Däckstryck när man stuntar?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Har börjat köra lite mer bakhjul med XT:n men det kan ibland vara lite problem att hålla sig på en rak linje. Har funderingar på att det kanske har att göra med att det inte brukar gå direkt fort så man har väll ingen rörelse energi att tala om. Har set att vissa som stuntar verkar ha ganska lite luft i bakdäcket. För er som vet, underlättar det mycket? Vad för tryck brukar ni ha? Och om någon har andra knep så hade det varit kul at veta :)
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
bebbe skrev:
Har börjat köra lite mer bakhjul med XT:n men det kan ibland vara lite problem att hålla sig på en rak linje. Har funderingar på att det kanske har att göra med att det inte brukar gå direkt fort så man har väll ingen rörelse energi att tala om. Har set att vissa som stuntar verkar ha ganska lite luft i bakdäcket. För er som vet, underlättar det mycket? Vad för tryck brukar ni ha? Och om någon har andra knep så hade det varit kul at veta :)

träning, träning. ju duktigare du blir ju mindre inverkan har småsaker som lufttryck. jag kör med 1,5 kilo bak på ett 200 däck. stabilt som berget och ändå så funkar det att köra hyfsat på gatan. skulle dock inte våga pressa men å andra sidan har jag 20 kuggar upp bak så hojen är ju inte snabb :yoparty
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
GIXxXER skrev:
träning, träning. ju duktigare du blir ju mindre inverkan har småsaker som lufttryck. jag kör med 1,5 kilo bak på ett 200 däck. stabilt som berget och ändå så funkar det att köra hyfsat på gatan. skulle dock inte våga pressa men å andra sidan har jag 20 kuggar upp bak så hojen är ju inte snabb :yoparty

Kul med ett svar :) Tror jag skall prova ta ut luft till 1,5 (kör med 2,3 nu). Skall även dreva ner den 1 kugg fram. Så som det är nu så är det lite svårt att ta upp den på trean. Hade varit kul att kunna det när man står upp och kör :banana Kan visseligen tänka mig att det går men som du skrev tidigare. MER TRÄNING :tungan
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
bebbe skrev:
Kul med ett svar :) Tror jag skall prova ta ut luft till 1,5 (kör med 2,3 nu). Skall även dreva ner den 1 kugg fram. Så som det är nu så är det lite svårt att ta upp den på trean. Hade varit kul att kunna det när man står upp och kör :banana Kan visseligen tänka mig att det går men som du skrev tidigare. MER TRÄNING :tungan

nu var det visseligen en XT, har ingen aning hur denna hojen kommer att reagera med det lufttrycket. kolla noga så att inte däcksidan kollapsar
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
GIXxXER skrev:
nu var det visseligen en XT, har ingen aning hur denna hojen kommer att reagera med det lufttrycket. kolla noga så att inte däcksidan kollapsar

Får kanske prova mig fram. Det sitter motardhjul på. Bredden bak är 160 (kommer inte ihåg vilken profil dock :va ). Men som sagt, jag får väll prova mig fram :)
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
bebbe skrev:
Får kanske prova mig fram. Det sitter motardhjul på. Bredden bak är 160 (kommer inte ihåg vilken profil dock :va ). Men som sagt, jag får väll prova mig fram :)

Trial and error...

bästa sättet att lära sig på.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag brukar köra 2kg+ på gatan, ska man vara lite seriösare så pyser jag lite, till 1,5 typ. För lite så blir det bara svårare har jag kommit fram till.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top