Hade tänkt att investera i ett par nya då mina inte riktigt kommer upp i rätt temp fort.
Har funderat på dessa http://hardracing.com/Tire Warmers/ChickenHawk.htm men undrar om det är några problem att dom görs för USA-marknaden?
men om man inte har ställbara värmare.. hur gör man då om man ska ha på regndäck? köpte ett par capit men dom e inte ställbara.. använt dom 2 bandagar...
Jag har haft ett par Biketek värmare, eller har väl fortfarande rent teoretiskt nånstans i garaget. Dom funkade skitbra i kanske 1 säsong, och rent tillverkningsmässigt (tyg, sömmar, kardborre, osv.) så är dom lika bra som mycket dyrare värmare tycker jag. Mina gav dock upp i slutet på förra säsongen då jag höll på att göra en helt oväntad lowsider i chickanen på Falkenberg på utvarvet, i typ prommenadfart. Hojen kändes skitkonstig, i början på passet, men sen efter ett par varv så kändes det bra igen. Kontrollerade värmen i däcken till nästa pass och upptäckte att värmarna helt plötsligt bara värmde däcken till 40 grader fram och 47 grader bak efter 1h värmning.... (mot 80 grader när dom var nya). Så nåt knas har det blivit med dom....
Det är då man använder warm-up varven till det de är till för. . . . .. . Alltså, kör dom varma!
Men får sämre livslängd? Som med resterande däck?
Hur är det med kvaliteten hos bättre värmare, ni som använder dem ofta och mycket? Jag funderar på att köpa ett par billigare, men av bra märke. Vilka är bäst av exempelvis Capit, IRC, Thermorace ChickenHawk...?
Någon som har bra erfarenhet utav biketek's billiga värmare? Har de en annan kontakt än vad vi i Sverige använder om man beställer från uk? Kan man lösa det med någon adapter?
Mina och tjejens irc har gått sen våren 12 nu, mina över 20 race och tillhörande träningar och utöver det en sådär 60 bandagar med minst 5pass/dag så de har fått bekänna färg och funkat alldeles utmärkt. Ska tydligen vara kolfibertrådar i dom, håller gör dom iaf. , bränt lite i fodret på insidan men inget som verkar störa funktionen. Är modellen utan ställbar termostat med djurmönster vi har, rekommenderas.
Mina och tjejens irc har gått sen våren 12 nu, mina över 20 race och tillhörande träningar och utöver det en sådär 60 bandagar med minst 5pass/dag så de har fått bekänna färg och funkat alldeles utmärkt. Ska tydligen vara kolfibertrådar i dom, håller gör dom iaf. , bränt lite i fodret på insidan men inget som verkar störa funktionen. Är modellen utan ställbar termostat med djurmönster vi har, rekommenderas.
Tips att även lägga på en filt eller annat "emballage" för att bättre isolera och även hindra ev vind att kyla fälgarna. Kör sj med IRC och är mycket nöjd med dessa.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |