https://www.ebay.com/itm/MONO-REAR-...381085?hash=item4b5f6ac95d:g:jiYAAOSwdTJabAcv
Till en gammal XT600e -98...
Till en gammal XT600e -98...
Ledsen att inte ha någon input på YSS, men glöm inte av Hagon Shocks!
https://www.hagon-shocks.co.uk/catalog/partdetail.aspx?partno=M62048
Kunde vara kul att lägga en sista order inför brexit. Om dom nu bestämmer sig någon gång...
Deras beställningssida är väl lite sådär, men dom svarar på både telefon och mail.
Skulle tro att du landar lite över YSS i pris, men under Wilbers.
Bra skit - jag har kört Hagon på ett par hojar, och det är ett jäkla lyft jämfört med original.
Vi säljer både Hagon och YSS och det finns en stor skillnad för oss som säljer. Hagon måste vi försäkra oss om att det finns en sån på hyllan hos vår leverantör, om den inte finns så tar vi inte beställningen för det kan ta månader innan den dyker upp och säsongen är kort. YSS tar enligt leverantör 3-10 arbetsdagar men så lång tid som 10 dagar har det aldrig tagit. Angående kvalitet vill jag inte uttala mig men om du står med en Hagon i ena handen och en YSS i andra känns inte valet så svårt.
"om du står med en Hagon i ena handen och en YSS i andra känns inte valet så svårt."
Vilken väljer du då?
"Hellre en YSS i handen än en Hagon på restorder" när man skall möta kunden...?
Det där vill jag också höra Hr Grandell utveckla lite.
Köper du genom danskarna?
Det jag uppskattat med Hagon är möjligheten att ned en enkel maikontakt få dämparen levererad med hårdare fjäder än de flesta brukar vilja ha.
Funderar på en Öhlins men den känns lixom onödigt dyr.. o då är ju funderingarna om det är värt att renovera o ev modifiera även dämparen bak..
Jag hade kontakt med Kedo ang. YSS, och fick besked av dom att dämparen var anpassad för 80-90 kg, och att dom inte lunde leverera med annan fjäder. Var därför det blev Hagon. Ok pris och riggad för 110 kg. Fast helst hade jag köpt en Wilbers. Men den betingar för hög kostnad för den här hojen.
Det ä rväl där min racestövel klämmer också.
Jag nöjeskör på bana med en SSie och det som hindrar mig från att vara snabbast i mitt team är gaffel och bakdämpare.
Det är märkligt hur svårt det skall vara att köpa prylar ibland.
Jag hittade fjädrar fram hos K-tech för en anständig summa, jag behöver minst 10N/mm helst 11 men fick nöja mig med 10.
När fjädrarna kom så var de hälften så långa som original, visade sig vara felmärkta, inga andra fanns men K-tech försökte verkligen hjälpa till.
Nu har jag skannat marknaden och Racetech i USA verkar ha precis vad jag önskar, men de har en representant i Sverige som inte svarar på mail.
Dämpare bak finns endast från Wilbers, kostar ungefär som resten av hojens värde
Så jag får väl fortsätta att gunga runt, eller köpa ny hoj
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |