Dämpa vägljud i bilen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
WebGringo skrev:
2677690 Off topic :

Vad tycker du om fjädringen på Rav4 an ?
Fungerar helt OK. Inte sportig, men åt det hållet. Men det går behagligt över hålor och det är inget rassel i chassit. Det tråkiga är när man kör aktivt och det börjar kasa och om man svänger ut arslet så autokorigerat bilen!!! argh! skittrist att inte kunna sladda utan att bli tillsagd.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
2677739 Fungerar helt OK. Inte sportig, men åt det hållet. Men det går behagligt över hålor och det är inget rassel i chassit. Det tråkiga är när man kör aktivt och det börjar kasa och om man svänger ut arslet så autokorigerat bilen!!! argh! skittrist att inte kunna sladda utan att bli tillsagd.

Stäng av antisladd eller ryck säkringen till systemet om det går. Allt går att sladda med, det beror bara på vilken hastighet du har :D Men jag vill inte sitta när du försöker få sladd med systemet igång, för troligtvis kommer det gå åt helvete...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dee_cati skrev:
2678275 Stäng av antisladd eller ryck säkringen till systemet om det går. Allt går att sladda med, det beror bara på vilken hastighet du har :D Men jag vill inte sitta när du försöker få sladd med systemet igång, för troligtvis kommer det gå åt helvete...
Mja nä går faktiskt inte koppla ur tyvärr. Vissa har ju knapp för på och avstängning, men inte raven.

Har iaf stoppat i asfaltsmatta och lite isoleringar i hjulhusen, samt under golvet i lastpartiet. Verkar som det tystat ner. Nu ska jag bara göra färdigt och stoppa i så mycket isolering som möjligt i dörrarna. Klar med ena dörren, men det är är ett lite tråkigt jobb bara. Tar sin tid.

Värst är som förare, jag HÖR rakt igenom passagerardörren alldeles för tydligt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det var material från Micro jag köpte. Är det OK eller? =) Finns väl alltid bättre, men det kände som rätt hyffsat kvalite än. Tjocka mattor o "asfaltsmattan" eller vad det heter var cirka 4-5 mm tjock. När dom är kalla (typ runt 2-3 grader) så fryser dom o går i bitar om man vidrör dom.. jättekul.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
2678595 Det var material från Micro jag köpte. Är det OK eller? =) Finns väl alltid bättre, men det kände som rätt hyffsat kvalite än. Tjocka mattor o "asfaltsmattan" eller vad det heter var cirka 4-5 mm tjock. När dom är kalla (typ runt 2-3 grader) så fryser dom o går i bitar om man vidrör dom.. jättekul.

Att du aldrig lär dig. Du ska alltid göra som jag säger då jag har rätt i det jag säger. Nu får du dras med vägljud i viss mån ändå då du inte har lärt dig något :mad:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dee_cati skrev:
2678726 Att du aldrig lär dig. Du ska alltid göra som jag säger då jag har rätt i det jag säger. Nu får du dras med vägljud i viss mån ändå då du inte har lärt dig något :mad:
Meh! Jag lär mig, men vad är fel egentligen? slyna!! =)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Swedie skrev:
2675536 Ja, jag har en 2 månader gammal Rav 4. Den ser galet snygg ut tycker jag dårå.. (svart, dubbelpipig, tonad, rails o sidsteg). jäää :rock :lol

:D
Så från att ha tittat på en Yaris till att gå å ha köpt en RAV 4!:confused:
Du visste precis vad du ville ha när du tittade på bil!:tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kawwa skrev:
2678952 :D
Så från att ha tittat på en Yaris till att gå å ha köpt en RAV 4!:confused:
Du visste precis vad du ville ha när du tittade på bil!:tummenupp
Ja nä. öh... vet inte hur jag kom dit. Men jag har en tråd just nu oxå om en extra lite småbil... fast inget dyrt. Ska vara hyffsat billigt i inköp, samt väldigt ekonomisk att äga.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Köpte du sånna mattor från micro som känns som ihopapackad bommul och är ca halvcm tjocka? En klistrig sida, kostar typ 99 spän metern elr nått?

Om- Är detta bra? Ska kanske också tysta ner min bil duktigt snart, kanske tom golv osv också för jag är trött på ljudet nu.

Och jag letar försåss då också bra stuff.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Padde skrev:
2679433 Köpte du sånna mattor från micro som känns som ihopapackad bommul och är ca halvcm tjocka? En klistrig sida, kostar typ 99 spän metern elr nått?

Om- Är detta bra? Ska kanske också tysta ner min bil duktigt snart, kanske tom golv osv också för jag är trött på ljudet nu.

Och jag letar försåss då också bra stuff.
Det funkar skitbra för att få ner plåtljud. Så har du lite plåtljud/resonans i bilen så täck all plåt som låter eko'aktigt när du knackar på dom. Sedan så körde jag där jag kunde med tjockaste mattan innanför dörren. I resten utrymmena körde jag med lite tunnare för att se till att det fick plats. Dock inte den tunnaste på 1cm, enligt mig gör sådan för lite...

Det ljud som försvunnit mest nu är det högre ljusa vägljudet från vind och allmänt "stök"... allting är dovare nu och mycket behagligare.

Dock är mina vinterhjul av dom extremare med 1 cm glugg o 1.5 cm djup = offroadliknande mönster = sjukt högt vägljud. Ska byta till andra hjul om jag får råd, eller att nån vill byta hjul med mig (225-bredd).

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Detta är alla jappsbilars akilleshäl. Dom rullar bullrigt på den svenska, grova asfalten.

Det är här dom 100k i skillnad mot en X3 eller dyl märks! :pannkyss

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...