Däcksfundering

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Michelin pilot road råKKar !

Morsan slängde på dessa på sin hoj å blev helnöjd, åkte med MEZ 4a innan å tyckte det blev skillnad.

Åkte en redig reda för några dagar sedan, stoppis är inga problem, å svänga så fotpinnarna tog i var inte heller några probs. Men det kanske är för att det är en touringmoppen (Fazer 1000)

Det enda jag inte provat är att åka när det är blött.......
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har kört en del på Michelin Macadam, och jag kan absolut inte påstå att jag har haft några problem med greppet vid gatkörning. Det sladdar fett om man gasar ordentligt på bana, men på gatan har det funkat perfekt. Jag skulle lätt köpa såna igen.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mattias skrev:
Jag har kört en del på Michelin Macadam, och jag kan absolut inte påstå att jag har haft några problem med greppet vid gatkörning. Det sladdar fett om man gasar ordentligt på bana, men på gatan har det funkat perfekt. Jag skulle lätt köpa såna igen.

Är inte pilot road en utveckling av macadam 100 ?? typ lite bättre våtgrepp....... ??
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mattias skrev:
Jag har kört en del på Michelin Macadam, och jag kan absolut inte påstå att jag har haft några problem med greppet vid gatkörning. Det sladdar fett om man gasar ordentligt på bana, men på gatan har det funkat perfekt. Jag skulle lätt köpa såna igen.
:skrämd :skrämd :skrämd

Det är väldigt lite gummi som håller fast bågen mot asfalten. Det är inte där man skall snåla. Framdäcket bör inte vara den svagaste länken.

Bäst är bäst, mycket bra duger, men halvtaskigt skall man inte nöja sig med när ens hälsa hänger på det.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
MACADAM????????????

Hur kan ni åka runt på såna bakelitsulor.
Jag hade inte vågat det, sladdar ju hejvilt.
Nej det är rennsport som gäller...

Silverryggen
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag kan annars rekomendera Dunlop 207. Det vanliga.
Ett multicompound däck med hårdare mitten och mjukare på sidorna.

Jag har kört 750 mil på mitt med tre mm pkvar på mitten, sidorna är det mindre på, men det jämnar nog ut sig till slut.

Bra grepp i alla situationer utom möjligen högfartsböjar på bana, där de tenderar till att hoppa lite i fram. Men inte så att det släpper, bara mjukt så man fattar att det börjar bli nära.
Nu är jag ju inte guds snabbaste på hojen, men greppet räcker för att skrapa knät iallafall..
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
DumDum skrev:
Jag har kört på Pirelli dragon i många är, funkar utmärkt! Många mil och bra grepp. Finns i olika varianter och jag har använt det simplaste som kostar lite över tusenlappen till en hoj som min (smala däck) och det funkar även bra på en bandag.
Finns även som Corsa och det är betydligt dyrare, håller inte många mil men har ett otroligt fäste.

hur långt kommer du på ett däck
fram ?
bak?

innan du e nere under 1mm gränsen??
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
amullo skrev:
Jag kan annars rekomendera Dunlop 207. Det vanliga.
Ett multicompound däck med hårdare mitten och mjukare på sidorna.

Jag har kört 750 mil på mitt med tre mm pkvar på mitten, sidorna är det mindre på, men det jämnar nog ut sig till slut.

Bra grepp i alla situationer utom möjligen högfartsböjar på bana, där de tenderar till att hoppa lite i fram. Men inte så att det släpper, bara mjukt så man fattar att det börjar bli nära.
Nu är jag ju inte guds snabbaste på hojen, men greppet räcker för att skrapa knät iallafall..

Jag hade D207 på min gixxer 600, gjorde av med 4st bak på en säsong, och 2 fram.......... Du funkade oxå bra men Pilot road ger nog mera mil, mina höll ungefär 500 - 700 mil .........
 

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
Jag har kört 450 mil på mitt MeZ4 och det är slut. Nästa däck blir Pilot Sport som räcker ca 350-400 mil antar jag. 2.200:- inkl montering kostar detta (180x55/17) utan rabatt (jo SMC rabatt förståss).

Men TC du kan inte gärna få ett hårdare däck än MeZ4 om du vill ha hyffsat fäste.
Pilot Road är säkert bra, men räkna inte med fler mil på det!

Lycka till!
/NN
 

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
CBR600 KXF250
hur långt kommer du på ett däck
fram ?
bak?

innan du e nere under 1mm gränsen??


Är det så man anger hur långt man kommer på ett däck? När det är 1 mm kvar?

När jag anger hur långt jag kommer så är det när väven tittar fram, och det gör den alltid. När däcken tar slut så fort och kostar så mycket måste man ju verkligen slita ner dom.

När jag körde Dunlup D207 kom jag 600 mil på ett bakdäck och jag var för övrigt MYCKET nöjd med dessa däck, både bak o fram. Nu kör jag bankörda Rennsport och kommer väl 300 - 400 mil.
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Skäggis skrev:


Är det så man anger hur långt man kommer på ett däck? När det är 1 mm kvar?

När jag anger hur långt jag kommer så är det när väven tittar fram, och det gör den alltid. När däcken tar slut så fort och kostar så mycket måste man ju verkligen slita ner dom.

När jag körde Dunlup D207 kom jag 600 mil på ett bakdäck och jag var för övrigt MYCKET nöjd med dessa däck, både bak o fram. Nu kör jag bankörda Rennsport och kommer väl 300 - 400 mil.

okej..

för jag har kört slut på ett pirelli mt75 (snäppet hårdasre än dragon)

på 500 mil..

tycker det e lite mycket för ett HÅRT framdäck
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top