Har brorsan din en twin med? För en stor twin har tydligare motorpulser än exempelvis en radfyra och tuggar gärna i sig lite mer däck vid hård acceleration exempelvis. Sedan var det ju det också, hur man accelererar har stor betydelse för hur mycket däck det gär åt är det mycket hård acceleration med aggresiv använding av högerhanden går det åt mer däck, är man mjuk går det åt mindre.
Och att mäta däckåtgån Metzeler Roadtec gillar jag. Det använde jag på en långresa till ishavet förra året med bra livslängd och slitage. Nu undvek vi större vägar så långt som möjligt men ovanför polcirkeln finns inte så många att välja på. Metzeler Roadtec gillar jag. Det använde jag på en långresa till ishavet förra året med bra livslängd och slitage. Nu undvek vi större vägar så långt som möjligt men ovanför polcirkeln finns inte så många att välja på. g per säsong är lite knepigt, en del kör 200 mil på en säsong, en del kör 2000 mil på en säsong.
Men testa något annat, vore ju dumt att köra samma däck om du är missnöjd med någon aspekt av det. Och ja, sålänge dimensionerna och belastningsindex funkar för hojen så är det bara att kränga på däcket. Har man en riktigt tung hoj kan man vilja ha ett däck med styvare stomme så de rör sig mindre, men det borde inte gälla din hoj.