Är jag dum eller har han höjt till 3000 flr irc värmarna? (grevens altså)
Enligt rykte så kommer greven med ny kampanj inom kort, dock var det nog ställbara däcksvärmare, vet inte om "vanliga" också kommer va prissänkta.
Så håll utkik iaf
Jag med (IRC alltså)..
Och sket i reglerbar termostat också..
Det gör nog jätteskillnad de första halva varvet (vilket iofs kan va grymt avgörande). Men med de race-procedurer vi har i sverige gör det ingen skillnad för som många påpekat blir ju däcken ändå kalla innan lampan slocknar. Ska det va nån mening ska man nog köra som WSBK och MotoGP och ha däcksvärmare på plattan, med porriga paraplyflickor och folk som tar undan värmare och depåstöd åt en när TV intervjuat klart. DÅ gör det säkert skillnad.
Vad blev det till slut och vad kostade det?
Finns det någon vits med att köra däckvärmare när man kör på nivån jag gör; 15-20 bandagar förra året, hopp om fler i år men likväl fortfarande gathoj med lite rejsigare gatdäck.
- Vill i förlängningen få ner däckslitaget
- Vill inte ha fler "onödiga" vurpor för att jag är för ivrig på gasen
Jag fick tag i IRC-strumpor som jag gav 2200 för, använda typ 5 ggr enl. herr Niklas som sålde dem, och att döma av skicket på dem tvivlar jag inte på det (eller så har en pedant haft dem och då spelar det ju inte heller nån roll).
Ang. värmare för "bandags-rävar" så är det nog mer en fråga om däckval. Slitaget minskar ju med rätt, förvärmda däck vilket spar in kostnaden för värmaren på X antal körningar. Dessutom får du ju 2-3 "aktiva" varv extra per pass vilket faktiskt motsvarar en rätt stor del av dagen i procent räknat, så "nyttan" för pengarna av en bandag stiger ju = bang 4 the buck ökar.
Vilka däck som funkar att värma får du ta med nån annan. Generellt verkar man kunna säga att däck som tål värmare INTE är särskilt bra att ha som gatdäck. Så ska du ha allrounddäck skulle jag köra typ Sportsmart eller liknande, och i så fall köpa värmare med termostat, men de är ju ett par snäpp dyrare också. Dumt att koka däcket redan innan man rullar ut på första varvet, då klotar du väl för det istället
Tack för utförligt svar! Sportsmart är vad jag senast körde med. Blir varma nog för mig på ett varv runt Gotland Ring, men fortfarande.
En sak är ju klar - 3 tusen spänn är billigt för att "slippa" en vurpa för att man lägger ner för mycket i första kurvan ...
Vad blev det till slut och vad kostade det?
Finns det någon vits med att köra däckvärmare när man kör på nivån jag gör; 15-20 bandagar förra året, hopp om fler i år men likväl fortfarande gathoj med lite rejsigare gatdäck.
- Vill i förlängningen få ner däckslitaget
- Vill inte ha fler "onödiga" vurpor för att jag är för ivrig på gasen
Tack Mozzberg!
Hur är de som finns på olika svenska sidor för 1695, då slipper man ju adapter. Någon som testat dessa? http://axxonracing.se/index.php/tirewarmers/dackvarmare-led.html
Lyfter denna tråden då jag undrar om någon har feedback på de L.E.D värmarna från axxon. Eller några andra tips? Är inte tänkt till slicks (för tillfället), utan typ sportsmart, Diablo Rosso corsa eller liknande.
Mvh
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |