Tror att det är så här: Om allt man vill veta redan står i annonsen så har man liksom inget att prata om då man ringer. Men man vill ju ändå snacka lite, bara för att få lite koll på vad det är för snubbe som säljer. (Speciellt om det är en bit att åka för att titta på hojen).
Konstigast är "intressekoll" Vad fan är det egentligen?
För några år sedan skulle jag sälja lillsyrrans Mazda Miata på Blocket då hon bodde utomlands o behövde pengarna så efter att ha lyckats hantera alla med bruten svenska som prutade 50% på priset eller ville provköra med alla sina 15 syskon+30 ungar+92 syskonbarn så ringde det en tjej som ville komma o provköra o titta,två timmar senare kom där två kvinnor i 40årsåldern(riktiga MILFar)
Efter en provtur och den sedvanliga frågestunden/inspektionen av bilen så frågade en av dom om priset var förhandlingbart,,,, japp sa jag och nämnde en summa som lät bra..för lite sa hon och frågade om andra tjänster kunde ingå???????och där började mannen i mig tänka(inte på hushållsarbetet o dyl)
Hennes nästa fråga var om en trekant med henne o väninna kunde få mig att gå med på hennes prutpris!!!!!!
Så min upplevelse av försäljning av fordon på Blocket är att allt kan hända......
Varför är det viktigt om det är en import?
Ska inte det vara ändrade regler sen vi gick mer EU? Det ska väl inte spela nån roll om den är köpt inom EU.
1. Mailkompisar? Hur vanligt är det att bli bombad av email? Särskilt som de flesta sätter nästan samma pris som alla andra?
2. Svarar inte på mail? Varför utesluta de flesta spekulanter direkt? Hur vanligt är det idag att man inte använder email?
3. Intressekoll? Ska du sälja eller ska du inte?
4. Testpiloter undanbedes? Är det verkligen ett vanligt problem…?
5. Pengar före provkörning? Vem köper mc utan prova den? Det är väl bara att göra upp före att provköraren tvingas köpa den vid ev skada?
Missförstå mig rätt.
Alla får skriva vad dom vill i sina annonser men det är kul när folk verkar vara så kära i sina grejer att man som säljare börjar ställa krav på köpare redan i annonsen!
Ska inte det vara ändrade regler sen vi gick mer EU? Det ska väl inte spela nån roll om den är köpt inom EU.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|