Normalt sett brukar ytan med hårdare gummi vara betydligt smalare, eftersom man normalt sett mest kör rakt fram, dvs bara sliter på mitten av däcket, men vill ha rejält grepp så fort man svänger. Och dom borde inte råka göra den biten 2-3 gånger bredare än den ska vara av misstag.En killgissning, är det beroende på att det är olika blandning i olika delar av däcket och de på sidorna är mjukare och blir varmare?
En killgissning, är det beroende på att det är olika blandning i olika delar av däcket och de på sidorna är mjukare och blir varmare?
De däck jag sett med olika blandingar har alla haft en rak fog mellan blandingarna, den där svänger lite fram och tillbaka med mönstret på däcket. Men jag har aldrig tittat så värst noga på ett 2ct, eftersom att jag aldrig kört på ett sånt.Slitaget ser ut att stämma ganska bra med skillnaden i material enligt min bifogade bild.
Ojämn linje, ja. Det bör inte ha med luftttryck/fjädringsinställning om det är 2 olika material där tänker jag..?
View attachment 484107
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |