Däcksrabatt på sporthoj

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Efter att ha följt trådarna om däckspriser och vad man bör- kan köpa dom till för pris (2600 var det flera som utryckte som "rätt" pris för ett set) så blir jag ngt förvånad att sporthoj kommer att erbjuda 20 % rabatt. Med SMC-s rabatt så har man 24-25 % beroende på vad och var man vill köpa, detta ansågs som halvdåligt och jag undrar bara, vem kommer att köpa däck här??
Detta sagt med respekt och förståelse för att alla inte har samma förutsättningar att få fram riktigt bra avtal.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Med tanke på att utgångspriset kan skilja sig en del, tror jag få personer blir missnöjda om de kontaktar comi.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
oFFkeFF skrev:
Med tanke på att utgångspriset kan skilja sig en del, tror jag få personer blir missnöjda om de kontaktar comi.

Ingen blir gladare än sporthojs medlemmar inklusive mig om detta är ett bra pris, men i min värld brukar man utgå ifrån listpris när man talar om rabatter, sen att det finns fler listor är inte så konstigt men det brukar vara listpriset utan några rabatter man utgår ifrån.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Gixxer 1000 skrev:
Ingen blir gladare än sporthojs medlemmar inklusive mig om detta är ett bra pris, men i min värld brukar man utgå ifrån listpris när man talar om rabatter, sen att det finns fler listor är inte så konstigt men det brukar vara listpriset utan några rabatter man utgår ifrån.

Så innan du sågar erbjudandet är det väl kanske en idé att kolla upp det? Det finns en mängd olika däck hos comi, inte enbart dunlop. Det finns en service som inte många andra firmor har, förutom låga priser och det är att comi monterar/lagar/balanserar åt er på konstiga tider, när andra firmor har stängt.
2600:- hittar ni nog inga set däck för hos någon firma, förutom om ni köper flera set däck, dvs 10-20 set, eller känner någon rr-förare som skramlar fram lite då och då.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Sågar erbjudandet???
Det var mer att betrakta som en undran från min sida, baserat på vad många sagt om priser på däck här på sporthoj. Det var fler som pratade priser runt 2500-2600 per set. Jag har svårt att tro att det spelar ngn roll om däcken kommer direkt ifrån en däckfirma eller inte, utan att det är priset som är intressant.
Sen att vi inte pratar samma språk vad det gäller utgångspris- listpris lider inte jag utav utan snarare den som vill sälja och inte förstår att listpris utan några rabatter är det man utgår ifrån i affärer. Dvs att i detta fall ger det kanske 30 % rabatt om jag tolkat dig rätt, men det enklaste är väl att sätta ut priserna så är det slutsnackat sen eller?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det finns olika listor också, beroende på vilken/vilka leverantörer däckfirman har. Alltså kanske inte Pirellis eller dunlops egna listor.
Enklast är att ni ringer och frågar, eftersom Comi säljer ett flertal märken. Sen kan ni ringa någon annan firma och kolla.
 

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Värt att veta är att ingen betalar listpris, inte ens privatpersoner. När jag köpte nya däck i våras och fick pris så nämnde jag mitt medlemskap i SMC. Svaret blev "Tjaaa... Du har redan fått 15% så det blir inte så mycket billigare". Dessa 15% fick jag tydligen genom att ringa och säga att jag ville ha nya däck.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rabattsatsen är ointressant.
Slutpriset regerar.

2600:- är ganska bra om det är kvalitetsdäck
typ Sportec/Renntec/Diablo/Dragon
3500:- är väl ett normalt pris på dessa.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top