Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hos vilken märkeshandlare som helst...MattE. skrev:Vi uttökar lite, var kan man köpa instruktionsbok till hojar?
Neutral skrev:Hos vilken märkeshandlare som helst...
Du som har Kawa kan kolla upp saker på www.buykawasaki.com i förväg om du vill men det fixar handlaren också.
@neas: jag har samma dimension som du och för mig ska det vara 2.5 bar fram och 2.9 bak.
Neutral skrev:@neas: jag har samma dimension som du och för mig ska det vara 2.5 bar fram och 2.9 bak.
Manualen tar endast upp gatåkning och att åka lägre tryck är ju att be om sämre livslängd, dessutom är gatdäck inte gjorda för att sänka trycket lika mycket som racedäck. Att köra så lågt som du nämner med vanliga däck är ingen höjdare utan är mer anpassat för slicks/skurna slicks. Jag skulle inte gå mer än halva vägen med vanliga däck.Olof Eriksson skrev:Oj sinnes va högt det var. 2,1 fram å 1,9 bak är väl vad man brukar åka med på bankörningen? Känns ju bara riskabelt att åka "snålare", dessutom lär det väl inte dra mindre gummi heller då det spinner mer istället.
Sök på formuet....tror det finns manualer på .pdf:er till de flesta hojarna här.MattE. skrev:Fint då vet man på ett ungefär.
99920-1781-01 Owner’s Manual ZX750P1 $15.95
99924-1193-06 Service Manual ZX750-P $74.95
$90,9 = 696,59 SEK
På vilket sätt är dom annorlunda? (dvs som gör att man ska ha högre tryck)Neutral skrev:Manualen tar endast upp gatåkning och att åka lägre tryck är ju att be om sämre livslängd, dessutom är gatdäck inte gjorda för att sänka trycket lika mycket som racedäck. Att köra så lågt som du nämner med vanliga däck är ingen höjdare utan är mer anpassat för slicks/skurna slicks. Jag skulle inte gå mer än halva vägen med vanliga däck.
Jag köpte servicemanualen till min 10:a och den kostar också $75, det blev ungefär 475:- så de lurar inte en på dollarkursen faktiskt.MattE. skrev:Fint då vet man på ett ungefär.
99920-1781-01 Owner’s Manual ZX750P1 $15.95
99924-1193-06 Service Manual ZX750-P $74.95
$90,9 = 696,59 SEK
Det är inte samma stommar och gummiblandningarna är gjorda för olika temperaturer. Slicks är gjorda för att gå i ett smalare och högre temperaturregister än gatdäck som måste fungera överallt utan däcksvärmare. Det gör att om man sänker trycket så mycket på ett gatdäck (för att få i mer gummi i backen) så överhettar man däcket och det blir halt i stället. Fråga några Michelin Pilot Power ägare, det är det gatdäck som kanske går varmast av alla.Olof Eriksson skrev:På vilket sätt är dom annorlunda? (dvs som gör att man ska ha högre tryck)
(Jag ifrågasätter inte det du säger utan är bara nyfiken på anledningarna)
De däck jag åkte brett överallt med me 3kg var Dunlop D207
Ah okay! Nu var det såpass länge sen jag åkte på något som inte var "rejsgummi" men sist jag kände på nå gatdäck så kändes de bra mycket hårdare. Därav intressetNeutral skrev:Det är inte samma stommar och gummiblandningarna är gjorda för olika temperaturer. Slicks är gjorda för att gå i ett smalare och högre temperaturregister än gatdäck som måste fungera överallt utan däcksvärmare. Det gör att om man sänker trycket så mycket på ett gatdäck (för att få i mer gummi i backen) så överhettar man däcket och det blir halt i stället. Fråga några Michelin Pilot Power ägare, det är det gatdäck som kanske går varmast av alla.
Informationen jag har är från en av Dunlops racetekniker som åker runt på GP:n.
Sitter nu på jobbet men jag tror att det ska vara 2,6 fram&bak kan kolla när jag kommer hemneas skrev:Hallao!
Någon som kan rätt däcktryck till TL1000s? 190/50-17 & 120/70-17
Fattas instruktionsbok....någon som har 2st??
Hej hopp
Ok, det kan nog va 2,6 fram o 2,9 bak isåfall, men kolla gärna!tlmartin skrev:Sitter nu på jobbet men jag tror att det ska vara 2,6 fram&bak kan kolla när jag kommer hem
Tror också på det trycket. Man tackar!Neutral skrev:Hos vilken märkeshandlare som helst...
Du som har Kawa kan kolla upp saker på www.buykawasaki.com i förväg om du vill men det fixar handlaren också.
@neas: jag har samma dimension som du och för mig ska det vara 2.5 bar fram och 2.9 bak.
då måste det va såtpe-swe skrev:Jag köpte servicemanualen till min cbr på honda fick den för 50 spänn.
kör oxså 190/50-12/50 på 2,5 fram 2,9bak
Enligt manualen så ska det vara 2,5kg fram och bak med eller utan passagerare.Jag åker med 2,5 fram 120/70-17 och 2,6 bak 180/55-17 och det funkar bra för migneas skrev:Ok, det kan nog va 2,6 fram o 2,9 bak isåfall, men kolla gärna!
Tror också på det trycket. Man tackar!
då måste det va så![]()
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning