskutera vilka nyheter tillverkarna kommer med :pannkyss

Vi får nog vänta tills efter mässan varit, då min däcksleverantör ska ge mig besked!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...