Hej.
Jag vet var du kan köpa
Kort sammanfattning:
Sportdäck och racedäck finns det gott om i din dimension.
Men däck med lång livslängd, är det ont om.
Sportdäck i din dimension
Continental ContiSportAttack 2 har en ganska bra livslängd men erbjuder inte torr/våtgrepp i toppklass
Dunlop Sportsmart 2 är nytt för iår och har en bra livslängd(som sin föregångare) och bra våtgrepp. Torrgreppet har jag ej testat ännu men föregångaren var i toppklass.
Metzeler M7RR Är också nytt för iår och är ett bra däck med bra torrgrepp och bra våtgrepp. Livslängd vet jag ej ännu men M5 var helt klart godkänt.
Bridgestone S20 EVO Har det bästa torrgreppet här men jag har inte testat våtgrepp och livslängden vet jag inget om än.
Annars finns det ju touringdäck eller customdäck att välja på om du vill ha många mil.
Greppet i dessa däcken lär räcka till för semester, garanterat.(så läng du inte har tänkt att slå rekord på Nurnbergring)
Michelin Commander 2 har ett våtgrepp i toppklass och en makalöst lång livslängd. Torrgreppet är helt klart godkänt. (uppmätt livslängd på en HD i ett USA-test, blev nästan 4000mil på bakdäcket)
Avon Cobra har jag ej testat.
Pirelli Night dragon är populära customdäck och har ett bra rykte. Har ej testat dem
Metzeler ME880 Marathon har ett bra rykte och klart acceptabla greppnivåer i blött och torrt.
Hoppas detta hjälper.